בין שלל איחולי ההחלמה מכל עבר לעיתונאי משה נוסבאום, שסיפר באומץ לב על מחלת ה־ALS שהוא לוקה בה, בלטה התנצלותו של פעיל הימין, “הצל", יואב אליאסי, שכתב: “לפני כמה זמן סיפרתי בדיחה מרושעת על זה שנוסבאום מדבר לאט. אני מתנצל על העקיצה חסרת הטאקט. אני יודע שמחפשים תרופה למחלה הרעה הזאת. אני מקווה שימצאו במהרה. מאחל לך רק בריאות ושתמשיך להיות על המסך. סליחה".

בלי קשר למקרה הנוכחי, ליאורה נזכרה שהיה עוד אדם שלעג בפומבי לנוסבאום וחיקה אותו לקול הצחוקים והתשואות של הקהל. זה היה בשלהי 2017 כשבנימין נתניהו דיבר על המלצות המשטרה הצפויות בתיקיו. “בעוד שבועות בודדים יישבו באולפני הטלוויזיה כתבים ופרשנים חמורי סבר, והם יפתחו את מהדורת החדשות בכותרות מפוצצות", אמר אז, “'המלצות חמורות ביותר, יש לומר חמורות מאוד, רוצה לומר מן החמורות שידעה המדינה'". נתניהו אמר את המשפטים הללו כשהוא מחקה את נוסבאום ואף מצביע על גבותיו.

נוסבאום, נתניהו התקשר להתנצל? אולי הוא לא ידע. בכל זאת, זה היה לפני חמש שנים.

“עובדתית הוא אכן התנצל אחר כך".

רק בריאות.

“תודה, ליאורה".

מלשכת נתניהו סירבו להגיב.

בנימין נתניהו  (צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב)
בנימין נתניהו (צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב)

 

> מחווה מרגשת לזמרת אילנית. בתום הופעה עם הגבעטרון בקריית מוצקין הוענקו לה שני מושבי כבוד על שמה בהיכל התיאטרון המקומי.


שלום לאילנית, ברכות. מי ישב לידך בכיסא הכבוד?

“בתום ההופעה עלתה לבמה דפנה צורי, הפתיעה אותי עם מילות ברכה והעניקה לי שני מושבים באולם עם שמי חרוט עליהם, ואני מודה לה מאוד על כך".

 

אילנית (צילום: איתן טל)
אילנית (צילום: איתן טל)

> בשבוע שעבר הלך לעולמו בגיל 93 וחצי חיים פלד, שהקים את פרסום פלד, ממשרדי הפרסום הוותיקים בישראל. פלד הקים את המשרד עוד ב־1959, ועם השנים הצטרפו לניהולו הבנים, רזי, שנכנס למשרד ב־1978, ואורי. בעבר טיפל המשרד בתקציבים גדולים ומשמעותיים כגון לוריאל, טרה, ויזה, תדיראן, קופת חולים כללית, שיכון עובדים, ברגר קינג ועוד. פלד ואשתו זמירה נהגו לארח במהלך השנים גם את צמרת החברה בישראל במסיבות מושקעות ביותר ביום העצמאות.


רזי פלד, תנחומיי.
“חיים וזמירה פלד הם מוותיקי ארגון ההגנה. אבי היה גם מלוחמי יחידת הסיור המיוחדת שועלי שמשון, שהגנה על יישובי הדרום והשתתף בהגנה על שבע שיירות שעלו לירושלים הנצורה. ותיקי היחידה התחילו את מסורת מסיבות יום העצמאות, שברבות הימים היו אחד מהאירועים המרכזיים במדינה. במסיבות האלו השתתפו פוליטיקאים כמו יצחק רבין, שמעון פרס, אריק שרון, פואד בן אליעזר וישראל קיסר. הגיעו גם אנשי צבא לשעבר כמו רחבעם זאבי 'גנדי', בני פלד, מפקד חיל האוויר לשעבר, ועד אנשי עסקים ותקשורת מובילים במשק הישראלי. המסורת נמשכה קרוב ל־60 שנה".

חיים פלד (צילום: באדיבות המשפחה)
חיים פלד (צילום: באדיבות המשפחה)