הבריחה מקטאר: לכבוד המונדיאל נשלחה נבחרת משפיענים ישראלית לקטאר, לאחד המשחקים החשובים של שלב הבתים במונדיאל – ספרד נגד גרמניה. בין הנבחרים היה גם הקומיקאי גיא הוכמן, שכיאה סאטיריקן משולח רסן, הספיק להסתבך כבר בימים הראשונים בקטאר.

ומי חיכה בקטאר? גיא הוכמן: "עושים פה הכול בגבולות ההומור"
"העיתונות שלך היא כלום ושום דבר": חיים לוינסון וגיא הוכמן התעמתו בשידור

הקומיקאי הישראלי האמיץ נסע לייצר תכנים במונדיאל ההיסטורי בקטאר, תוך ימים אחדים מצא עצמו מעורר סערות בעולם הערבי כאשר הסרטונים שהוא מפרסם ברשתות זוכים לחשיפה נרחבת לקהל ערבי, תגובות נאצה ואיומים מצד אנטי-ישראליים בעולם כולו.

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

בשעות האחרונות פרסמה העיתונאית המוסלמית סמאר דאהמאש-ג׳ארה, עיתונאית פלסטינית-אמריקאית משפיעה בעולם הערבי ולשעבר עורכת ב-CNN בחשבון הטוויטר שלה עם למעלה מ-170,000 עוקבים סרטון מטריד שצבר כבר 150,000 צפיות ואלפי שיתופים תחת הכותרת "לחשוף את הפושעים" ובו מציגה את גיא הוכמן בעברו כחייל "הכיבוש הישראלי" שהרג אלפי פלסטינים ו"חושפת" את נוכחותו במונדיאל כישראלי ציוני ומסוכן. 

הוכמן שהיה אמור לשהות בקטאר עד סוף השבוע, הזמין לעצמו ברגעים אלו טיסת בזק בחזרה לישראל כבר להערב. לפני התקרית, סיפר הוכמן: "אנחנו שומרים פה על הכללים ומכבדים. בגדול, בטוח פה. אנחנו במדינה שמותר לנו להיות בה. עושים הכול בגבולות ההומור". 

הוכמן סיפר על חומרים שנשארו על רצפת העריכה: "באתי לדבר עם מישהו מאחת ממדינות צפון אפריקה והתחיל לסדר לי את הכאפיה. הוא שאל מאיפה אני, אמרתי לו שמישראל ואמר 'טוב מאוד'. זה היה מרגש. עם האיראנים הצלחתי לפתח דיאלוג. כשאתה בא בהומור ומדבר הם מרגישים קצת יותר פתוחים. זו הדרך להיקשר, אולי זה יישמע קלישאתי, אבל זה מוציא דברים יותר אמיתיים".