סערת לחיצת היד: הזמרת והיוצרת הדתייה יובל דיין הגיבה היום (שישי) בפוסט שכתבה בחשבון הפייסבוק שלה לסערה שהתחוללה אתמול, כאשר סיימה לשיר בטקס קבלת העיטור בבית הנשיא וסירבה בנימוס ללחוץ את ידו של נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, בשל אילוצי דת ושמירת נגיעה. 

"קודם כל תודה על הזכות והמעמד המרגש, על הביצוע ולרן דנקר הפרטנר המושלם", כתבה דיין בפוסט, "לפני שבוע שאלו אותי, האם תלחצי את ידו של הנשיא? וחשבתי על זה לעומק. הרי יש כאן התנגשות בין שני ערכים שברורים לי וחרוטים עמוק בנפשי, שמירת נגיעה - שאצלי מגיעה גם ממקום דתי, וגם ממקום שרבים לא יבינו. מגיל 16.5 אני חשופה לכל כך הרבה אנשים ויש לי רצון לשמור על עצמי באופן מסויים דרך לבוש ומגע, מעולם לא ראיתם אותי מבזה מישהו, אצילות וכבוד האדם הם ערכי יסוד עליהם התחנכתי ובעתיד עליהם אחנך את ילדיי.

"אני מבקשת מכל מי שטען שאין לי דרך ארץ, שיחזור בו מדבריו ויתנצל, לא בפניי, אלא בפני ההורים שלי", הוסיפה דיין, "הם אלו שאמונים על החינוך שלי והם מקבלים ברחוב תמונה שמנותקת מהמציאות ברשתות החברתיות שנות אור. כולם מחבקים אותם ומבקשים למסור לי אהבה. יותר קל לעשות מדורות ברשת, כי לא רואים אתכם. אבל יש פה בית שלם מאחוריי ושני הורים שיקרים לי מפז, אז אנא מכם".

לאחר מכן כתבה דיין: "הערך השני - לא להלבין את פניו של האדם ברבים. החלטתי בסופו של דיון פנימי ארוך להודיע מפורשות: אני שומרת נגיעה ולא אוכל לשבור את המילה שלי. הבנתי שכבוד הנשיא בעצמו ביקש במפורש, לא לגעת בו ולא להצטלם איתו. נרגעתי. אבל, הייתי פשוט בשוק מעוצמת הסערה שנכנסתי אליה ואני שואלת האם שפת הגוף שלי היתה נראית לכם מתנשאת או מוקירת תודה? האם נהגתי בברוטליות על הבמה, האם ביזיתי את נשיא ארצות הברית?".

"המטרה שלי היא לעשות טוב. אני שרה מהלב ומהנשמה. אני פשוט לא יודעת לשקר, לא לעצמי ולא לנשיא ארצות הברית. אני מצטערת בפני כל מי שהרגיש מובך, אני אוהבת אתכם ומעריכה את כל אלפי ההודעות והטלפונים שקיבלתי", סיכמה.