הפרופסור השנוי במחלוקת אמיר חצרוני הפסיד בתביעת דיבה שהגיש נגד זכיינית "קשת" ונגד אמירה בזוגלו לאחר שזו כינתה אותו 'היטלר' במהלך חילופי דברים קשים בין השניים, כששלח חצרוני את הוריה של בוזגלו להירקב במרוקו. שבע שנים חלפו מאז המקרה ושלוש שנים של דיונים בבית משפט השלום בתל אביב הגיעו אתמול לסיומם בהפסד לחצרוני.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

אמיר חצרוני (צילום: אלבום פרטי)
אמיר חצרוני (צילום: אלבום פרטי)

שופטת בית המשפט השלום בתל אביב דחתה את התביעה אשר הוגשה בשנת 2019 וחייבה את חצרוני לשלם את הוצאות הדיון. למי שפספס, במאי 2015 הוזמנו המלהקת אמירה בוזגלו ופרופ חצרוני לדיון בתכנית הבוקר של שידורי קשת בהנחיית יואב לימור וגלית גוטמן. במהלך הדיון הובאו ציטוטים מתוך פוסט גזעני שכתב פרופ חצרוני בו הוא מאשים את המזרחים בתוצאות הבחירות: "כל מיני יהודים, וספק יהודים, וחצי יהודים ממדינות ליגה ג' שהגורם המאחד אותם הוא לנשק קמעות, לאכול חומוס, לשתות בורשט, לקחת קצבאות ולקבל אורגזמה מלריב עם העולם". הדיון המתלהם המשיך באולפן והגיע לשיאו כאשר אמירה בוזגלו הטיחה בו: "אתה פאשיסט, גזען ועלוב נפש". חצרוני מיד הגיב: "שום דבר נורא לא היה קורה אם ההורים שלך היו נשארים במרוקו ונרקבים שם, וזה לא הופך אותי לגזען או פאשיסט". מנגד כינתה אותו אמירה 'היטלר'. חצרוני התבקש על ידי יואב לימור להתנצל בשידור חי בפני אמירה והצופים ולעזוב את האולפן. 

אמיר חצרוני ואמירה בוזגלו באולפן ''הבוקר של קשת'' (צילום: צילום מסך)
אמיר חצרוני ואמירה בוזגלו באולפן ''הבוקר של קשת'' (צילום: צילום מסך)

בין נימוקי שופטת השלום נכתב: "אין פירוש הדבר כי דמו של התובע הפקר וכי כל מי שמחזיק בדעות קיצוניות לא יוכל לתבוע פיצוי בגין לשון הרע. מסקנתי יפה לנסיבות תיק זה וביחס לתובע שידו על המקלדת בשמו של חופש הביטוי קלה מדי, בוטה, קיצונית וצורמת ושהוא עצמו, בעקבות ביקורת על דעותיו אמר לנתבעת בשידור חי בטלוויזיה שהוריה יחזרו למרוקו וירקבו שם כחלק ממשנתו״

עו״ד מוטי ארד ממשרד גולדפרב זליגמן שייצג את אמירה בוזגלו וקשת:

״בית המשפט סקר את ההתבטאויות של חצרוני לאורך שנים, שפגעו בציבורים רחבים בישראל, ולאור זאת קבע שאין בהתייחסות אליו במילים גזען ופשיסט משום לשון הרע עליו. בכך הוכרה הזכות של אדם להתבטא במילים קשות כלפי מי שלא חס במילותיו על אחרים. גם הבעת הדיעה על חצרוני כמי שאמירותיו דומות לדעות נאציות, זכתה להגנת בית המשפט, וזו פסיקה שלא היתה כמותה בישראל עד כה.״

אמירה בוזגלו מסרה: ""שמחה מאוד לאחר 7 שנים לשים מאחוריי את הפרשייה. תודה לבית משפט השלום, ל"קשת 12" ולעו״ד מוטי ארד על הייצוג ושהצדק יצא לאור. ביומיום אני רגילה לייצר כוכבים- במקרה של האיש הנל הוא זכה לבמה בעל כורחי- מקווה שכולם יתעלמו מהאיש ומגזענים באשר הם". 

אמירה בוזגלו (צילום: אור גפן)
אמירה בוזגלו (צילום: אור גפן)