מי שכיכבה באינספור תוכניות ריאליטי מ"האח הגדול" בו התגלתה והסעירה את המדינה כשניהלה רומן עם עתי שולברג בזמן שהייתה מאורסת, דרך "הישרדות" שם רקמה מזימות בהובלת נעמה קסרי, ועד ה"מטראש לסטייל" בו קסרי ניסתה להפוך אותה לאשת חברה מכובדת - ליהיא גרינר, חוזרת למסך בתפקיד משחק ראשון.

גרינר תשחק אשה אמריקאית חרדית בסדרה החדשה של "הוט", "חאנשי" שיצרה עליזה חנוביץ', העוסקת בחרדית צעירה ומאורסת מברוקלין, בשם חאנשי, שמחליטה לעלות לישראל ולממש את הפנטזיות המיניות שלה עם גברים ישראלים. גרינר משחקת את דודתה שמנסה להחזירה לברוקלין.

פעם ראשונה שאני בתפקיד משחק רציני, ספרי לי על זה.
"כן, כן, פעם ראשונה שזה רציני, כל הזמן הייתי בתפקידים שאני הדמות של עצמי, סוף סוף. אבל כן, סוף סוף. הרבה אודישנים עברתי עד שקיבלו אותי".

מתאים לך, עם המבטא והאמריקאיות הכל.
"זה לגמרי מתאים, זה היה קל, זה היה בשבילי, זה היה תפור עליי, ממש. אני כל כך שמחה על התפקיד הזה".

ליהיא גרינר בראיון ל-TMI, צילום: קיץ ברבנר

ספרי לי על התפקיד.
"אני ברכה לאה, דודה של חאנשי (הדמות הראשית) חרדית מברוקלין, ואני באה לעזור לחאנשי. להחזיר אותה אלינו כי אני מרגישה שהיא מתפספסת".

מה את מעדיפה, לשחק, לשיר או להיות בריאליטי?
"וואו, הגדרת אותי, כאילו... משחק יותר משירה, אבל ריאליטי זה קל, אין טקסטים, זה קלי קלות. משחק זה כיף, לצאת מעצמך".

ליהיא גרינר (צילום: שוקה כהן)
ליהיא גרינר (צילום: שוקה כהן)

איך היה לשחק מישהי חרדית?
"לא הרגשתי כל כך מוזר, אני יהודייה, ישראלית, מסורתית. אני מבינה את ענייני הדת. אני לגמרי מחוברת, אבל אני אף פעם לא התלבשתי עם הכל, הפאה, וכולי מכוסה וצנועה".

היה לך איזה סיפור עם החרדים, שדיברת על אסון מירון, ונוצרה איזו סערה.
"זה נרגע. כולנו היינו מאוד אימפולסיביים, אנשים לקחו אותי למקום אחר, הם הבינו אותי כמו שהם רצו. אבל זה נרגע, ברוך השם. עובר מהם, שוכחים מהם".

לפני כמה ימים ראינו אותך עם כיסוי ראש, מה היה שם?
"אני מאוד אוהבת, זה יפה. היינו ב'רוקדות על המים' של נועה ירון ודי.ג'יי דאלי, הם עושות שלוש פעמים בשנה אירוע נשים מטורף, מהמם. הייתה אשה שמוכרת מטפחות, ארבעה במאה. קניתי ארבע. היא הראתה לי איך עטופים. אני קמה בבוקר, שמה כיסוי ולוקחת את הילדים, זה או ככה, או פאה או כיסוי ראש".

ליהיא גרינר (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
ליהיא גרינר (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

אני אוהב את הלוק הלוק הזה של שנות החמישים - מרלין מונרו.
"תודה רבה, השתדלתי להיות כמה שיותר הוליווד. אם לא אהיה שם, אביא את הוליווד לכאן".

אני אומר, אולי זו הזדמנות, תתחילי כאן ותגיעי להוליווד?
"אני לא יודעת, אולי. אי אפשר לדעת, אני לא מתכננת שום דבר".

כולנו מכירים את הדעות הפוליטיות שלך. בראיון שערכתי איתך, אמרת שנתניהו לא צריך לקבל חסינות אלא צמיד וטו. מה את אומרת על תוצאות הבחירות האחרונות.
"אני פשוט מקווה שיהיה בסדר. כרגע כל מה שקורה בכנסת - שום דבר לא נסגר, אנחנו סתם מדברים דברים באוויר, בדיוק כמו שהם מדברים באוויר שם. אני מקווה שיש אנשים מאוד ספציפיים שלא ראויים לקבל תפקידים מסויימים, זה כזה הזייה כזה, אם זה לנהל את הכסף של המדינה, אם זה להיות אחראי על הביטחון של המדינה. זה שני הדברים הכי חשובים לנו במדינה, ואני לא יודעת... זה מלחיץ. אני מקווה שזה סתם החרדות שלי".

יש חשש שהילדים שלך יצטרכו לגדול במדינה שלא יהיו בה מצעדי גאווה, שלא יהיה חופש לקהילה הגאה, בכל מיני דרכים.
"אני חושבת שזו טעות שלא יהיה חופש. אנחנו חיים בעולם די פתוח, אנחנו מדינה פתוחה מקבלת, אנחנו מדינה של תיירות, אנחנו צריכים את התיירים האלו, ואני לא חושבת שנוותר על מצעד הגאווה. זה אחד האירועים הכי גדולים במדינה שלנו שמביאים אנשים לבזבז כאן, וכל התיירות והמלונות. אין מצב, ישראל לא עד כדי כך מטומטמת. הם סתם רוצים לעצבן כדי שכל הגייז וכולם יתחילו לעשות רעש. אבל הכל יהיה בסדר. ואם לא יהיה בסדר, אני אדאג שיהיה בסדר".

פרומו ל"חאנשי", באדיבות הוט