הזמרת וזוכת "כוכב נולד" רומי דלומי נעלמה בשנה האחרונה ממצעדי הלהיטים והתרכזה בעיקר בעולם המשחק בתיאטרון עם חמישה תפקידים ראשיים שונים בתיאטרון הלאומי "הבימה" עליהם היא זוכה לביקורות משבחות ("מאמא מיה", "בוסתן ספרדי", "עוד חוזר הניגון" ו"סימני דרך") ונמצאת בחזרות למחזמר המצליח "ינטל", שיעלה בסוף חודש מרץ בתיאטרון הלאומי "הבימה" בו תכנס לתפקיד האגדי שגילמה ברברה סטרייסנד בסרט המיתולוגי.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

עכשיו היא חוזרת בשיר חדש בשם "למרות" שהלחינה וכתבה יחד עם עמוס בן דוד איתו עבדה ב"כוכב נולד" לפני 14 שנים. השיר מלווה בקליפ אישי שבויים על ידי תמר גורן, שיצרה בעבר את הקליפים לרן דנקר, ג'ין בורדו, יסמין מועלם ועוד. בראיון ל-TMI מספרת דלומי למה עשתה עצירה מהמוזיקה, על המשבר הנפשי שליווה אותה ועל התהליך שעברה עם עצמה כדי לצאת ממנו. "השיר בא אחרי תקופה של משבר. כן שיתפתי אנשים והלכתי לטיפול אבל את הקושי שמרתי לעצמי, הייתי מאוד פנימה עם זה. השיר נכתב שהייתי עם רגל אחת מחוץ למשבר והרגשתי שאני יכולה להכניס טיפה אוויר למקום שהייתי בו ולאפשר לעצמי לאהוב למרות ולאפשר לאחרים לאהוב אותי למרות, אבל זה תמיד עבודה".

רוני דלומי בשירה החדש ''למרות'' (צילום: אלה ברק)
רוני דלומי בשירה החדש ''למרות'' (צילום: אלה ברק)

מה היה שם?
"היו לי התקפי חרדה. זה לא משהו שלא ידעתי עד אותו רגע אבל הרגשתי שזה היה טיפה יותר עוצמתי ממה שהכרתי. היה הרבה בכי, הרבה תרחשי קצה - הפחד של 'מה יכול לקרות אם...'. יש לי מנגנון של לקיחת אחריות יתר או רצון שיהיה לי שליטה יותר ממה שיש לי. זה גורם לי להרגיש שאם אני לא אעשה משהו מסוים, אז אולי משהו רע יקרה". 

היה טריגר ספציפי?
"זה תמיד מורכב ויושב על כמה דברים אבל אחד הטריגרים זה שההורים שלי נפרדו. לקחתי את זה בקלות ואמרתי 'יופי אני גאה בהם' ובדיעבד אני חושבת שאולי רציתי שהמסגרת תחזיק ויותר מזה - שאני אחזיק אותה, שאני אצליח. המנגנון הזה של לקיחת אחריות שיש לי המשיך לעבוד גם אחרי שהדבר הזה כבר נגמר, במקומות שזה לא שייך להם והדברים סביבי נראו לי שבירים". 

עברת טיפול? לקחת כדורים?
"לא לקחתי כדורים אבל הלכתי לטיפול פסיכולוגי שממש עזר לי. אני עדיין בטיפול". 

רוני דלומי (צילום: אור דנון, יח''צ)
רוני דלומי (צילום: אור דנון, יח''צ)

מה גילית על עצמך בתהליך הזה?
"אנחנו כל הזמן מגלים עלינו אבל זה תהליך שאתה מוצא את עצמך בזירה שהיא לא מוכרת והיא מפחידה. מצד אחד זה מבהיל כי 'היי אני יכול להיות במקום נמוך ואבוד כל כך, אני לא מכיר את עצמי ככה' או שהייתי במקום נמוך בעבר אז איך אני עוד פעם במקום הזה? ומצד שני זה גרם לי להרגיש פייטרית. ידעתי שאני אעבור את זה, אבל לא ידעתי איך. זה גרם לי לצאת מחוזקת, לסמוך על עצמי יותר. זה גרם לי להבין את הכוחות שיש לי". 

הפרסונה הציבורית שלך מאוד שמחה, זה קצת מפתיע.
"כשאני בעשייה אני מרגישה שזה מרפא אותי. נפתח לי הלב ובמקום הזה אני מרגישה המון חופש ולא את הזהירות שאני מרגישה במקומות אחרים. כשאני על הבמה ובחזרות זה ממלא אותי וזה מאוד עזר לי גם אז. הייתי יוצאת ליום שלי והייתי מצליחה לשים את זה בצד, זה שמר עליי. זה מפתיע אנשים שאני עוברת את זה אבל מבחינתי זה כל כך נוכח". 

חזרת לעבור עם עמוס בן דוד. יצא לך לעשות עם עצמך חשבון נפש מה עברת מהרגע שנגמר כוכב נולד?
"אני מרגישה שזה המשך של אותו קו. אני מרגישה את עצמי כל הזמן, מבחינתי אני המשך של אותו דבר שגדל, התפתח והשתדרג. הגרעין הוא אותו גרעין אבל ברור שאני יודעת יותר טוב מה אני רוצה ומה הכלים שיש לי. עמוס היה מדהים אז והוא מדהים היום, משהו במפגש איתו משרה רוגע. הוא רואה אותך ויודע איך לעזור לכל אחד להוציא את המיטב שלו". 

קצת נעלמת מזירת המוזיקה בשנה האחרונה. מה קרה?
"בשנים האחרונות התמקדתי יותר בתיאטרון. הוצאתי מוזיקה אבל בצורה פחות תדירה כי החלום שלי להיות שחקנית הוא באותה הרמה כמו החלום שלי להיות זמרת וזה דורש את הזמן וההשקעה. עכשיו אני מקווה שזה יתאזן". 

רוני דלומי (צילום: שלומית ויזנר)
רוני דלומי (צילום: שלומית ויזנר)

את המצעדים היום תופסות הצעירות כמו אנה זק, נועה קירל ואגם בוחבוט. זה מאיים?
"מוזיקה זו מוזיקה. אני לא חושבת שאנשים מקשיבים למוזיקה לפי גילים, אלא לפי מה שמרגש אותם. אני ממש מרגישה את הצורך להגיד את השיר הזה ולשחרר אותו לעולם ואם זה ירגש מישהו אני לא חושבת שזה משנה מי אני או בת כמה אני". 

את מתאימה את עצמך לרוח החדשה הזאת?
"כל אחד זורח במקומות שלו. אם אני ארצה להתאים את עצמי אני כנראה אהיה רחוקה יותר מעצמי ואז הפוטנציאל שלי לעשות משהו משמעותי קטן. אני חושבת שהקהל פתוח ואנשים שומעים כל מיני דברים". 

את נשואה כבר שש שנים. יש רצון להרחיב את המשפחה?
"זה בהחלט השלב הזה. כשזה יקרה, זה יקרה". 

יש לחצים מצד המשפחה או ניסיונות?
"יש את השאלות מסביב. זה תמוה לאנשים שעוד לא נכנסנו להריון. הייתי בת 24 כשהתחתנתי והרגשתי שאני צריכה לגדול כדי להיות אמא. אני הרגשתי שאני צריכה עוד זמן כדי להתבשל ולגדול. זה התפקיד הכי חשוב ומשמעותי וצריך להיות בשלים אליו והרגשתי שלא הייתי בשלה". 

רוני דלומי, אלון ויסמן (צילום: ניר פקין)
רוני דלומי, אלון ויסמן (צילום: ניר פקין)