אמש נערכה הפתיחה המחודשת של בר "האילקה" ברחוב דיזינגוף בתל אביב. המקום שבו אירע הפיגוע הרצחני החמישי האחרון בו קיפחו שלושה אנשים את חייהם בזמן בילוי ערב שגרתי. בין החוגגים שהגיעו לבלות בלטה מאיה ורטהיימר שהגיעה עם בעלה אסף זמיר רגע אחרי שקמה מהשבעה של אביה, והעלתה לרשתות החברתיות סרטון שמח בו נראה גם ראש הממשלה נפתלי בנט מרימים לחיים ושרים עם ישראל חי.

המסר כמובן ברור, החיים ממשיכים ולא ניתן לטרור לשבש את חיינו. אלא שהסטייליסטית דורין אטיאס זעמה כל כך על ורטהיימר והחוסר רגישות שלה, כשהאשימה אותה ואת ראש הממשלה בחוסר כבוד לבני משפחות המתים שעדיין יושבים עליהם שבעה, לאחר שיקיריהם קיפחו את חייהם רק לפני מספר ימים.

דורין אטיאס, מאיה ורטהיימר (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
דורין אטיאס, מאיה ורטהיימר (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

אטיאס כתבה: "רגעים אלה בבר 'האילקה' מאיה ורטהיימר מעלה סרטון חסר רגישות, מחריד. חוצפנים. שרים עם ישראל חי על דמם של ילדים, שההורים שלהם עדיין יושבים עליהם שבעה. מרימים לחיים, חיוך ענק על הפנים, בסדר הבנו שלא ישברו אותנו אבל שנייה, אפשר בלי להעלות סרטונים בלי למצוץ לייקים בכל מחיר. מאיה ורטהיימר, מה יש לך? תעשו מה שבא לכם תשמחו בשביל האינקה שמתאושש אבל קצת כבוד למשפחות של ברק, תומר ואיתם שבטוח מתכווצות לנוכח התמונות הכל כך לא רגישות האלו". לראש הממשלה נפתלי בנט כתבה: "תסתכל על החיוך שלך אדוני ראש הממשלה ואיתו תמשיך לאשתו של ברק שבטח לא ישנה כבר יומיים".

ורטהיימר התייחסה לביקורת של אטיאס וכתבה: "מודה שקטונתי ואני לא באמת יודעת מתי זה מוקדם מדי ומתי זה מאוחר מדי, זה עניין אישי שכל אדם צריך לעשות את מה שמרגיש לו נכון בסיטואציה. לא יצאתי אתמול כי החיים חזרו לעצמם ואני הולכת לשתות בירה בכיף שליף, הגענו כדי להביע תמיכה. להעביר מסר שעם כל הקושי החיים ממשיכים והטרור לא יכול לנצח. ריגש אותי לראות אנשים רבים שפחדו לצאת מהבית ובכל זאת יצאו. העברנו את הערב עם בחור שנפצע קשה בפיגוע סמוך ב'סמטה' ב-2016 והיה לו חשוב להיות שם אתמול. בעיני זה מעיד על חוסן ועוצמה, וחלילה לא זלזול, ליבי עם משפחות הנרצחים". 

אסף זמיר, מאיה ורטהיימר (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
אסף זמיר, מאיה ורטהיימר (צילום: צילום מסך אינסטגרם)