כעוקבת אדוקה אחרי נפתולי, האהבה של הזמר שמעון בוסקילה ויפעת שמול, גילתה ליאורה שנכון למועד כתיבת שורות אלה, הזוג יחד, בניגוד למה שאנשים אומרים.

בוסקילה, אחרי שהתאחדת עם אחותך האבודה, מצאת אהבה יציבה?
“אני ויפעת ביחד באהבה גדולה גדולה. קחי סקופ, ליאורה, יפעת היא זו שקישרה בני לבין אחותי".

שלישי שעבר, שעת צוהריים. צעקות רמות נשמעות מחדר חזרות אי־שם בדרום ת"א. העילה: הפזמונאית שמרית אור זועמת על הזמר חנן יובל, ששר את “השיר אלייך" לקראת מופע ההצדעה וההוקרה לאור ולאביה יעקב אורלנד, שהתקיים בשישי שעבר בתיאטרון הבימה. אור דרשה מיובל לשיר את השיר במילים החדשות ששינה אביה. יובל מצדו השיב לה: “באת לכאן לעשות לנו אודישן, דיקטטורית אחת?". הוויכוח עלה לטונים גבוהים, עד שהמנהל המוזיקלי של המופע, גיורא ליננברג, הצליח להפריד. בהמשך נעשו ניסיונות לתווך בין השניים, אולם בסופו של דבר החליט חנן לוותר על השיר “השיר אלייך" ובהופעה שר רק את “צרות טובות".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

שמרית אור (צילום: אריק סולטן)
שמרית אור (צילום: אריק סולטן)

שמרית אור, ממש חג יובל.
“אבא שלי כתב את ‘השיר אלייך' בשנת 1944, כשהוא חיזר אחרי אמא שלי, שהייתה סטודנטית לאחיות בבית החולים הדסה הר הצופים. 40 שנה אחרי הוא חזר אל השיר שלו וביצע בשיר שינויים מהותיים, כדי להביע את אהבתו 40 שנה אחרי. זו הגרסה שנכתבה גם בכל הספרים שיצאו במהלך השנים".

איך גילית את זה?
“כשראיתי בטלפרומפטר את המילים שהוא שר, הבנתי שזו לא הגרסה שאני העברתי ופניתי למנהל המוזיקלי. חנן נפגע, ואיני יודעת למה. ההתפרצות שלו הייתה קשה. ניסיתי לדבר על לבו וגם כתבתי לו שאי אפשר להתווכח עם משורר שבחר בגרסה הזאת להיות מודפסת בספריו. לא זו בלבד שארבע השורות בשיר שאני העברתי חרוטות על מצבתם של אבי יעקב ז"ל ואמי בת אל ז"ל, ‘השיר אלייך' הוא שיר אהבה אולטימטיבי, שיקר מאד ללבה של המשפחה".

חנן יובל (צילום: אריאל בשור)
חנן יובל (צילום: אריאל בשור)

יובל, אתם זוכרים את השירים?
“אני ממש לא מתכוון לדבר על זה. אף מילה".

שרת בסוף רק שיר אחד.
“'צרות טובות' היה השיר שהייתי אמור לשיר מלכתחילה".

והשיר “השיר אלייך"?
“היה רעיון, הייתה הצעה, והיא נפלה בדרך".

יענקל'ה מנדל רכש דירה להשקעה בבודפשט.

מנדל, מזל טוב.
“התאהבתי בעיר הזו. אוכל טעים, והכל זול, ממליץ".