52 שנה! 52 שנה לא השתתפה נבחרת ישראל בכדורגל בטורניר כדורגל נחשב. לא במונדיאל ולא ביורו. תמיד היא נכשלה, לפעמים ברגע האחרון, בגלל שערים לא מחויבי המציאות בדקות האחרונות או בגלל נערות ליווי שהגיעו לעודד לפני משחק מכריע. אבל בסכסוכים? כאן אנחנו ראשונים בעולם, בהפרש ניכר.

והסכסוך הפעם, רגע לפני משחק מכריע לעלייה לחצי גמר גביע האומות, בשבוע שעבר מול אלבניה (שבו, כזכור, הנבחרת ניצחה משער דרמטי והשיגה את הכרטיס הנכסף) - הוא בין מנג'ר הנבחרת ושחקן עבר מפורסם בעצמו, יוסי בניון, לבין כוכב הנבחרת ומכבי ת"א, ערן זהבי. ועל מה הסכסוך? על כך שזהבי ביקש לישון בחדר לבד ואילו בניון ומאמן הנבחרת, אלון חזן, דורשים שיישן בחדר זוגי עם אחד משחקני הנבחרת הצעירים. שני הצדדים טיפסו על יציע גבוה במיוחד, ולא נראה כי יימצא פתרון לסכסוך.

ערן זהבי (צילום: רויטרס)
ערן זהבי (צילום: רויטרס)

בניון וחזן הבהירו כי הם שינו נהלים ואחרי שזהבי עמד על כך שיהיה לבד בחדרו, הוחלט שהוא לא יהיה חלק מהנבחרת לשני המשחקים הקרובים. זהבי מצדו הוציא הודעה משלו ואמר כי ככל הנראה מסתיימת דרכו בנבחרת ישראל. במדורי הספורט ציינו כי גם במכבי ת"א מהרגע שחזר הוא מקבל חדר לבדו וכך גם היה בפ.ס.וו איינדהובן, בסין ובנבחרת ישראל בשנים האחרונות.

בניון, אולי תרדו מהעץ למען הנבחרת?
"שתהיה לך שנה טובה, את מוציאה דברים מהקשרם, אין שום סכסוך אישי. זו החלטה מערכתית, כמו עוד לא מעט החלטות אחרות של כל הצוות, שלא נוגעת לשחקן מסוים כזה או אחר". זהבי סירב להגיב.

יוסי בניון (צילום: דני מרון)
יוסי בניון (צילום: דני מרון)

איציק אברכהן VS עופר בלוך
סוער גם ברשת הסופרים הגדולה בארץ, שופרסל. הכוכב הפעם הוא מי שהיה מנכ"ל הרשת במשך שנים רבות, איציק אברכהן, שחזר בסערה לרשת, הפעם בתפקיד היו"ר, ומועצת המנהלים בראשותו הדיחה לפני כחודשיים וחצי את המנכ"ל עופר בלוך, שהספיק לכהן כחודשיים בתפקיד. בלוך, מנכ"ל חברת החשמל בתפקידו הקודם, מונה על ידי היו"ר הקודם, יקי ודמני, שהודח גם הוא על ידי הבורד מרשימת המועמדים לקדנציה נוספת, והתפטר עקב כך.

בעיתונות הכלכלית נכתב כי אברכהן לא מאמין ביכולתו של בלוך להוביל את שופרסל לצמיחה, במיוחד לא אחרי הכאוס הניהולי שממנו סבלה, לטענתו, בשנה האחרונה. בין השניים קיימים משקעים נוכח ההתבטאויות של בלוך נגד אברכהן בטרם זה שב לחברה כיו״ר.

עופר בלוך (צילום: הדס פרוש פלאש 90)
עופר בלוך (צילום: הדס פרוש פלאש 90)

בלוך, לפי "כלכליסט", העביר מסרים, באמצעות צדדים שלישיים, במטרה ללחוץ על אברכהן להשאירו בתפקיד, אבל מאמצים אלה עלו בתוהו. אברכהן זכה לאמון גורף מהמוסדיים כאשר נבחר ליו"ר יחד עם קבוצת הדירקטורים שנבחרה עמו. הגופים המוסדיים ידעו מראש כי בכוונת אברכהן לבקש מהבורד להדיח את בלוך.

בלוך, עשית טעות כשעזבת את חברת החשמל וחתמת בשופרסל?
"אין שום קרב. לא אגיב, ואני לא בסכסוך עם אברכהן ולא בסכסוך עם שופרסל. שנה טובה".

אז למה הוא הדיח אותך?
"תשאלי אותו. זה לא עניין שלי".

אברכהן ושופרסל בחרו שלא להגיב.

איציק אברכהן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
איציק אברכהן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)