עינת שרוף, אושיית השירה בציבור וחברתו הקרובה של שר החוץ וראש הממשלה החליפי שלכם, הייתה אמורה לככב במופע "צריך לצלצל פעמיים - הצדעה לשושנה דמארי ויפה ירקוני", שהתקיים בתיאטרון הבימה בצהרי שישי האחרון. ביום חמישי בחצות הודיע בעלה, תמיר הרפז, למנהל המוזיקלי, גיורא ליננברג, שעינת חשה ברע אחרי הופעה באילת, הובהלה לבית החולים ולא תגיע למופע. מפיק המופע, עידו הכהן, הזעיק באחת לפנות בוקר את ענת סגל, כוכבת להקת פיקוד הצפון לשעבר וכיום זמרת וכוכבת מופעי שירת רבים, והיא הלהיבה את הקהל במחרוזת שירי תש"ח בסיום שני המופעים.
עינת, זה קורה לך יותר מדי בזמן האחרון. אולי תנוחי קצת?
"מתאוששת, תודה לאל".

עינת שרוף (צילום: שלומי יוסף)
עינת שרוף (צילום: שלומי יוסף)

>עורכי המופע גם פנו לדור ההמשך של יפה ירקוני, הנכדים הזמרים ישי ומיכאל סוויסה, בבקשה לשיר את "אני אדם פשוט" (השיר של סבתם שהקליטו וצילמו). הנכדים סירבו בטענה שהם עסוקים. מי שנענה היה האב מאיר סוויסה, שהסכים גם להתראיין ולהקרין קטע קצר מסרטו על חמותו. השמועה על השתתפותו במופע הרגיזה מאוד את בתה הבכורה של ירקוני, העיתונאית אורית שוחט, והיא הביעה את זעמה באוזני מפיקי המופע, אולם לבסוף התרצתה. אגב, להופעת המחווה לדמארי ואמה בחרה שוחט לא להגיע.
שוחט, אל נא תאמר לי שלום?
"לא התנגדתי להופעה של מאיר, ששר הרבה יותר טוב מכולם. את מדברת על משהו שהיה בעבר הרחוק, לפני הרבה שנים, בעקבות הסרט שלו".
לא היית מרוצה מרמת השירה של הזמרים שם?
"לא הייתי שם. אני לא אוהבת מופעי מחווה. האחיות שלי רותי ותמי היו, והבת שלי קיבלה תעודה מהבימה. אני לא הולכת לאירועי מחווה".
סוויסה, אמור רק להתראות?
"סוף טוב, הכל טוב. לבי עם הפליטים האוקראינים".