הפרמיירה של הדרמה החדשה של HOT "שנות הירח" המבוססת על סיפור חייו של הזמר אביב גפן, נערכה אמש (ראשון) בזאפה מידטאון בתל אביב בנוכחותו של גפן שיצר וכתב את הסדרה. עוד הגיעו לחלוק לו כבוד הבן דילן ואשתו שני פרידן, אחותו שירה עם בעלה אתגר קרת, אמו נורית ואביו יהונתן.

כוכבי הסדרה שנכחו הם גילי איצקוביץ שמשחקת את אילנה ברקוביץ', נח אנגלהדר ששיחק את אביב בכישרון רב, בן דודו של גפן - ליאור דיין ששיחק את אביו אסי דיין, נירו לוי ששיחק את יהונתן גפן, אסנת פישמן ששיחקה את נורית גפן ועוד. בין החברים שהגיעו לפרגן היו השופטת לצידו ב"אקס פקטור" מירי מסיקה, שרת הפנים איילת שקד, מוריס קאהן, דניאל עמית, טל מוסרי, להקת "היהודים" - תום ואורית ועוד. 

נורית גפן, אביב גפן, יהונתן גפן (צילום: רפי דלויה)
נורית גפן, אביב גפן, יהונתן גפן (צילום: רפי דלויה)

רגע לפני הקרנת הפרק הראשון בנוכחות כל קרוביו, גפן סיפר על ההתרגשות לקראת עליית הסדרה החדשה. "מרוגש מאוד, נראה לי הכי שהיה לי אי פעם. זה לא נשף רוק או הופעה גדולה ככל שתהיה, זה החיים שלי פה".

זה לא סיכום חיים באמצע החיים?
"זה כן. היה אביב עד שהייתי אבא, מהרגע שנהייתי אבא אני איש משפחה. יש הרבה לפני זה וראוי שאני אספר את זה".

מה היה חשוב לך להעביר כשכתבת את הסדרה?
"להגיד שפעם היה כאן נורא נאיבי. היינו עולם ב'אוף ליין' עם חלומות, כשרבין בשלטון. היינו אחרוני אבירי הרוק אני חושב. הסדרה הייתה חייבת להיכתב בעיניי כדי שיראו מה היה כאן. מי שחווה את זה - ירצה לראות ולהיזכר. מי שלא מכיר את זה - ירצה לראות בעצם מה היה כאן כל הזמן. יש בסדרה משהו מאוד טריקי ונכון בעיניי".

נח אנגלהדר, אביב גפן (צילום: רפי דלויה HOT)
נח אנגלהדר, אביב גפן (צילום: רפי דלויה HOT)

אתה חושב שנכון ל-2022 משהו הוספד ברוק?
"עצוב לי שאין אנשים אמיצים שכותבים שירים שאומרים משהו. אולי שם הרוק מת בעצם, כשהבשורה מתה - הרוק מת. בעיניי מוזיקת רוק זה להנחיל אג'נדות ולפתוח את המחשבה של הקהל והעיניים. היום, מסכים איתך, זה פחות קורה". 

יש מישהו בדור הזה שבכל זאת עושה את זה?
"אני אוהב את עמרי קרן, אבל הוא לא הרוקיסט הזועם, יש לו שירים מקסימים". 

יש אנשים במיינסטרים שעושים את זה?
"הרגילים - אביתר, ברי. אין כאן חידושים".

נירו לוי (צילום: רפי דלויה HOT)
נירו לוי (צילום: רפי דלויה HOT)

נראה שהגעת לשלום עם העולם בשנים האחרונות. זה תהליך של התבגרות?
"אני מאמין שגם התבגרתי, הבנתי שאין כאן ממש ימין ושמאל. אני שופט אנשים לפי מי שחומל בן אדם. אני מורד סדרתי. פעם הייתי ילד שמונע משנאה בעולם של אהבה והיום אני מונע מאהבה בעולם של שנאה. זה היה תהליך של כמה שנים, מאוד טבעי האמת".

ביקשת אישור מהקרובים לסדרה?
"הייתי מחויב להחתים כל אחד מהם. כל אומן גם. משפחת רבין, משינה, ברי - כולם".

בבחירת השחקנים גם קיבלת אישור?
"לא. זה שלי האודישנים, אני בחרתי. ההורים שלי היו מדהימים כי לא התערבו לי בזה. הם אמרו 'יש לך את הברכה שלנו, לך תעשה את זה'".

ליאור דיין (צילום: רפי דלויה HOT)
ליאור דיין (צילום: רפי דלויה HOT)

איזה הכנה עשית עם נח שמגלם אותך?
"הוא ראה שעות על גבי שעות. קרא ראיונות, הכיר את החיתוך דיבור, את הדעות והאג'נדות שלי. הוא עשה עבודה קשה מאוד והוא לא שחקן, שזה מקסים. הוא סחב עונה שלמה, שזה מדהים".

הילדים שלך גם נדבקו בחיידק הבמה כמוך. גאה או חושש?
"דילן אוהב לשיר, הוא לא רוצה להיות אומן. הוא כוכב אבל הוא לא רוצה כרגע להוציא שירים, זה לא בוער בו כרגע. הוא מעורב פוליטית וחברתית, הוא נורא חכם. הוא שותף שלי מלא, אבל עדיין לא". 

דילן גפן (צילום: רפי דלויה HOT)
דילן גפן (צילום: רפי דלויה HOT)

מירי מסיקה (צילום: רפי דלויה HOT)
מירי מסיקה (צילום: רפי דלויה HOT)

אורית שחף, תום פטרובר (צילום: רפי דלויה HOT)
אורית שחף, תום פטרובר (צילום: רפי דלויה HOT)