הזמרת המצליחה נועה קירל שמנסה את מזלה גם מעבר לים אחרי חתימה על חברת התקליטים הידועה "אטלנטיק רקורדס" ומספר שירים שיצאו ומיועדים לקהל הבינלאומי, קיבלה שלשום (שני) יחד עם כל עם ישראל את הבשורה כי נבחרה לייצג את ישראל באירוויזיון 2023. קירל הודתה על בחירתה אך טרם נתנה תשובה חיובית בנושא. 

באירוע שנערך היום (רביעי) ב"פקטורי 54" ברמת אביב בהרצאה של הסופרת ליאת לוי-קופלמן שהשיקה את ספרה החדש "אני הבוסית", אותו כתבה יחד עם בתה אלונה, סיפרה קירל ל-TMI על רגע הבשורה, האם היא מתכוונת לייצג את ישראל ומה דעתה על המקום השני של הועדה הבוחרת, האקס יהונתן מרגי. 

נועה קירל על האירוויזיון: "זה נורא מלחיץ. אם זה לא בתנאים הכי טובים - לא אעשה את זה"

ידעת שאת מועמדת? ביקשו ממך אישור עקרוני באמת?
"זה משהו שהועדה בוחרת, אז אין ממש אישור או לא אישור. אני לא חושבת שצריך אישור כי כל אחד היה שמח להיות מועמד. עצם העובדה שבחרו בי מבין כולם זה קצת מטורף ומרגש מאוד וכבוד".

איך הגבת שהודיעו לך?
"הייתי בהלם מוחלט, קראתי את זה בדיוק כמוך וכמו כולם. נורא שמחתי כי זה באמת מרגש, לדעת שסומכים עליי ובוחרים בי ולקבל את התגובות של כולם, שנורא מרוגשים מזה. מצד שני זה נורא מלחיץ כי 'שניה רגע, מה אני עושה עם זה'. בכל דבר יש יתרונות וחסרונות ואני צריכה רגע לעכל את הדבר הזה, כי זה קרה לפני 24 שעות בערך. אני מרוכזת בפארק הירקון כרגע אז אני לוקחת רגע לעכל".

מה החסרונות של צעד כזה?
"אני לא עשיתי עדיין סיעור מוחות שלם כדי להגיד לך בדיוק. בכל דבר יש יתרונות וחסרונות. זו תחרות שגם נשענת על פוליטיקה ומצד שני זה גם במה גדולה וחשיפה מאוד גדולה. פחד אף פעם לא הניע אותי מלעשות דברים ואלה החיים, אני מאמינה. לוקחים סיכונים, נופלים, קמים ולפעמים זה עובד. אולי זה הדבר שיחשוף אותי לעולם? ואולי ההפך. אף אחד לא יכול לדעת. בגלל זה אני צריכה לעשות סיעור מוחות ולראות איך אני ניגשת לדבר הזה". 

נועה קירל (צילום: לנס הפקות)
נועה קירל (צילום: לנס הפקות)

במה ההחלטה תלויה?
"יש יתרונות וחסרונות וסיכונים. אני צריכה לחשוב אם אני לוקחת את הסיכון או לא. אם אני מגשימה חלום שרציתי מגיל צעיר או שאני מחליטה לוותר על זה. אם זה לא יהיה הכי טוב, בתנאים הכי טובים עם השיר הכי טוב, אני לא אעשה את זה, כי אני רוצה לתת למדינה שלי אני הכי טוב. זה תלוי בהרבה גורמים ועצם זה שהועדה בחרה בי זה הכי מרגש שיש. אני מרגישה ממש גאווה וכבוד".

אם מורידים את ההחלטות של היח"צ, המנהל וכו'. נועה כנועה רוצה לעשות את זה?
"יש הרבה אנשים שכבר הביעו את עמדתם בנושא אם אני צריכה או לא צריכה לעשות את זה. יש סביבי הרבה אנשים וכל אחד מרשה לעצמו להגיד מה שהוא חושב - וזה בסדר, אבל בסופו של דבר אני בן אדם אחד ואני צריכה לקבל את ההחלטה הזאת. אני מאוד אוהבת לחקור, אני עושה את המחקרים שלי ואני צריכה כמה ימים כדי לחשוב על זה, זה קרה לא מזמן".

נועה קירל (צילום: לנס הפקות)
נועה קירל (צילום: לנס הפקות)

אמרת ש'אטלנטיק' פרגנו. אין את החשש מצידם לשלוח את הכוכבת הבאה שלהם לתחרות שירה באירופה שהם לא באמת מכירים?
"הם מבינים שהאירוויזיון זו במה מאוד גדולה וזו חשיפה למיליוני צופים בעולם. הם יתמכו בכל החלטה שאני אקבל והם מאחוריי. זה חברה עולמית ויש גם אטלטניק באירופה והם מאוד התרגשו שהתקבלתי, בשבילם זה דבר גדול". 

מרגי היה האופציה השנייה של הועדה. קצת מוזר לגבור על האקס, לא?
"אני חושבת שהוא ראוי לא פחות ממני ובסופו של דבר זו ההחלטה של הועדה וזה מה שהם בחרו". 

את חושבת שאם תחליטי שלא, הוא ילך על זה?
"אין לי מושג, את יכולה לשאול אותו. אין לי מושג מה תהיה ההחלטה שלו". 

נועה קירל, יהונתן מרגי (צילום: ארן חן צלמים)
נועה קירל, יהונתן מרגי (צילום: ארן חן צלמים)