ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך, בישר בפייסבוק לתושבים כי חגיגות ה־140 לעיר היין החלו השבוע עם "מיטב אומני ישראל". לצד "מיטב האומנים" (משה פרץ וסקאזי) והספורטאים המהווים את "הגאווה העירונית", מופיעים שמותיהן של טהוניה רובל, זוכת "האח הגדול", דנה פרידר והקומיקאית תום יער, ששרה את שיר הסתלבט "חפש אותי בראשון" בתור אגס קימל ב"ארץ נהדרת" - וכמובן גם תשיר אותו באירוע.

שלום לדוברת עיריית ראשון לציון, מוריה מלכה. הגאווה העירונית היא טהוניה, דנה פרידר ואגס קימל?
"יש הרבה אי־דיוקים במה שאת שואלת. הגאווה העירונית מתייחסת לספורטאים האולימפיים, לא לאומנים. טהוניה היא תושבת העיר, עוז זהבי בן העיר. לרוב האומנים יש קשר לעיר בדרך כזו או אחרת. מדובר בהפקת מקור של רן צחור, כך שלדוגמה פנינו לזהבה בן שהיא גם תושבת העיר והיא לא רצתה להשתתף בהפקת מקור".

טהוניה רובל (צילום: שוקה כהן)
טהוניה רובל (צילום: שוקה כהן)

למה עדן בן זקן ונסרין קדרי, תושבות העיר, לא הוזמנו?
"עדן בן זקן קיבלה פנייה, אבל יש לה שלוש הופעות ביום הזה ולכן לא תוכל להשתתף. יצרנו תמהיל של דמויות שיש להן קשר כזה או אחר לעיר. טהוניה, עוז, דנה - חלקם נולדו בעיר וטהוניה גרה בה. הם לא הולכים להופיע, אלא להקריא קטע, את לדעתי לא מבינה את הקונספט".

ולמה להזמין מישהי שמסתלבטת על ראשון, תום יער?
"תום יער, בדמותה של אגס קימל, יצרה שיר הומוריסטי על העיר. לא בושה גם להסתלבט על עצמנו לפעמים. זה לא מוריד מכבודנו בשום צורה, או פוגע. לדעתי ניתן לך מידע לא מדויק של מישהו שיש לו אינטרס כזה או אחר".

תום יער (צילום: רפי דלויה)
תום יער (צילום: רפי דלויה)

> צריך פיס בחיים. אביגדור יצחקי, יו״ר מפעל הפיס, שעל מחלתו דיווחה ליאורה בעמודי החדשות של "מעריב", עבר בהצלחה את הניתוח המסובך.

שלום, אביגדור. מתלוצץ עם הרופאים?
״הניתוח עבר מעולה, למרות שהייתי מורדם ומונשם עשרה ימים. איכילוב הוא בית חולים מפואר עם יכולות רפואיות מופלאות, ואני מודה לכל הצוות שם על הטיפול המסור״.


> השחקן אסף אשתר שומר על השפה העברית וגם על מראה צעיר: בימים אלו הוא נצפה מגיע יחד עם כוכבה, אשתו, למשרדי מד אופ, חברת טכנולוגיה כחול־לבן לטיפולי אנטי־אייג'ינג לטיפול ותחזוקה שוטפת באופן לא פולשני.

אסף אשתר ושלמה שרון (צילום: ליאון ראובן)
אסף אשתר ושלמה שרון (צילום: ליאון ראובן)


> האדריכלית אפרת קיסוס מקליס, שעיצבה עשרות בתי מלון ברשתות פתאל ופרימה, סיימה בימים אלו עיצוב של קומת פרימיום במלון "כפר המכביה". את התוצאה הציגה בפני דרור מורד, מנכ"ל "כפר המכביה".

> רופאת העור ד"ר מוניקה אלמן, מומחית בטיפולי עור ואסתטיקה, פותחת סניף חדש, רביעי, בבניין לב העיר באשדוד. במקביל הודיעה רשת המרפאות לג'ובאני ומאיה רוסו על פרידתם מתפקיד הפרזנטורים של המותג.

מאיה פישל, ג'ובאני רוסו (צילום: אור גפן)
מאיה פישל, ג'ובאני רוסו (צילום: אור גפן)