אב הבית המיתולוגי מבלפור, מני נפתלי, פרסם הודעה בפייסבוק שבה הוא מודיע לכל מי שתרם במימון ההמונים להוצאת הספר שלו, שישלח לו את פרטי חשבון הבנק כי הוא החליט שהוא לא מוציא את הספר בסופו של דבר.

נפתלי, חשבתי שאחרי “ביבי - סיפור חיי" ו"צופן נתניהו" נשמע על דברים שלא ידענו גם ממך.
“אני במקום אחר בחיים. אני שומר שבת ומדובר בלשון הרע. דבר שני, הכל נאמר כבר. דבר שלישי, כל ההתעסקות בספר הזה עשתה לי רע. ממש ממש רע. גם לחזור על הדברים. גם לחשוב שהספר הזה יישאר לנצח כזיכרון לא כל כך טוב שלי, אז העדפתי לוותר. הפסדתי קצת כסף שהשקעתי שם, אבל הכל בסדר".

על אילו סכומים מדובר?
“סדר גודל של עשרת אלפים שקלים פלוס הכספים שאנשים השקיעו ואחזיר להם".

מני נפתלי (צילום: ללא קרדיט)
מני נפתלי (צילום: ללא קרדיט)


> ועוד קצת היסטוריה. לפני כשני עשורים מדורי הרכילות הקדישו את רוב זמנם לסיקור של הנרי זימנד, 74, ואשתו אנדה. זימנד היה מוכר כאחד הפילנתרופים הבולטים בישראל וכונה “המיליארדר ממונקו". הוא ירש אימפריה והוציא מיליוני דולרים במסע חובק עולם להנצחת אשתו האהובה אנדה: מקבוצת הכדורסל אנדה רמת השרון, דרך ערבי גאלה בלונדון ובניו יורק, ועד מכונית שעוצבה לזכרה. הסיפור המרגש גם זכה לאין ספור כתבות בטלוויזיה ובעיתונות המודפסת. לפני מספר שנים, בעקבות בעיות משפחתיות וכלכליות, הגיע זימנד למצב שבו פונה מביתו בשל חוב שכר דירה בסך 60 אלף שקל. כיום, כשהוא חסר כל, מתגורר זימנד עם אשתו הנוכחית, אליה אבקסיס, ולאחרונה פרסם פוסט עצוב ומכמיר לב שלפיו הוא אובחן כחולה במחלת ניוון שרירים, ALS.

שלום לאשתו ב־14 השנים האחרונות, אליה אבקסיס. הלב נשבר.
“ליאורה, הנרי לא יכול לדבר. עליי נפלו פתאום השמיים. הוא אושפז באיכילוב. עברנו ממחלקה למחלקה, עד שהגענו לנוירולוגיה. ושם אמרו לנו שיש לו ALS. אתן לו את כל כוחותיי ויותר. הנרי הוא הכל בשבילי. בשלושת החודשים האחרונים הוא חלש מאוד. אבל רק בשבוע שעבר מסרו לנו הרופאים את האבחנה המדויקת והקשה".

הנרי זימנד (צילום: אליה אבקסיס)
הנרי זימנד (צילום: אליה אבקסיס)

> בשנת 2019 דיווחה ליאורה כי מלאני והמולטי־מיליארדר מתיו ברונפמן קנו דירה בשדרות רוטשילד בתל אביב. עכשיו הדירה עוברת שיפוצים, והזוג, שמחלק את הזמן בין ניו יורק לעיר ללא הפסקה, שכר דירה באותה שדרה יוקרתית - בבניין שבנו האחים חג'ג'.