כאן מדובר בקרב צהוב במיוחד, זאת ללא כל קשר לצבע השיער של היריבות המרות, אלא יותר בגלל חילופי התביעות והציוצים בין השתיים. השיא היה ביולי האחרון, כשהשופטת לשעבר, עו"ד אתי כרייף, וכתבת הפלילים של גל"צ, הדס שטייף, העבירו את הזירה לבית המשפט המחוזי בת"א, דרך תביעות הדדיות.

עו"ד כרייף התפרסמה בפרשת “מין תמורת מינוי", שבמסגרתה פעל, לכאורה, ראש לשכת עורכי הדין לשעבר, אפי נוה, למינויה כשופטת בתמורה לשוחד מיני. כזכור, התיק נגדה נסגר באותה פרשה, אך היא פרשה מכס השיפוט. מאוחר יותר הגישה תביעת נזיקין נגד שטייף, משרד הביטחון, המשטרה ומעורבים נוספים ודרשה לפצותה ב־4 מיליון שקל. כרייף תובעת בגין הנזקים שנגרמו לה לטענתה “בעקבות נטילת המכשירים הניידים של אפי נוה שלא כדין, עיון בתכתובותיו והעברתן לצדדים שלישיים וחשיפתן לציבור" ובגין “הנזקים הכבדים שנגרמו לה בכל מישורי חייה". אגב, נוה עצמו הגיש תביעה נגד שטייף וגל"צ בדרישה לפיצוי של 7 מיליון שקל על אותו נושא בדיוק.

אתי כרייף  (צילום: רמי זרגנר)
אתי כרייף (צילום: רמי זרגנר)

שטייף בתגובה טענה לביזיון בית משפט מצד עו"ד כרייף, בכך שכרייף עצמה הפרה את צווי איסור הפרסום שהוטלו על חומר החקירה בפרשת “מין תמורת מינוי", כאשר הגישה תביעה אזרחית הכוללת אזכורים למידע ומסמכים מתוך תיק החקירה.

לטענת שטייף, כרייף קיבלה לידיה את מסמכי תיק החקירה כחלק מהיותה חשודה בעבירות פליליות וכהכנה לשימוע שנערך לה על ידי הפרקליטות בטרם העמדתה לדין. לפי החלטת בית משפט השלום, על מסמכי תיק החקירה הוטל צו איסור פרסום, שעדיין בתוקף חרף סגירת התיק. לטענת שטייף, למרות צו איסור הפרסום, כרייף פעלה בניגוד לדין והגישה תביעה בצירוף מסמכים האסורים בפרסום.

שלום לעו"ד כרייף, מה את אומרת על הטענות של שטייף שאת מפירה צווי איסור פרסום?
“אין לי סכסוך אישי עם שטייף, הסכסוך הוא עקרוני. מתן גושפנקא להתנהלות שמגבה פריצה, חיטוט ושחזור נתונים מטלפון נייד של הזולת הוא סכנה של ממש לזכויות יסוד ולפרטיות של כל אדם. אירוני שמי שביצעה עבירות פליליות חמורות וקיבלה חסינות מפני העמדה לדין פלילי בשל מציצנות גרידא, שנותנת אותותיה עד היום באתרים השונים ומחללת את פרטיותם של רבים וטובים, מעיזה לחלק ציונים למה שחוקי ומה שלא".

שלום להדס שטייף, את חוששת מהתביעה של עו"ד כרייף?
“את הפחד שלי השארתי אי־שם בכפר קאוזה שבדרום לבנון. הכוח זאת האמונה בדרך של צדק ואמת. מבחינתי אין לי שום סכסוך עם הגב' כרייף. לא הכרתי אותה לפני הפרשה. נחשפתי לדמותה כשבחרה להיחשף. עד אז היא הייתה שם מתוך בליל שמות שנחשפתי אליהם. עשיתי את עבודתי העיתונאית, כפי שנדרש מעיתונאית".

הדס שטייף (צילום: אבשלום ששוני)
הדס שטייף (צילום: אבשלום ששוני)

ארנון בר־דוד VS עופר עיני

שני חברים טובים בלב ובנפש שהפכו ליריבים מרים: יו"ר ההסתדרות, ארנון בר־דוד, והבוס שלו לשעבר, ובעצם מי שהעביר לו את מפתחות הזהב של ההסתדרות, עופר עיני, שרצה פתאום לשוב לכהונה הרמה. לקראת הבחירות להסתדרות, שנערכו במאי השנה, החליפו השניים השמצות הדדיות. בסופו של דבר נבחר בר־דוד ברוב של כ־80%.

ארנון בר דוד  (צילום: רמי זרנגר)
ארנון בר דוד (צילום: רמי זרנגר)

אבל המערכה לא הסתיימה כאן. בר־דוד ורעייתו הילה הגישו תביעת לשון הרע נגד עיני בטענה שבמערכת הבחירות האחרונה הופצו שלושה סרטונים מבזים ושקריים נגדם בקמפיין הבחירות של עיני. בתביעה, על סך חצי מיליון שקל, שהוגשה לבית משפט השלום בת"א באמצעות עו"ד אילן בומבך, נכתב בין השאר: “במסגרת הסרטונים, הוצגו ארנון בר־דוד ואשתו תוך פגיעה בפרטיותם, בנסיבות העולות כדי הטרדה מינית ועוולה של פגיעה בפרטיות. הסרטונים מציגים את בני הזוג כרהבתנים, באופן שקרי".

עוד נטען כי הסרטונים שותפו בתפוצה רחבה לכ־650 אלף חברי ההסתדרות. חלק מהסרטונים עלו, כך נטען, בקבוצות וואטסאפ וחלק עלו לאתר יו־טיוב.

בר־דוד, ניצחת באופן מוחץ. לא הגיע הזמן לסולחה?
“לצערי, למי שפגע במשפחתי אין מקום לסליחה".

עיני סירב להגיב.

עופר עיני (צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)
עופר עיני (צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)