פרשת הכוכבות שקיבלו תשלום עבור העלאת השיח על נידה שנחשפה אצל "ערב טוב" מסרבת לגווע, ואתמול התקבלה תביעה ייצוגית לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד יעל בר זוהר, שי מיקה ועמותת "שעשני אישה". בתביעה שהוגשה לפני מספר ימים והתקבלה אמש על ידי התובעת, בחורה אנונימית הדורשת 300 שקלים פיצויים לעצמה, ו-2.5 מיליון שקלים בתביעה ייצוגית.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

שי מיקה (צילום: לנס הפקות)
שי מיקה (צילום: לנס הפקות)

לטענת התובעת, הראיון בין שי מיקה ויעל בר זוהר התגלה כלא אותנטי ולא דווח כי מדובר בתוכן שיווקי, מה שבניגוד לחוק, אלא שלצד התביעה לא טענה התובעת לאף נזק שנגרם לה. כידוע הפרוצדורה להגשת תביעה ייצוגית, תחילתה הגשת בקשה לאישור בית המשפט לתביעה ייצוגית, ובית המשפט דן בעניינים עם עורכי דין של הצדדים וקובע האם לאשר את התביעה הייצוגית. 

רק אתמול הוגשה הבקשה כך שעוד טרם התקבלה החלטת בית המשפט. כעת מגיבה העמותה "שעשני אישה" בראשה עומדות המייסדות רותי לבייב-יליזרוב וברכה שילת לתביעה הקנטרנית לטענתם וכך נמסר: "אנו דוחים את הבקשה הקנטרנית, המגמתית והמיותרת, אשר מהווה פגיעה בנשים בפרט ובדמוקרטיה בכלל, בשאט נפש. ניכר שמדובר בתביעה שכל תכליתה יצירת פרסום עצמי, השתקה והפחדה, נגד ערכי יהדות, שאינם בשום אופן 'לדתיים בלבד' אלא של כולנו, איש ואישה עפ״י בחירתם האישית".

רותי לבייב-יליזרוב וברכה שילת (צילום: רפי דלויה)
רותי לבייב-יליזרוב וברכה שילת (צילום: רפי דלויה)

בנוסף אמרו: " מעבר לכך, לא ניתן ליחס לעמותה הטעית צרכנית, בעוד היא פועלת ללא כוונת רווח, אינה מוכרת דבר, וכל פעילותה וכוונותיה נוגעות בערכים. זאת ועוד, התובעת הייצוגית גם אינה טוענת לשום נזק שנגרם לה, ולא בכדי.  בשנתיים האחרונות עמלנו, המייסדות רותי לבייב-יליזרוב וברכה שילת, בהתנדבות, על הקמת עמותה, המהווה בית לכל אישה ללמוד, לשאול ולהעמיק בנושא זוגיות, נשיות ומיניות, ברוח המסורת היהודית, על שלל הידע והכלים שהיא נותנת בידינו, כל זאת עפ״י בחירתה החופשית ורצונה האישי.הנשים המשתתפות בסדרת הרשת נבחרו בקפידה, מתוך עשרות נשים, זאת לאור החיבור האישי והעמוק שלהן אלינו ולמיזם.

בהתאם, נוצרה סדרת רשת עם תוכן אותנטי, אשר שיקף את סיפור חייהן האישי והזוגי, כפי שסופר בכנות על ידן. כל משפיענית תוגמלה כמקובל על הזמן והעבודה שהשקיעה בראיונות, כאשר כל מה שפורסם על ידן בנושא עלה כחוק. נמשיך לפעול לטובת העלאת המודעות וההסברה לנושא שלא דובר עד כה, ושמטבע הדברים מעורר שיח ואמוציות. בשנת 2022, כשמדברים על הכל, מן הראוי לתת במה לכל נושא והיבט בחיי האישה, לשמוע ולהשמיע את מגוון הקולות, לפרט, לנמק ולהסביר, לנפץ את המיתוסים והסטיגמות השגויות על מעמד האישה - ולאפשר לכל אחת ואחד לבחור את מה שהכי טוב ומתאים להם".