לפני כשנה וחצי הלכה לעולמה הלנה עמרם ז"ל, מי שבימיה הגדולים כונתה "השדכנית של המדינה". עמרם, שסבלה ממחלות רבות, נפטרה בגיל 71. לאחר מותה לקה בעלה, איתמר עמרם, בדיכאון קשה, שממנו הוא מתאושש רק בימים אלו. עכשיו הוא יוצא לקרב על כבודה האבוד ומספר כי גם בנה, ליאור, מתכוון להשקיע בסרט לזכרה.

שלום לאיתמר, מה שלומך בימים אלו?
"אני לאט־לאט מתאושש, הייתי בדיכאון עמוק, לקחתי כדורים. לא מצאתי את עצמי. הדיכאון היה חזק מאוד, ורק עכשיו אני מתחיל לצאת מהדיכאון שלי".

בתור אחד שהיה נשוי לשדכנית, בטח יש לך כלים להכיר נשים.
"עכשיו אני אתחיל לחפש פשוט חברה, שיהיה עם מי לדבר. הבנים והנכדים בארצות הברית, יכול להיות שאני אסע אליהם".

מה הדרישות שלך מבת הזוג?
"נעימת הליכות, בחורה אמינה ושתהיה נחמדה וחכמה. הדרישות שלי בכלל לא מוגזמות".

מה אתה מתכוון לעשות כדי לתבוע את כבודה האבוד של הלנה?
"יש תוכנית מסוימת ('חשיפה' - לג"ש) שאני לא הולך לתבוע על כסף, אבל כן מתכוון לתבוע כדי לקבל התנצלות קבל עם ועדה, למען כבודה האבוד של הלנה. כסף לא מעניין אותי, מעניין אותי לטהר את שמה".

איך מצבך הכלכלי?
"ברוך השם, לא נשאר הרבה מכל הביזנס שעשינו, אף פעם לא עשינו ממש כסף. כל ארבע שנים הייתה באה התקשורת, עושים כתבה לא טובה. היא הייתה נלחצת, הייתה עסוקה בטיהור שמה, זה היה עולה לי המון כסף. לא הייתי מצליח להחזיק מעמד, עושה פשיטת רגל והולך למדינה אחרת. ככה כל החיים עשינו ואף פעם לא היה לנו כסף".

הלנה עמרם (צילום: יוסי אלוני)
הלנה עמרם (צילום: יוסי אלוני)

אולי היא באמת עשתה משהו לא בסדר בקטע של השידוכים?
"היא הייתה נותנת לבן אדם חוזה ומתחילה לתת לו שירות עוד לפני שחתם. תמיד היו לאנשים טענות. היא אף פעם לא עזבה את הלקוח, תמיד נתנה לו שירות. זו הייתה הנפש הטובה שלה".

כולם שיקרו?
"כולם. גם בן אדם שהתחתן דרכה, מתלונן על השידוך. זה ביזנס שאין ממנו ברכה והוקרה. הייתה טעות בכלל להתעסק בביזנס הזה. אני אמרתי לה לקראת סוף החיים שלה שעשינו טעות שנכנסנו לזה. היא, עם הפיקחות והחוכמה שלה, עשתה טעות שבכלל התעסקה בזה. היא לא הצטערה, אמרה שיש לה נתינה. היא נתנה כל החיים".

איך אתה מתכוון להנציח אותה?
"הבן שלי, ליאור, מתכוון להשקיע 250 אלף דולר ולעשות עליה סרט. חיים סבן ובמאים רבים אמרו לה בזמנו שתכתוב תסריט ושזה יכול להיות סרט מאוד מעניין. עכשיו אנחנו מתכוונים להשלים את המלאכה".