קשה להאמין, אך היום השחקנית דמי מור חוגגת יום הולדת 60. היא לא נראית בת 60, היא לא מתנהגת כמו בת 60 והיא לא מרגישה כמו בת 60 - לא שאנחנו יודעים מה זה בדיוק אומר.

מור עלתה מחדש לכותרות לפני שלוש שנים, אז פורסמה האוטוביוגרפיה שלה, "Inside Out", שעל עטיפתה היא מצולמת במבט מהורהר. בספר, שכיכב בראש רשימת רבי־המכר של ה"ניו יורק טיימס", גוללה הכוכבת את סיפור חייה מילדותה ועד לאותה נקודה, כולל מערכות היחסים שלה עם הגברים בחייה ומאבקיה האישיים. 

הספר מכיל לא מעט סיפורים טרגיים, קשים ומזעזעים על ילדותה ונעוריה. מור נולדה ברוזוול, ניו מקסיקו, ובשנות ילדותה עברה עם משפחתה ממקום למקום. הוריה התגרשו, התחתנו מחדש זה עם זה, והתגרשו שוב. הם היו אלכוהוליסטים, ואמה, וירג׳יניה קינג, נעצרה על ידי המשטרה אין ספור פעמים. זה היה בית לא קל, בלשון המעטה.

דמי מור מתוך ''רוח רפאים'' (צילום: באדיבות yes)
דמי מור מתוך ''רוח רפאים'' (צילום: באדיבות yes)

האירוע המכונן של ילדותה, והרגע שבו הפסיקה להיות ילדה לטענתה, היה ניסיון ההתאבדות הראשון של אמא שלה. היא מתארת בספר כיצד בגיל 12 דחפה אצבעות לגרונה של אמה כדי לשלוף משם את הכדורים שהיא בלעה. זה היה הניסיון הראשון מני רבים שמור הצעירה הייתה עדה להם. בגיל 13 מור גילתה שאביה הוא לא אביה הביולוגי. מאוחר יותר, אחרי הפעם השנייה שבה התגרש מאמה, הוא התאבד, ומור נאלצה לטפל באמה המעורערת. 

בספר היא מתארת איך אמא שלה נהגה לקחת אותה לברים כשהייתה נערה כדי למשוך תשומת לב של גברים. מור חשפה שהיא נאנסה בגיל 15 על ידי גבר בן 49, ששילם לאמה 500 דולר עבורה. האיש טען שאמה סרסרה בה, אך מור טוענת שהיא לא בטוחה אם זה בדיוק מה שקרה. מה שבטוח הוא שאמה לא הגנה עליה מפני האיש.

בחטיבת הביניים מור החלה לשתות, לעשן ולצאת למועדונים. היא הצטלמה בעירום, והצילומים פורסמו במגזינים ביפן. בגיל 16 הכירה במועדון מוזיקאי בן 29 בשם פרדי מור. הם עברו לגור ביחד, וכשהייתה בת 18 הם התחתנו (אף על פי שהיא בגדה בו זמן קצר לפני החתונה). מור כתבה איתו שירים, כיכבה בקליפ של להקתו, וגם אימצה את שם משפחתו, שבו היא מחזיקה עד עצם היום הזה. פרדי מור מת השנה, בגיל 72.

משפחה שכזאת 
בתחילת שנות ה־80, בגיל 19, החלה מור לשחק בסרטים וגם באופרת הסבון “בית חולים כללי". היא התגרשה מבעלה הראשון ובשנותיה הראשונות בהוליווד ניהלה מערכות יחסים עם כוכבים צעירים אחרים, כמו טימותי האטון ואמיליו אסטבז. באוטוביוגרפיה סיפרה שהשחקן ג'ון קראייר (ששנים מאוחר יותר שיחק עם בעלה השלישי, אשטון קוצ'ר, בסיטקום “שני גברים וחצי") איבד את בתוליו איתה בזמן שצילמו יחד את הסרט "No Small Affair". קראייר הכחיש; לא את זה ששכב איתה אלא את זה שהוא היה בתול. בגיל 21, אחרי תקופה פרועה, מור הוכנסה למוסד גמילה על ידי הבמאי ג'ואל שומאכר. שומאכר רצה שהיא תתנקה מאלכוהול ומקוקאין כדי שתוכל להצטלם לסרטו “חברים". זו לא הייתה הפעם האחרונה שבה היא עברה גמילה.

אשטון קוצ'ר ודמי מור  (צילום: רויטרס)
אשטון קוצ'ר ודמי מור (צילום: רויטרס)

בתוכנית "Good Morning America" סיפרה מור איך שוב נכנסה לבור עמוק בשנת 2012, כשנישואיה לאשטון קוצ'ר החלו להתפרק. מור התחתנה עם קוצ'ר, הצעיר ממנה ב־16 שנה, ב־2005, אחרי שגילתה שהיא בהריון ממנו (אחרי שכבר היו לה שלוש בנות מברוס וויליס). ההריון הזה הסתיים בהפלה טבעית, ולטענתה הניסיונות הבאים שלהם להיכנס להריון, גם באמצעות הפריה מלאכותית, כשלו. 

היחסים בין השניים החלו נפלא, אך באיזשהו שלב הגיעה ההידרדרות. בספר היא מספרת שקוצ'ר בגד בה, והצדיק את מעשיו בזה שלא הייתה לה בעיה לעשות איתו שלישיות - עובדה שהיא אחר כך הצטערה עליה. הוא גם זלזל בבעיית האלכוהוליזם שלה וטען שזו לא בעיה אמיתית. לטענתה, בתחילת יחסיה עם קוצ'ר היא הרגישה באמצעותו צעירה וחוותה חוויות של צעירים שפספסה בנעוריה, כי היו לה כל כך הרבה בעיות. אבל גם בפעם השנייה זה לא הלך לה. לטענתה, היא הסכימה לעשות שלישיות כדי להראות שהיא קלילה וזורמת, וזו גם הסיבה שהיא חזרה לשתות - אבל משם הדרך להידרדרות הייתה מהירה. 

בזמן שהייתה עם קוצ'ר, הבנות שלה הפסיקו לדבר איתה, כי לטענתן לא היה אכפת לה מכלום חוץ ממערכת היחסים הזו. בסוף יחסיהם היא רזתה מאוד, עד שהגיעה ל־46 קילו ולבית חולים אחרי שהתמוטטה במסיבה. הפעם נאלצה לטפל גם בהתמכרויות וגם בהפרעת אכילה.
על בעלה השני, ברוס וויליס, שלו היתה נשואה בין 1987 ל־2000, היו לה בעיקר דברים טובים להגיד. גם אחרי גירושיהם הם נשארו חברים טובים, עד עצם היום הזה. היא מספרת בספר שוויליס חשש שהיא עומדת להקשות עליו את החיים עם הגירושים, אך לטענתה “היא לא עשתה זאת - וגם הוא לא", וכך הם יכלו להישאר חברים ולהמשיך לתפקד יחדיו כהורים. 

ברוס וויליס ודמי מור עם בנותיו (צילום: אינסטגרם)
ברוס וויליס ודמי מור עם בנותיו (צילום: אינסטגרם)

מור התגרשה מוויליס בשנת 2000 וקיבלה ממנו 90 מיליון דולר. מאז, פחות או יותר, הכל טוב ביניהם. על פניו נראה שמור מסתדרת יופי עם אשתו הצעירה של וויליס, הדוגמנית אמה המינג, ועם שתי בנותיהם הצעירות. מור אומרת בראיונות לא פעם שברוס הוא משפחה בשבילה. לכן היא גם הייתה חלק מהמשפחה שחתמה על ההודעה לעיתונות שחשפה במרץ השנה שוויליס לוקה באפאזיה המשפיעה על יכולותיו הקוגניטיביות, ועל כן הוא פרש ממשחק. 

מור היא חלק ממשפחה מורחבת הכוללת את וויליס, שלוש בנותיהם הבוגרות, אשתו הנוכחית של וויליס ושתי בנותיהם הקטנות, וביחד המשפחה המורחבת דגמנה הרמוניה מושלמת בימי הסגרים של הקורונה. וכך גם עתה, לאחר הדיאגנוזה המצערת של וויליס. כיום שלוש בנותיהם של וויליס ומור בוגרות: רומר היא בת 34 והיא בעיקר שחקנית, סקאוט היא בת 31 והיא כרגע זמרת, וטלולה היא בת 28, קצת דוגמנית, קצת אומנית, קצת מעצבת אופנה, קצת משתתפת בתוכניות טלוויזיה, ובעיקר מדברת בתקשורת על בעיות העור והנפש שלה ועל היחסים הקשים שלה עם אמה (היו תקופות ארוכות שהן לא דיברו כי טלולה הרגישה שאמה מזניחה אותה ולא רואה אותה, אך הן השלימו מאז), על הדימוי העצמי הנמוך שלה, שנבע לטענתה מזה שתמיד אמרו לה שהיא דומה לאבא ולא לאמא, על נטיות האובדנות שלה, על מאבקיה האינסופיים עם דיכאון, סמים ואלכוהול. אבל עכשיו כנראה שהכל בסדר, גם עם טלולה.

ונראה שגם עם מילה קוניס, אשתו הנוכחית של אשטון קוצ'ר, מור מסתדרת לא רע. השתיים אפילו כיכבו יחד בפרסומת הומוריסטית לתאגיד התקשורת AT&T ששודרה בסופרבול האחרון, שבה צחקו על זה ששתיהן למדו באותו תיכון בלוס אנג'לס, בהפרש של לא מעט שנים. המשפט “יש לנו כל כך הרבה במשותף", שנאמר בפרסומת, כמובן רומז למשהו נוסף לזה שהן למדו באותו תיכון. 

נראה כי באופן כללי למור אין בעיה עם בנות הזוג החדשות של האקסים שלה, גם היא המשיכה הלאה. בימים אלו היא יוצאת עם הסלבריטי־שף השווייצרי דניאל האם, הצעיר ממנה ב־14 שנה, שזה הפרש גדול אבל לא גדול כמו זה שהיה בינה לבין קוצ'ר. האם הוא הבעלים של מסעדת היוקרה הניו יורקית "Eleven Madison Park", שמחזיקה בשלושה כוכבי מישלן.

מדורי הרכילות דיווחו על הזוגיות שלהם באפריל האחרון, אך באוקטובר החלו לטעון שיחסיהם מתקררים. לטענתם, הסיבה היא שמור רוצה להתחתן ובן זוגה הגרוש עוד לא שם. מקור אחד הדליף לצהובונים שהיא כבר מחפשת חבר חדש. לטענתו, מור “מקווה למצוא מיליארדר, כי היא מתגעגעת לכוח, להכנסה ולהשפעה שהיו לה בתקופת הזוהר שלה בהוליווד ובמסגרת הנישואים רמי הפרופיל שלה". אותו מקור טען שמור באובססיה על המעמד החברתי שלה כי היא מנסה לחזור לתעשיית הקולנוע. “היא ממש משגשגת כשהיא עם מישהו שאותו היא תופסת כשווה לה במעמד. דניאל הוא לא כזה. אם כבר, הוא מתעלק על הקריירה והפרסום שלה שהיא השיגה במאמץ רב". אחרים הכחישו את כל העניין, ואמרו שמור בכלל לא מחפשת חבר חדש, ושהיא והאם צמודים ומאושרים.  

דמי מור ודניאל האם (צילום: Getty images)
דמי מור ודניאל האם (צילום: Getty images)

מיליון דולר ללילה
מור התפרסמה בשנות ה־80, בעיקר בזכות סרט ההתבגרות “חברים" מ־1985, שבו כיכבה לצד אמיליו אסטבז, רוב לאו, אנדרו מקארתי, אלי שידי וג'אד נלסון. משם התקדמה לתפקיד ראשי לצד פטריק סווייזי במותחן הרומנטי “רוח רפאים", שהיה הצלחה קופתית אדירה והפך אותה לאחת הכוכבות הגדולות ביותר בהוליווד. בתחילת שנות ה־90 כיכבה בשורה של סרטים מצליחים כמו הדרמה המשפטית “בחורים טובים" של רוב ריינר עם טום קרוז וג'ק ניקולסון, ו"הצעה מגונה", שבו רוברט רדפורד הוא מיליונר שמציע לוודי הרלסון מיליון דולר כדי לבלות לילה עם אשתו, שאותה גילמה מור. 

מור לא רק נהייתה אחת הכוכבות הפופולריות ביותר בהוליווד אלא גם לאחת היקרות שבהן. אם לילה עם הדמות שגילמה מור עולה מיליון דולר, תארו לעצמכם כמה עולה סרט שלם. העובדה הזאת נתנה לה בזמנו את הכינוי Gimme Moore. למור זה לא הפריע, כי היא מבחינתה יצאה להילחם על זכותן של נשים לקבל שכר שווה לגברים - גם בהוליווד. ב־1996 היא קיבלה 12.5 מיליון דולר על תפקידה ב"סטריפטיז", שהיה הסכום הגבוה ביותר עד לאותו זמן שאישה אי־פעם הרוויחה על סרט. 

מור נחשבת לחלוצה לא רק במאבק לשכר שווה לנשים, אלא גם בכל הקשור לדימוי גוף של נשים בהריון. ב־1991 הצטלמה לשער האיקוני והשנוי במחלוקת של מגזין "Vanity Fair". הצלמת, אנני ליבוביץ', צילמה אותה עירומה, בחודש השביעי להריונה השני. צילום השער, שנחשב לרדיקלי בזמנו, עורר דיון רחב בתקשורת האמריקאית. היו שהאשימו את מור באקסהיביציוניזם וטענו שהצילום גרוטסקי, בטעם רע ומחפצן את גוף האישה ההרה. אחרים חשבו שמדובר באקט פמיניסטי חשוב של העצמה נשית. מור אמרה שהיה חשוב לה להראות שגם אישה בהריון יכולה להיות יפה וסקסית, במיוחד לאור העובדה שהיא נאבקת כל חייה בבעיות דימוי גוף והפרעות אכילה. השער הוליד לא מעט פרודיות, כשלאחת מהן הייתה אחראית לא אחרת מאשר אמה של מור.

אחרי שמור התפרסמה, אמה החלה לעשות כסף על גבה. היא מכרה סיפורים על המשפחה לצהובונים ואף הצטלמה חשופת חזה למגזין בפרודיה על צילומי העירום המפורסמים של בתה. את הצילומים עשתה בתקופה שבה בתה לא דיברה איתה. מור ניתקה קשר עם קינג ב־1990, לאחר שאמה נטשה מוסד גמילה שבתה שילמה על שהותה בו. הן לא דיברו במשך שנים ארוכות והשלימו רק בסוף שנות ה־90, זמן קצר לפני מותה של קינג מסרטן.

הקאמבק בדרך? 
עד שהיא תארגן לעצמה קאמבק, לעת עתה ימיה הגדולים של מור על המסך הגדול מאחוריה. לא שהיא לא עובדת, אבל היא לא כיכבה באף סרט משמעותי כבר שנים רבות. לפני שנתיים השתתפה בסרט “אפקט החסינות", מותחן מדע בדיוני דיסטופי המבוסס על מגיפת הקורונה. זה היה הסרט הראשון שעסק באופן ישיר במגיפת הקורונה, והסרט הראשון שצולם בלוס אנג'לס בעיצומה של המגיפה, אך התוצאה הייתה מאוד לא מוצלחת. ההתייחסות לקורונה נתפסה כגימיק זול, והביקורות קטלו בהתאם. 

השנה היו למור שני תפקידים קטנים, אחד במותחן הקווירי המסוגנן "Please Baby Please", שעלילתו מתרחשת במנהטן בפיפטיז, והשני בקומדיית האקשן בכיכובו של ניקולס קייג', “משקלו הבלתי נסבל של כישרון ענק". היא גם הצטלמה לסרט האימה "The Substance" לצדו של ריי ליוטה, אלא שמותו של ליוטה במהלך הצילומים דחה את הפקתו וכרגע לא ברור מה יעלה בגורלו.

במטרה לחזור למעמד מרכזי יותר בהוליווד, מור עובדת קשה בתחזוק תדמיתה בסושיאל. היא דואגת לטפח את חשבון האינסטגרם שלה, שבו צברה שלושה מיליון עוקבים, בצילומים שמטרתם להראות כמה היא עדיין חתיכה ומהממת וכמה חייה טובים, כמקובל. בין היתר מלא חשבון האינסטגרם שלה בצילומים שלה בביקיני. היא עדיין נראית מדהים בביקיני, ונוהגת ללבוש כאלה בצילומי אופנה, בחופשות על יאכטות ובכל הזדמנות. חוץ מזה היא מצטלמת עם כלב הצ'יוואווה שלה, עם הבנות שלה (שאיתן הצטלמה לא מזמן לפרסומת לבגדי ים), ועם חברה הטוב, מעצב האופנה הבריטי קים ג'ונס, המנהל האומנותי של בגדי הגברים של דיור ומי שירש מקארל לגרפלד את הניהול האומנותי של בגדי הנשים של פנדי. 

מור עבדה עם ג'ונס לראשונה ב־2019, כשהצטלמה בחליפה של דיור שהוא עיצב עבור ספר הפורטרטים “The Dior Sessions", שצילם הצלם ניקולאי פון ביסמארק. ואז, בתחילת 2021, השחקנית פתחה בהפתעה - בתור דוגמנית אורחת - את תצוגת הבכורה של ג'ונס עבור פנדי, בשבוע האופנה של פריז, שם דגמנה לצד סופר־מודלס כנעמי קמפבל, קייט מוס, כריסטי טרלינגטון, קארה דלווין ובלה חדיד.

למור יש הרבה ניסיון בצילומי אופנה, היא כיכבה על אין ספור שערים של מגזיני אופנה במשך הקריירה שלה ואף דגמנה הלבשה תחתונה סקסית בתצוגה וירטואלית של Savage X Fenty - המותג של כוכבת הפופ ריהאנה - ב־2020. אבל זאת הפעם הראשונה שהלכה על המסלול בתצוגת אופנה, ועוד תצוגה מרכזית, מכובדת וחשובה במסגרת שבוע האופנה בפריז. זו אומנם הייתה תצוגה נטולת קהל, בגלל מגיפת הקורונה, אבל היא הייתה מאוד־מאוד מתוקשרת. 

דמי מור בתצוגה של פנדי (צילום: Getty images)
דמי מור בתצוגה של פנדי (צילום: Getty images)

תגובת התקשורת על הופעת האורח של מור על המסלול בעיקר התייחסה לכך שפניה השתנו ללא הכר ושבקושי ניתן לזהות אותה. מה שהיה בולט במיוחד בפניה היה עצמות הלחיים המודגשות בהגזמה. אבל מור התמקדה בצד החיובי, והביעה את ההתרגשות העצומה שלה מהאירוע. “זאת הייתה פנטזיה מימי נעוריי שהתגשמה", אמרה. “היה רגע שבו חשבתי, אלוהים אדירים, כרגע צעדתי על המסלול עם כמה מהדוגמניות הגדולות ביותר בכל הזמנים. ממש הרגשתי כמו ילדה קטנה". 

על השמועות העיקשות שהיא עברה ניתוחים קוסמטיים שגרמו לשינוי הדרמטי בפניה היא לא הגיבה בשום שלב. התמונות שלה מהתצוגה באמת הראו דמי מור אחרת, אבל מאז ראינו תמונות שבהן היא חזרה להיראות כמו עצמה, פחות או יותר. התצוגה הזו היא לא הדבר היחיד שמור עשתה בזמן הקורונה. בין היתר היא ניצלה את הזמן כדי להקליט פודקאסט ארוטי בשם "Dirty Diana" בחדר האמבטיה שבביתה הענק באיידהו. בפודקאסט, שבו התארחו שחקניות מוכרות כמו לינה דנהאם ומלאני גריפית, גילמה מור אישה שבורחת מחייה המשעממים ונישואיה הדועכים בכך שהיא מנהלת אתר ארוטי שבו נשים חושפות את הפנטזיות המיניות הסודיות שלהן. הפודקאסט אמור מתישהו להפוך גם לסדרה של אמזון בכיכובה של מור.

דמי מור בבקיני (צילום: אינסטגרם)
דמי מור בבקיני (צילום: אינסטגרם)

במקביל היא גם השתתפה בסדרת המד"ב “עולם חדש מופלא" - עיבוד לרומן הדיסטופי המפורסם של אלדוס האקסלי - ששודר בשירות הסטרימינג פיקוק אך ירד אחרי עונה אחת. לאחרונה דווח שמור תככב בעונה השנייה של סדרת האנתולוגיה עטורת הפרסים של ראיין מרפי, “אויבות" ברשת FX Networks. העונה השנייה, שאותה אמור לביים גאס ואן סנט, תיקרא “נשותיו של קפוטה" ותתמקד בסופר טרומן קפוטה ובמערכות היחסים שניהל עם אנשי החברה הגבוהה של ניו יורק בשנות ה־50. את סודותיהם חשף באמצע שנות ה־70 כשפרסם במגזין הגברים "Esquire" קטעים מתוך ספר שמעולם לא סיים על אותם אנשים. 

מור תגלם בסדרה את אשת החברה, הרקדנית ואשת הרדיו אן וודוורד, שהרגה ב־1955 את בעלה. לטענתה ירתה בו בטעות כי חשבה שהוא פורץ, אך קפוטה ידע פרטים נוספים וחשב אחרת. וודוורד התאבדה לפני שהסיפור של קפוטה המבוסס על המקרה אמור היה להתפרסם במגזין. אין ספק כי “אויבות" זו סדרה בעלת פרופיל גבוה יותר ממרבית הפרויקטים הקולנועיים והטלוויזיוניים של מור מהשנים האחרונות, ויש לה פוטנציאל להחזיר אותה למרכז תשומת הלב.

מור מחפשת את הפרויקט הנכון שיחזיר אותה לאור הזרקורים, והגיל מבחינתה הוא לא מכשלה. אם קודם 40 היה ה־20 החדש, אז 60 זה כנראה ה־40 החדש (שהוא במילא 20). מבחינת מור, בכל אופן, גיל 60 הוא גיל שבו היא מדגמנת בגדי ים, מצטלמת בביקיני על יאכטות, מבלה עם הבויפרנד החדש, עושה סלפיז במראה, ומחכה לקאמבק גדול ומשמעותי שיחזיר אותה לימי הזוהר של הניינטיז.