מי את?
"רונית יודקביץ, בת 56 מתל אביב, בזוגיות עם אלי ברק, אם לשלושה בנים – שי (25), רוי (24) ועדי (15). דוגמנית, שחקנית, אמנית רב תחומית, מעצבת פנים, מרצה ופרזנטורית של קבוצת מורז צמחי מרפא".

האם את משתמשת בפילטרים ובפוטושופ באינסטגרם?
״לעתים אני משתמשת בפילטרים כדי לתת לתמונה גוון או תפאורה שונים, אני משחקת עם הפילטרים ובוחרת בדרך כלל אווירה טבעית, משחקי תאורה מעניינים ובעיקר אוהבת תמונות בשחור־לבן. אני סובלת ממחלה אוטואימונית שנקראת ויטיליגו ולא משתמשת בפוטושופ להסתיר אותה, חשוב לי להראות שאינני מושלמת ולהנגיש את מצבי לכולם״.

היכן רונית יודקביץ' תחגוג ירח דבש? - לחצו כאן

רונית יודקביץ' (צילום: פרטי)
רונית יודקביץ' (צילום: פרטי)

חשבת פעם מה היה קורה לו היה אינסטגרם לפני 40 שנה, כשגילו אותך?
״אני מאמינה שאם היה אינסטגרם כשהייתי בת 14, עולמי האישי ועולמי המקצועי היו נראים אחרת לגמרי, לטוב ולרע. חיי כדוגמנית בעידן ללא אינסטגרם היו שקטים יותר, יכולתי לטפס בסולם ההצלחה בקצב שפוי; ואילו היום הכל אינסטנט, ולעתים החוויה קשה מאוד לצעירים שלא יודעים איך להתמודד עם ההצלחה״.

לפי הדברים שאת כותבת באינסטגרם, ברור שאינטליגנציה חשובה לך לא פחות ממראה. היית מעדיפה תואר אחר על פני ״דוגמנית״?
״תודה על המחמאה. מעל ארבעה עשורים בתעשיית האופנה והיופי גרמו לי להבין דבר או שניים בהתפתחות אישית ומקצועית. תמיד היה לי חשוב לדאוג ליום שאחרי, ולכן למדתי לתואר באמנות, תחום שאני מחוברת אליו מגיל צעיר מהבית שבו גדלתי״.

שיתפת באינסטגרם שבנך רוי חלה במחלה אלופציה אראטה, שגורמת לנשירת שיער. איך את מתמודדת עם זה?
״רוי בני הוא קסם מהלך ומתנה לעולם. השיתוף ברשתות מביא עמו תגובות אוהדות ואהבה אין־סופית שמחממת את לבנו. המטרה היא לעורר מודעות למחלות האוטואימוניות השקטות כביכול, שלא מסכנות חיים אבל גורמות לעתים למשברים נפשיים קשים. כל חשיפה כזו היא סוג של טיפול״.

רונית יודקביץ' (צילום: פרטי)
רונית יודקביץ' (צילום: פרטי)

האם אי פעם הטרידו אותך מינית באינסטגרם?
״לא הטרידו אותי מעולם, התחלתי לעבוד כדוגמנית בגיל 14, והריחוק, בגלל חוסר הביטחון שלי, גרם לאנשים לא להתקרב אליי. זו הייתה ההצלה שלי כנראה וזה ממשיך עד היום״.

היופי שלך טבעי?
״אני מאמינה בהתבגרות טבעית, חשוב לי להעביר מסר שכל אחד יכול לבחור את דרכו, זה בסדר גם לעבור טיפולים פולשניים. יש קהל גדול שפוחד מניתוחים או מעדיף טיפולים עדינים, ואני פה עבורו, לשתף בבחירה שלי לשמור על שגרת טיפוח מותאמת לגיל, על אורח חיים בריא, והכי חשוב, שמחה בלב. כדי לשמור על העור אני משתמשת בסדרת הקוסמטיקה הטבעית של מורז״.

רונית יודקביץ' ואלי ברק (צילום: פרטי)
רונית יודקביץ' ואלי ברק (צילום: פרטי)