אוהד חמו, כתב חדשות 12 בשטחים, תובע בטענה של פרסום לשון הרע את אסתר בן גיגי־אבוקסיס מפרדס חנה. התביעה היא על סך 140 אלף שקל. באמצעות עו"ד אסף שרעף, טוען חמו, חתן פרס סוקולוב לתקשורת אלקטרונית לשנת 2021, כי בן גיגי־אבוקסיס פרסמה מספר פרסומים נגדו בפוסטים וסירבה להתנצל עליהם אף על פי שהוזהרה.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

עו"ד אסף שרעף, מטעמו של חמו: “בכוונתנו להגיש תביעה כנגד כל מוציאי דיבתו של מר חמו, חופש הביטוי אינו חופש הביזוי, הגיעה העת שאנשי תקשורת יעמדו על דעתם, שמם אינו הפקר".

עו"ד דן נתיב, המייצג את בן גיגי–אבקסיס: “מדובר בסילוף מגמתי. מרשתי לא פרסמה את הפוסט האמור והמדובר בתגובות, יחד עם רבות אחרות, כששמו של חמו כלל לא הוזכר בהן. מוטב לעיתונאי להתמקד בעבודתו ולא לרדוף אזרחית מבוגרת על התבטאויות סתמיות תוך שימוש בקשריו בתקשורת".

אוהד חמו (צילום: אור גפן, יח''צ)
אוהד חמו (צילום: אור גפן, יח''צ)

> לא לפי הספר


דורית זילברמן מביאה בספרה החדש אנקדוטה עסיסית בכיכובם של בעלה לשעבר מנחם זילברמן ז"ל והבדרן שלמה (“ג'ינג'י") גולדברג. מכאן הסיפור רק הולך ומסתבך.

בספרה החדש של דורית זילברמן “הבלדה על דורית ומנחם", היא מספרת את סיפור היכרותה עם מנחם זילברמן ז"ל, כוכב הסדרה “חדווה ושלומיק" בימי הרייטינג של מאה אחוז בערוץ הראשון, מי שהפך מאוחר יותר לבעלה. אחד הסיפורים שצדו את עיניה של ליאורה הוא על בדרן צעיר שהעריץ את מנחם וביקש ממנו לכתוב לו מופע. זילברמן לא נתן להזדמנות הזו לחמוק מידיו: במשך שנה עבד איתו על מופע שמעולם לא הועלה והיה נוהג לנסוע מביתו שבאילת לביתו בת"א של שלמה גולדברג (“ג'ינג'י").

השבוע, כך נודע לליאורה, מישהו אמר לג'ינג'י המופתע: “זילברמן כתבה שאחרי מותו של מנחם אתה סיפרת לה על אורגיה שהמנוח הזמין אותך אליה, אבל אתה פרשת בגלל שהיה לך קשה לדמיין שהוא צופה בתחת שלך בזמן פעולה". “ככה היא כתבה?", ענה ג'ינג'י, “זה באמת נכון. הייתה אחת כזו שאהבה אורגיות וזילברמן הכיר לי אותה. הוא התעניין רק בזיונים ולא בתוכנית שלי. אני פרנסתי אותם במשך שנה שלמה".

דורית זילברמן (צילום: אריאל בשור)
דורית זילברמן (צילום: אריאל בשור)

דורית, זה הפרק החסר?

“הוא עצמו בא אליי הביתה וסיפר לי את הסיפור הזה מילה במילה. אני זו שהופתעתי. מנחם עשה עליי רושם של מונוגמיסט ונאמן. ועכשיו אני שואלת את עצמי, איזה מין חבר זה? אם היה בצד של מנחם והסתיר את זה בברית גברים כל השנים, למה הוא מלכלך עליו עכשיו? אם כבר בא וסיפר לי על האורגיה, הוא היה צריך לספר את האמת. ריבוי גרסאות מתאים לשקרנים". 

ומה עוד? הוא אכן פרנס אתכם במשך שנה?

“ג'ינג'י בא לבקר אותי בשבוע הספר וביקש שיקראו לי לחתום לו על עותק. ברור שאני לא יכולה לחלק וברור שצריך לשלם כשמגיעים לדוכן. אלה הספרים של ההוצאה, אפילו אני צריכה לקנות אותם. אז הוא אמר: ‘זה עולה 78 שקל? אני יכול להשיג אותו במחיר זול יותר'. ולא קנה. אז כמו שהוא לא הוציא שקל, ככה הוא פרנס אותנו שנה. לכל היותר, ג'ינג'י כיסה את נייר הטואלט של משפחת זילברמן במשך שנה. אפרופו תחת".

ג'ינג'י, כסת"ח?

“מי כמוך יודעת שכשכותבים ספר זה לא תמיד דברים מדויקים, בטח לא על דברים שקרו לפני ארבעים ומשהו שנים".

היית אצלה בתחקיר?

“לא תחקיר, היא הזמינה אותי וסיפרתי דברים. רגע לפני שאני יוצא מהחדר, נזכרתי פתאום שיום אחד הוא לקח אותי למישהי שאוהבת זוגות ושלישיות, אז הלכתי איתו. לי הייתה אז חברה, ומהבושה לא היה לי נעים להגיד ‘לא', כאילו אני לא גבר. אז הלכנו, וכיוון שהתביישתי, אמרתי לו: ‘אני לבן, אני לא רוצה שיראו לי את הישבן'. אבל לא חגגנו. מה לי ולאורגיות ולכל הדברים האלו".

אתה אמרת שפרנסת אותם שנה. היא טוענת שגג מימנת להם את עלות נייר הטואלט של המשפחה.

“אני אכן פרנסתי אותם, ואני מעדיף לא להיכנס לדברים האלה. אחרי קרוב לשנה, שום דבר לא קרה עם המופע שלי. הוא השאיר אותי בלי תוכנית. שילמתי לו הרבה כסף כדי שלפחות יעשה לי יחסי ציבור. רציתי לעזור לו. אהבתי אותו. הוא עשה עליי כתבה גדולה ב'מעריב'. זה כל מה שהוא עשה בשבילי".

המופע הגדול שלך יצא בסופו של דבר?

“שום דבר. הוא לקח את הבדיחות שלי ועשה תוכנית. הוא הוציא ספר שכאילו כתב מנחם זילברמן, על סמך רעיון שלי. הכל מתועד ויש לי את כל המסמכים. בספר שהוא כאילו כתב הוא ציין: ‘כתב מנחם זילברמן', והקדיש הקדשה קטנה ‘לשלמה גולדברג שהוא קומיקאי ותיק'. גם בספר חצי מהבדיחות הן שלי, שאני סיפרתי לו. הוא גם הוציא ספר על חשבוני".

ומה לגבי הספר בשבוע הספר?

“כשהספר שלו יצא, אני הייתי הראשון שרץ לסטימצקי לקנות אותו. מאוד נעלבתי שהבדיחות חלקן היו גנובות ממני. כשהייתי בשבוע הספר, רציתי לראות איך הספר שלה נמכר, ואז ישר הביאו אותה אליי. היא אמרה לי ‘בוא תקנה' ואמרתי ‘אני אקנה בהזדמנות'. אני הייתי מקורב למנחם, אהבתי אותו, היינו חברים. דורית מוכשרת וכותבת יפה. היא חרוצה וחכמה ואין לי שם דבר נגדה, פשוט לא אהבתי את הספר".

דורית זילברמן (צילום: אריאל בשור)
דורית זילברמן (צילום: אריאל בשור)