השמחה הגדולה של זוכת הישרדות הטרייה אלה אייבנדר, הוחלפה מהר מאד בחשש גדול עם הפרסומים והטענות השונות שדיווחו לכאורה כי רימתה במהלך הגמר ו"במבחן האש" מול ג'קי אזולאי כשמרחה מגנזיום על החוט, המשמש חומר בעירה ונגעה באבן מה שהאיץ על פי הטענות את התלקחות האש. 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

מרשת 13 והפקת התוכנית בארץ לא נותרו אדישים לטענות, ופנו לזכיינית הפורמט, חברת ההפקות הבינלאומית להתייעץ האם מדובר על עבירה על החוקים ומה עליהם לעשות. אלא שהעניין עדיין נמצא בבירור וטרם התקבלו החלטות. ל-TMI נודע כי אזולאי שהגיעה למקום השני אומנם סיפרה לגופי התקשרות שהיא סומכת על כל החלטה של ההפקה, אבל לא כך הדברים, כי במקביל לבירורים של ההפקה עם הזכיינית הבינלאומית, אזולאי מפעילה לחצים כבדים על ההפקה מגורמים מטעמה בדרישה למבחן אש חוזר.

אלה אייבנדר (צילום: אור גפן)
אלה אייבנדר (צילום: אור גפן)

אייבנדר לא מחכה להכרעה מטעם התוכנית בפרשה ונערכת בהתאם, כשאמש נפגשה עם צוות עורכי דין אלעד שאול ואהרון מלכה, עורכי דין מתחום הפלילי וניהול משברים, בכדי להיות מוכנה לכל תרחיש ולכל החלטה של הפקת התוכנית. אמש שיגרו עורכי הדין של אייבנדר ל"רשת" מכתב בו דרישה לקבלת כל המסמכים שאלה אייבנדר חתומה מולם, כולל החוזה, תקנון התוכנית, כללי הפורמט לעניין קיום מבחן אש ואת רשימת החומרים שהועמדו לרשותה במסגרת מבחן האש, בכדי לבדוק עם מומחים את הטענה שמגע באבן מאיץ בערה.

כמו כן נכתב במכתב כי אייבנדר שיתפה את עורך התוכנית רועי סטריקובסקי כי היא חוששת שהחוט יהיה רטוב ויקשה על מבחן האש ובכוונתה לבדוק את החוט לפני עריכת מבחן האש וכך לטענתם עשתה. עורכי הדין ששכרה אייבנדר הם לא אחרים מעורכי הדין ששימשו את זוכה הישרדות העונה הקודמת אסי בזוגלו, אחיו של חברה הטוב של אייבנדר, אוהד בוזגלו. כזכור בוזגלו גם הוא השתמש בשירותים משפטיים בעונה הקודמת כשטען כי הזכייה הצפויה של ישראל אוגלבו היא נגד חוקי הפורמט היות שתיאם הצבעות עם אחד מהשופטים, מה שהוביל לבסוף להצבעה חוזרת ולזכייתו של בוזגלו.  

אסי בוזגלו, אלה אייבנדר, אלעד שאול ואהרון מלכה (צילום: פרטי)
אסי בוזגלו, אלה אייבנדר, אלעד שאול ואהרון מלכה (צילום: פרטי)

מרשת 13 נמסר "העניין נמצא בבדיקה כשיהיו החלטות נעדכן".
תגובת עורכי דינה של אייבנדר אלעד שאול ואהרון מלכה: "אלה אייבינדר זכתה בהישרדות ביושר, לאחר השקעה, הכנה ומאמץ. כל מי שעיניים בראשו רואה שהמגע בחבל נעשה באמצעות האצבע המורה, כדי לבדוק אם החבל יבש, בעוד שבאבן האש המגע היה באמצעות האגודל. אנו מציעים לגורמים הרלוונטיים ללמוד להפסיד בכבוד. יום נפלא לכולם".
אסי בוזגלו סירב להגיב

מכתב הדרישה כפי שהגיע לידינו (צילום: פרטי)
מכתב הדרישה כפי שהגיע לידינו (צילום: פרטי)