שי מיקה עלתה לירושלים להשקת החנות החדשה של "עדיקה" בקניון עזריאלי ירושלים והגיבה לפרשת הנידה שעוררה סערה גדולה בשבוע שעבר. מיקה נשאלה האם צפתה שווידויה על שמירת הנידה יעשה כזה הרבה רעש. "כן, ציפיתי. ידעתי שזה קמפיין שיעורר מחלוקת במדינה שלנו. לא ידעתי שזה יעשה כזה רעש שלילי", השיבה מיקה והוסיפה: "בוא נאמר שאני די מרוצה שאני שליחה של משהו שאני כל כך אוהבת ומאמינה בו גם אם הוא יצר רעש לשני הכיוונים".

הרעש זה הביקורת שקיבלת על זה שזה בתשלום?
"כן, לאו דווקא. זה לא באמת הקטע של התשלום כמו שעמדתי במשהו שלא הרבה מבינים ולא יכולים להבין אותו. זה כמו שאני אשכנע חבר שלא שומר כיפור לשמור פתאום את יום כיפור. אם הוא לא מוכן רוחנית ולא מבין או גדל במשפחה, אין שום סיבה שהוא יבין למה אני כל כך מחוברת למסורת הזאת, אז ככה כמו שמירת נידה וטהרת משפחה. אם לי זה עושה טוב למערכת יחסים שלי וזה עושה לי טוב לנשמה שלי ולאדם הרוחני שבי אני יכולה להבין שלא כולם יקבלו את זה, אבל אני כן חושבת שאם כבר לפרסם דברים אז דברים שיש להם ערך מוסף, ואף אחד לא יכול לקבוע מה כן ומה לא. כל עוד זה בא הלב שלי, אני חושבת שדי הצלחתי. אני לא חושבת שזה שלקחתי כסף זה הופך את זה למשהו לא טוב שעשיתי".

שי מיקה (צילום: אור גפן)
שי מיקה (צילום: אור גפן)

עוד נשאלה שי מיקה על התביעה הייצוגית שהוגשה נגדה, נגד יעל בר זוהר ונגד עמותת "שעשני אישה": "אני מקבלת את הכעס מותר לאנשים לכעוס, אני לא חושבת שיש משהו בתעשייה שהוא חד משמעית, אני מקבלת באהבה יש עורכי דין שמטפלים בזה וקטונתי מלהבין".

ומה למדת מכל זה? 
"להישאר אני לעשות דברים שאני מאמינה ואוהבת אותם גם אם זה לקבל עליהם כסף, אבל לבחור את הדברים שאני באמת מאמינה בהם , פה בסיפור הזה אם לא באמת הייתי מייצגת את מה שאני מוכרת אז הייתי במקום אחר עם עצמי. אני שלמה דווקא מהצד החיובי של זה אני יודעת שלעולם לא אעשה משהו שאני לא אעמוד בראש שלו באמונה שלמה". 

אנה זק, שי מיקה (צילום: אור גפן)
אנה זק, שי מיקה (צילום: אור גפן)