הזמר משה פרץ מעוניין מאוד לעבור לבית חדש במושב נווה דורון שבו הוא מתגורר, סמוך לבאר יעקב. לפני מספר חודשים הוא איתר נחלה שירשו ארבעה אחים, שני אחים ושתי אחיות, ואף שכבר הוסכם בין האחים שאחד מהם ירכוש את הנחלה ויפצה את אחיו בכסף, הציע פרץ סכום גבוה יותר באמצעות עו"ד שייצג את אחת האחיות. דיון בנושא התקיים ביום רביעי בבית המשפט, והאחים הופנו על ידי השופט לגישור. את פרץ מייצגים עורכי הדין אושי אלמליח וכפיר אזולאי.

המהלך הביא לסכסוך משפחתי ומשפטי בין שתי קבוצות האחים: האח והאחות שמעוניינים למכור לפרץ אל מול האח והאחות שמעוניינים שהאח ירכוש. כשהבין פרץ שהעניינים מסתבכים, הציע לרכוש נחלה אחרת במושב, אבל לא אותרה עבורו כזו. לכן הגיש תביעה לאכיפת ההסכם וכן בקשה לצו מניעה זמני כדי לעצור את מכירת הנחלה לאח שמעוניין לרכוש אותה.

משה פרץ וירדן (צילום: אביב חופי,באדיבות וואלה!)
משה פרץ וירדן (צילום: אביב חופי,באדיבות וואלה!)

פרץ קיבל את הצו שביקש. האח והאחות שלא רוצים למכור לפרץ הגישו, באמצעות עו"ד אמיתי אביעד, התנגדות חריפה לבקשה לצו המניעה ובמסגרתה שטחו את טענותיהם בפירוט. התיק מתנהל בבית המשפט המחוזי מרכז, בראשות השופט עוז ניר נאווי.

עו"ד אביעד, המייצג את שני האחים המתנגדים לעסקה עם פרץ, מסר בתגובה: “מדובר במקרה ייחודי, במסגרתו בית המשפט נדרש לכפות על צד לחתום על הסכם שאין ברצונו לחתום עליו ובענייננו על יורש משק חקלאי - וזאת בניגוד לקבוע בס׳ 114 לחוק הירושה. במקרה זה, מדובר במצב בו מגיע צד ג׳, ידוען עשיר, אשר מקפיץ את מחיר השוק שסוכם בין היורשים תוך יצירת סכסוך בין היורשים. על אף הנסיבות המיוחדות, ולצערי, כל הניסיונות לפשר ולהביא לכך שהאח היורש ירכוש את הנחלה כפי שכבר הוסכם בין האחים וכפי שרצו ההורים המנוחים - לא צלחו. אני משוכנע שבית המשפט לא ייעתר לתביעה הנ"ל ויבטל את הצו שניתן".

עורכי דינו של פרץ מסרו בתגובה: "אכן הצדדים הופנו לגישור הסברתי שנצטרף ובלבד שיסתדרו ביניהם, אבל הזוג  פרץ לא יוותרו על הנחלה. הצו נשאר על כנו".

מ״זאביק דרור אסטרטגיה תקשורתית" נמסר מטעמו של פרץ: ״ירדן ומשה פרץ חתמו על עסקה לרכישת משק חקלאי למגורים עבורם ועבור ארבעת ילדיהם במושב נווה דורון שבו הם מתגוררים זה עשר שנים. לאחר סיכום העסקה מול ארבעת האחים בעלי הנכס וחתימה על החוזה, נסוגו שניים מהאחים בשל בצע כסף בניסיון להעלות את התשלום מהרוכשים המפורסמים. לכן ירדן ומשה החליטו לממש את זכותם כדין לרכישת המשק באמצעות בית המשפט המכובד״.