רחל בורטה, המודחת הראשונה בעונה הנוכחית של "האח הגדול", הגדירה עצמה בכרטיס הכניסה לבית כדיאטנית קלינית. פרט קטנטן שנשמט: לבורטה אין תואר אקדמי ורישיון מטעם המדינה. כמו כן הוצגה בכרטיס הכניסה לתוכנית כאמא שלא מצויה בקשר הכי חם עם ילדיה וגם ציינה כי בליל הסדר האחרון ישבה לבד בחושך. עומרי לרר, הבן של בורטה, דווקא מתייצב להגנתה: ״אלה הן שתי גוזמאות אשר לא מדויקות בבסיסן״.

זה היה בכרטיס הביקור שלה.
״בדרך כלל בחגים היא טסה למקומות שונים ואקזוטיים בעולם וכך גם אני. בחג האחרון טסתי לארה״ב והיא הייתה עם משפחתו של אחי. אנחנו לא משאירים אף אחד לבד בחג״.

היא גם הוצגה כאמא לא הכי חמה ועוטפת.
״היא חמימה, עוטפת ותומכת, יותר מהאמא הפולנייה הממוצעת״.

ולגבי התזונאית הקלינית?
״היא תזונאית מטעם מכללת רידמן. בגלל שזו מכללה עם נטייה לאספקטים יותר טבעיים, אז יש משהו אחר בקבלת רישיון לתזונאית קלינית. אבל היא לא הציגה עצמה כקלינית״.

בורטה, אשמח להבין את הפער בין התדמית שלך לפי דברי בנך עומרי, לבין כרטיס הביקור.
"למדתי לימודי תזונה במכללת רידמן בתל אביב, סך הכל שלוש שנים. תעודת הגמר הייתה תזונאית קלינית טבעית. לימים הגדרת התואר השתנתה, והיא נכון להיום 'יועצת לאורח חיים בריא'. בנוסף, הוכשרתי בווינגייט להיות מדריכת כושר לגיל השלישי, כך שאני מוכשרת להדריך בנושא אורח חיים בריא. ומעבר לכל אני בפנסיה".

רחל בורטה (צילום: מיכה לבוטון)
רחל בורטה (צילום: מיכה לבוטון)

> העצב אין לו סוף. לפני כשבועיים הלכה לעולמה איה עזריאלנט בעקבות מחלת הסרטן. ליאורה, שהקדישה לעזריאלנט עמוד שלם, ציינה כי בעלה הראשון ואבי בתה הבכורה תמה היה המשורר יחיאל חזק. השבוע נפטר גם חזק, והלווייתו התקיימה ביום שני בקיבוץ אפיקים, שם נולד.

> ערב מרגש באולם האודיטוריום בחיפה לציון יום הולדתו ה־88 של הכוהן הראשון של השירה בציבור בישראל, המלחין והיוצר, אפי נצר, יקיר העיר. האירוע הופק על ידי החברה לאומנות ותרבות של חיפה, והתזמורת הסימפונית העירונית ליוותה את האומנים שאותם גילה וליווה נצר במהלך 70 שנות קריירה של הלחנה ושירה בציבור. הופיעו והתרגשו: אריק דוידוב, ששי קשת, לירון לב, הפרברים, שירי נצר, סער מיכאל, מתי סער, יזהר כהן, ליאורה (הזמרת), טל סונדק, יהודה אליאס ומשה דץ. מי שריגשה במיוחד את נצר והקהל הייתה ירדנה ארזי, שעלתה לבמה והודתה לנצר על כך שזיהה את כישרונה עוד כילדה קטנה במקהלת בית רוטשילד ופעל לקידומה וטיפוחה.

ארזי, מרגישה נצר לאפי?
"אפי נצר היה האיש שפתח עבורי את הדלת למקצוע הזה עוד כשהייתי נערה בת 16 ועד היום אני מספרת את הסיפור הזה לקהל בכל הופעה מחדש, אז באיזשהו מקום אפי ממשיך ללוות אותי כל השנים. מעבר לשירים היפים שלו, הוא בעיניי אחד מהאנשים שהפכו את השירה בציבור לדבר הכי ישראלי שיש, ועד היום הוא מופיע מול קהלים בכל הארץ וזה שומר עליו צעיר נצחי. וכשאפי קורא לי להופעה, אני שוב ירדנה בת ה־16 מחיפה ואני מסתדרת בשלשות ומגיעה. אני מאחלת לו שרק ימשיך להופיע וליצור וליהנות מכל הלב".

אפי נצר (צילום: אנצ'ו גוש)
אפי נצר (צילום: אנצ'ו גוש)