כתב "חדשות 12" בשטחים לענייני פלסטינים, אוהד חמו, הגיש אמש תביעה על סך 143,980 שקלים בגין לשון הרע ודיבה באמצעות עורך דינו אסף שרעף. חמו, בדומה לקולגה שלו גיא פלג שתבע לשון הרע את מי שכינה אותו "דמבו", לא נותר אדיש לתגובה ברשת שהפכה לוירלית והולידה תגובות נאצה נגד הכתב.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

חמו הגיש תביעה בגין לשון הרע נגד פלוני שכינה את חמו בכינויים משפילים בעקבות פוסט שפרסם יואב אליאסי הנודע בכינויו הצל, בפייסבוק. זה קרה בנובמבר אשתקד, ימים ספורים לאחר פיגוע חבלני בירושלים, אותו סיקר חמו. הצל שיתף פוסט ובו כתב: "מחבק המחבלים אוהד חמו מסביר את ההגיון הבריא מאחורי הפיגוע בירושלים. שנאה אנטישמית אמממ לאאא, אידיאולוגיה פנאטית איסלאמיסטית? מה פתאום תתביישו גזענים, הסיבה האמיתית לדברי חמו שהמחבל יצא למסע רצח של יהודים מתוך ייאוש ותסכול כי אישתו ברחה לירדן לאחר שהכה אותה אז ליבו נשבר והוא יצא למסע ציד עם תת מקלע, למי זה לא קרה? אחחח חמו חמו חמו מה יהיה איתך? אתה לא 100% בחיי".

אוהד חמו (צילום: פרטי)
אוהד חמו (צילום: פרטי)

אחד מהמגיבים לפוסט הראשי של הצל כתב תגובות משפילות ומבזות נגד חמו המהוות לשון הרע כמו "חמו משת"פ, חמו סוס טרויאני, ערבי התאסלם הכלב, בוגד". בכתב התביעה שהגיש אמש חמו באמצעות עורך דינו אסף שרעף, שייצג גם את התביעה של כתב הפלילים גיא פלג ואת התביעה של אביבית בר זוהר נגד פרודתו של בן זוגה קווין צרפתי וכך נכתב: "בתגובה לפוסט פרסם הנתבע 4 פרסומים המהווים לשון הרע, בהם כינה את התובע בכינויים משפילים, מבזים, הפוסט התפרסם במהירות כאש בשדה קוצים רבים נחפשו והגיבו לפוסט דבר שהוביל לתגובות שטנה רבות נגד מרשי. אמירות אלו גרמו להשפלתו ולביזיו של התובע קבל עם ועדה ועלולות לפגוע בשמו הטוב של התובע במשרתו בעסקו במשלח ידו ובמקצועו".

אוהד חמו ועורך הדין אסף שרעף (צילום: פרטי)
אוהד חמו ועורך הדין אסף שרעף (צילום: פרטי)