ארקדי גאידמק חוזר ובגדול. לא רק שבשישי שעבר הוא התראיין אצל "אופירה וברקוביץ'" ותיאר את ולדימיר פוטין כשמש העמים, לאחרונה הוא גם התלונן במשטרה נגד שלושה אנשי עסקים ישראלים שלטענתו הוציאו ממנו במרמה מאות מיליוני דולרים לפני כעשור. בזמנו עבד גאידמק מול אנשי העסקים המדוברים ולטענתו הם "ניצלו את מעמדם והאמון שניתן בהם כדי להטעות אותו, תוך זיוף, מצג שווא, הסתרה ועורמה. כל זאת, על מנת לגזול ולגנוב סכומי עתק - המגיעים לכדי מאות מיליוני דולרים".

לפני כשבועיים פורסם כי נגד שלושת אנשי העסקים הוגש כתב אישום בלוקסמבורג. השם שלא פורסם הוא של תא"ל במיל' זאב זכרין, קצין מעוטר שלאחר שחרורו פנה לעסקים. בין היתר הכשיר זכרין את משמר הנשיאות של קונגו והיה נציגו של גאידמק באנגולה.

ארקדי גאידמק (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
ארקדי גאידמק (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

עו"ד ניר יסלוביץ, בא כוחו של גאידמק בישראל, נשמע נחרץ: "אין בכוונתו של מר גאידמק להשלים עם המעשים הנפשעים שנעשו כנגדו לטענתו, ובכוונתו למצות עד תום את כל האמצעים החוקיים העומדים לרשותו, לרבות בפן הפלילי".

שלום לזאב זכרין. מה יש לך לומר על התלונה של גאידמק נגדך?

"לי אין כל ידיעה על עצם הגשת תלונה מצד גאידמק ועל תוכן התלונה, אם בכלל הוגשה. מה שכן ניתן לומר הוא שקיימת תביעה אזרחית של תאגיד זר נגד גאידמק לתשלום מאות מיליוני שקלים. בתשובה, גאידמק הגיש תביעה נגדית אזרחית, שכללה בנוסף לתאגיד הזר גם אזרחים זרים וכן אותי, וזאת בגין אירועים בחו"ל בשנים 2000־2005. התביעה והתביעה הנגדית הוגשו לבית המשפט המחוזי בת"א ב־2012 ועודן בשלב דיון מקדמי. כבר בשלב מוקדם זה טענות גאידמק נגדי נתגלו ככוזבות לגמרי, דבר שאילץ אותו לשנות כמה פעמים את גרסאותיו בבית המשפט, וגם הביא אותו להחליף שלוש פעמים את עורכי דינו. מדובר בתביעת סרק נוספת של גאידמק בגין התנהלותו העסקית במהלך השנים וניסיונות השווא שלו לתלות את האשמה בכך על אחרים. גורל התביעה של גאידמק נגדי יהיה כגורל התביעות השונות שגאידמק הגיש עד היום נגד רבים וטובים בישראל".

עו"ד יוסלביץ, שוב אליך, טענות קשות.

"התלונה שהוגשה מגובה בראיות המדברות בעד עצמן. אין זה המקום לחשוף בפני מר זכרין דבר מה מהתלונה, והדברים יתבררו במקום המתאים לכך. הניסיון של מר זכרין לעשות שימוש בהליך האזרחי, שהינו הליך נפרד המתנהל בין הצדדים, הינו ניסיון מופרך וחסר כל אחיזה ממשית".

ארקדי גאידמק (צילום: משה שי פלאש 90)
ארקדי גאידמק (צילום: משה שי פלאש 90)