אחרי 50 שנות קריירה, אין ספור הופעות, כתבות, שערים, סנסציות, עליות ומורדות, נראה כאילו אין מי שלא מכיר את סיפור חייו של צביקה פיק, אבל המיתוס סביבו עדיין חי ובועט: היוצר והעיתונאי (והקולגה במוסף זה) שי להב יצא בשליחות יס למשימה כדי לספר לנו דברים שלא ידענו על המאסטרו.

להב, מלאך או שטן?
“מדובר בפרויקט דוקומנטרי מקיף וראשון מסוגו, שיציג את שלל הפנים של האגדה המכונה צביקה פיק ויכלול הרבה סיפורים מפתיעים, מרגשים ולא תמיד קלים לעיכול, מבחינתו של פיק. מירית שם אור כבר צולמה, בנוסף לצביקה עצמו ולעוד מרואיינים מרתקים".

צביקה פיק (צילום: ארן חן צלמים)
צביקה פיק (צילום: ארן חן צלמים)

> המשורר והתמלילן יענקל'ה רוטבליט פרסם פוסט בפייסבוק בעקבות שאלון “20 שאלות" שפורסם במוסף “הארץ", וכלל לטענתו פרט שאינו נכון: “יוענה גונן, חבל שאת עוזרת בשאלותייך ב'הארץ' להפיץ את ההבל, כאילו ציפי רפאלי היא ההשראה לשיר ‘אני רואה אותה בדרך לגימנסיה'. היא לא הייתה השראה לשיר הזה ולא לשום שיר אחר. לא פגשתי את הגברת מעולם".

גונן, רוצה להתגונן?
“השאלה הייתה במפורש על הטענה הרווחת לגבי השיר, וזו אכן הטענה הרווחת זה שנים רבות. הצטערתי על הסגנון התוקפני שבו בחר רוטבליט להבהיר את הנושא, אבל מצד שני שמחתי לגלות שהוא מתייחס לשאלות טריוויה באותה רצינות תהומית כמוני".

רוטבליט, למה בכעס?
“אני לא משתף פעולה עם התקשורת".

על מי כתבת את השיר?
“על גולדה מאיר. יאללה להתראות".

> המלחין והזמר קובי אשרת חגג בשבת האחרונה יום הולדת. אורח הכבוד היה יואב מתתיהו, האיש שתרם לו כליה שהצילה את חייו, שהתייצב עם רעייתו ורד.

עדה אושרת, אשתו, קיבלת ממנו את המתנה הכי גדולה שיכולה להיות.
"הוזמנו לחברים לקידוש וארוחת ערב לכבוד יום הולדתו של קובי, ואין חגיגה בלי תורם הכליה והמלאך, יואב ואשתו ורד, שהפכו למשפחתנו".

קובי אשרת (צילום: שלומי יוסף)
קובי אשרת (צילום: שלומי יוסף)