פעם הם היו חברים טובים, אחוקים ממש, ארוחות משותפות ומה לא. אבל בתחילת 2022 הגיש היחצן של המדינה, רני רהב, תביעה בסך של כ־11 מיליון שקל נגד איש העסקים עדי קייזמן שחתך לארצות הברית יחד עם אשתו אסתי גינזבורג.

לפי התביעה, ביוני 2018 נחתם הסכם הלוואה על סך 2 מיליון יורו בין קייזמן לברוך איבצ'ר, איש עסקים ישראלי שפועל בפרו. רהב טוען כי היה “חברו הקרוב ביותר" של קייזמן והוא “חברו הקרוב ביותר בעולם" של איבצ'ר, ולכן תיווך בהסכם ההלוואה “על תקן חברי בלבד וללא מטרה עסקית".

בהתאם להסכם ההלוואה, היה על קייזמן להחזיר את הכסף בתוך 12 חודשים מיום קבלתה, עם ריבית בשיעור 10% לשנה. “קייזמן לא החזיר לאיבצ'ר את ההלוואה עד ל־30 בנובמבר 2019, המועד הנטען לתשלום", טוען רהב. “פניתי לקייזמן עשרות פעמים באופן אישי כדי שיחזיר את התחייבויותיו". לפי רהב, דרישותיו לא נענו על ידי קייזמן, שטען כי “אין באפשרותו להשיב את ההלוואה".

אסתי גינזבורג ועדי קייזמן (צילום: רפי דלויה)
אסתי גינזבורג ועדי קייזמן (צילום: רפי דלויה)

עוד נטען בתביעה כי ביולי 2020 חתם איבצ'ר על הודעה שלפיה הוא מעביר לרהב את מלוא זכויותיו למימוש הסכם ההלוואה, וכי “כל סכום שיגבה יהיה מתנה מאיבצ'ר לרן רהב וזאת בגין חברות אמת קרובה ביותר של איבצ'ר עם רן רהב למעלה מ־37 שנים". רהב טוען בתביעה כי “קייזמן שוהה בימים אלה בחו"ל והוא הלכה למעשה נמלט מהארץ עם אשתו אסתי גינזבורג, במטרה לנסות ולחמוק מהתחייבויות כספיות שונות שלו לגורמים שונים במיליוני שקלים".

מקייזמן נמסר אז בתגובה: “מכתב התביעה עולה שרני רהב מתנהג כאחרון הגובים בשוק האפור הקונים הלוואות ופועלים לגבייתן לצורך עשיית רווחים. המציאות שונה בתכלית מזו שהוא מציג ובקרוב ייחשף לכולם פרצופו האמיתי, שאני מכיר כל כך טוב ומקרוב".

רני רהב, ראית משהו מהכסף שקייזמן חייב לך?
“תודה, אבל לא אתייחס עד החלטת בית המשפט".

קייזמן לא השיב לפניותיה של ליאורה.

רני רהב (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
רני רהב (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)