רנז'ת הסטלנים כמרקחה: סכסוך אימתני בין בועז וכטל, מייסד מפלגת עלה ירוק, לבין מי שירש אותו בתפקיד יו"ר המפלגה, דוד חץ. העילה: חץ טוען שתם זמנו של וכטל, ואילו האחרון מאיים לפנות לערכאות משפטיות כדי להדיח את חץ, משום שלטענתו מדובר בממלא מקום זמני ותו לא.

וכטל, מה גרם למלחמת העולם?
“עלה ירוק רצה לבחירות כי נגמרו הברירות. האקלים קורס והפוליטיקאים מתעלמים. הבטיחו לגליזציה והיא לא הגיעה. הבטיחו שלום ואין שלום. הבטיחו קיום בכבוד וקיבלנו את המדינה היקרה בעולם. הצעירים יורדים כי אין עתיד. הימין הקיצוני־משיחי רוצה מדינת הלכה שבראשה הרב ביבי, מקריבים את המדינה עבור נאשם בפלילים. הציבור לא מטומטם ויצביע עלה ירוק. אין בית למחאה מלבד עלה ירוק. כל השאר פארש״.

אבל חץ הוא יו"ר המפלגה, לא?
״הוא פועל ללא סמכות ומעשן את הדבר הלא נכון. אולי גם המינון שלו מוגזם. הוא בחיים לא יוביל את עלה ירוק אחרי ההכפשות האישיות והשקריות שעליהן יקבל תביעת דיבה. עלה ירוק השיגה הישגים מדהימים למרות שלא נכנסה לכנסת. ממדיקליזציה שמשרתת 125 אלף חולים, דרך הפסקת הפללה של צרכני הקנביס, ועכשיו היא שמה דגש על הצלת הסביבה. לגליזציה מלאה והצלת המדינה מבן גביר וחבריו הכוללים גם את דוד חץ״.

הוא קורא להדחתך.
״הוא פועל ללא סמכות, ואני בא כוח המפלגה. הוא יכול רק להדיח כלים בבית, לא אותי״.

חץ, אליך. מתי נכנסת לתמונה?
״אורן ליבוביץ, מו"ל המגזין 'קנאביס', מינה אותי כמנכ"ל המפלגה בשנת 2015. ניהלתי את עלה ירוק הן כמנכ"ל והן כאסטרטג וראש צוותי הרעיונאות".

וכטל טוען שאין לך סמכות.
״ועוד איך יש לי. עשיתי את מצעד הקנאביס, הגעתי לכנסת והשקעתי מאות ואולי אלפי שעות לקידום הנושא בזמן שווכטל לא השקיע דקה. כעת יש בחירות. לפני שנה בכלל לא חשבתי שאתמודד. מודה, קיוויתי שמי שחתם מולי על הסכם לא יפר אותו בבוטות, ממש כמו שהוא הופר על ידי השרים סער, לפיד והורוביץ, ובעיקר הייתי מאוכזב מחברת הכנסת שרן השכל, שנתנה גיבוי לכל המהלכים הפסולים של השלושה".