הרבה זמן עבר מאז שהוליווד סערה כך לאחר שבטקס האוסקר שהתקיים אמש, מגיש הפרס כריס רוק צחק על אשתו של השחקן וויל סמית', ג'יידה פינקט סמית', הסובלת ממחלה אוטואימונית שגורמת לנשירת שיער. בעוד סמית' צחק במבוכה מהבדיחה, ג'יידה נראתה מרוגזת וכיאה לבעל טוב, השחקן החליט לא לשתוק, עלה לבמה וסטר לקומיקאי על הבדיחה המקוממת. 

האירוע האלים והלא שגרתי עורר סערה ומיד לאחר התקרית השחקנים דנזל ווישנגטון ובראדלי קופר ניגשו לסמית' על מנת להרגיעו. בהמשך הערב קיבל סמית' את פרס האוסקר לשחקן הטוב ביותר בעבור תפקידו כריצ'רד ווליאמס בסרט "משפחה מנצחת" ובכה על הבמה ואמר: "אני רוצה להתנצל בפני האקדמיה, אני רוצה להתנצל בפני כל חבריי המועמדים. זה רגע יפה ואני לא בוכה על הזכייה בפרס. בתעשייה הזאת אתה חייב להתמודד עם אנשים שלא מכבדים אותך ולהעמיד פנים שזה בסדר. דנזל (וושינגטון) אמר לי לפני כמה דקות, 'ברגע הכי גבוה שלך, תיזהר, זה הרגע שהשטן מגיע אליך". 

מפורסמים רבים הגיבו על התקרית האלימה ביניהם הראפרית קארדי בי, שציטטה את סמית' וכתבה: "ברגע הכי גבוה שלך, היזהר כי זה הזמן שבו השטן מנסה לדבוק בך", והעיתונאית מריה שרייבר, שכתבה: "אנחנו לעולם לא צריכים להגיע למקום שבו אנחנו יושבים וצופים בכוכב קולנוע מכה מישהו בטלוויזיה העולמית ואז, רגעים לאחר מכן, מקבל מחיאות כפיים סוערות תוך כדי שיח על אהבה". התגובה שתפסה את מלוא תשומת הלב הייתה של בנם של וויל וג'יידה סמית', השחקן והראפר ג'יידן סמית', שכתב: "וככה אנחנו עושים את זה. הנאום של אבא שלי גרם לי לבכות".