בלדה לעוזב קיבוץ (אבל לא עוזב את הבית שנמצא בו): בוגי יעלון - פעם רמטכ"ל, ח"כ ושר ביטחון - היה בין מקימיו של קיבוץ גרופית שבערבה ושנים גם היה חבר המשק. ב־1967 הוקם גרעין “יעלון" של תנועת הנוער העובד והלומד, שיועד לעלייה לאדמת הקיבוץ. יעלון, שענה אז לשם משה סמולינסקי, רצה להביע את הזדהותו עם הרעיון החלוצי ושינה את שם משפחתו.

לאחר מכן הצטרף כחבר לקיבוץ, שם עבד כרפתן וכמפעיל דחפור. לאחרונה התברר, להפתעתה הגדולה של ליאורה, שיעלון הוא עדיין חבר הקיבוץ ומחזיק בו בית, אף שלמעשה הוא מתגורר במודיעין־מכבים־רעות ומגיע רק מדי פעם לביתו השני בקיבוץ. המידע צף ועלה כשיעלון קיבל הודעה מהקיבוץ שעליו לקבל החלטה חד־משמעית - האם הוא חוזר לגור בקיבוץ באופן מלא ומוותר על המגורים במודיעין־מכבים־רעות, או להפך.

שלום לאביבה, מנהלת קהילה בקיבוץ גרופית. מה פתאום נזכרתם רק עכשיו?
“כמו בקיבוצים אחרים, לפי תקנון הקיבוץ יש חובה של החברים להתגורר בקיבוץ, ואם חבר איננו מתגורר בקיבוץ, זו עילה להפסקת חברותו. במשך שנים רבות הקיבוץ אפשר לבני הזוג יעלון להתגורר מחוץ לקיבוץ מבלי שתיפסק חברותם, מתוך הכרה ותמיכה ברצון של משה בוגי יעלון לבצע תפקידים ציבוריים מרכזיים במדינת ישראל. כעת הוא איננו ממלא כל תפקיד מסוג אותם תפקידים ציבוריים (רמטכ"ל, ח"כ, חבר בממשלה), ואין עוד הצדקה לאפשר לבני הזוג התנהלות שונה מזו של שאר החברים. במסגרת דיאלוג עם בני הזוג יעלון, הם לא הראו נכונות לחזור בתוך פרק זמן מוגדר לקיבוץ. לכן ניתנה להם שהות של כשנה וחצי, עד לסוף שנת 2023, להחליט אם לחזור לקיבוץ כחברים מן המניין, או שתיפסק חברותם. לקיבוץ יש הערכה גדולה לבני הזוג יעלון, ולמסירות הציבורית של בוגי בפרט, ואנו מאחלים להם כל טוב".

שלום לבוגי יעלון, על איזו דירה, אם בכלל, אתה מתכוון לוותר?
“להודיע לך כשאחליט?".

מסתבר שיעלון, שלא טרח לתת תשובה רצינית לליאורה, הפעיל לחצים על אביבה ועל הקיבוץ כדי להסיר את תגובתם. ליאורה מוחה על ההתערבות הבוטה ומפרסמת את תגובת הקיבוץ במלואה.