מי שיצאה נגד ישראל אור, שכיכב בתחקיר "חשיפה" של חיים אתגר ששודר במוצ"ש, הייתה לילך שם טוב, ששלושת ילדיה נרצחו על ידי הגרוש שלה, איתי בן דרור, אביהם. בפרק החדש ששודר, נחשפו עדויות חדשות נגד אור ובין היתר נאמר שם שהוא עבר בהצלחה בדיקות פוליגרף.
שם טוב, פוליגרף בעינייך זו לא הצדקה לשם הטוב שלו?
"יש לי משהו לומר לכל מי שמבקש בדיקת פוליגרף כדי להוכיח את 'צדקתו'. זה בשבילך, ישראל אור. לפני הרבה שנים, כשעוד הייתי נשואה לצורר, הוא עבד בעסק משפחתי בבעלות של בן דודתו. אותו קרוב משפחה סמך עליו והוא בתמורה גנב ממנו סחורה. לקח לי זמן להבין שזה מה שהוא עושה. לא ידעתי מזה, אבל ברגע שהבינו בחברה שמוצרים נעלמים מהמחסן, הם זימנו את העובדים לבדיקת פוליגרף. כמובן שלא הייתה לו ברירה והוא שיתף אותי אחרי הבדיקה, שאותה הוא עבר. אפשר לשבש תוצאות בנקל. לא בכדי הבדיקה הזו אינה מתקבלת בבית משפט. סתם משהו מיותר לחלוטין שכל אדם מניפולטיבי יוכל לו בנקל".
עו"ד אתי כרייף, באת כוחו של אור, כיצד תגיבו?
"מטעם ישראל אור אין תגובה".

"חשיפה" עם חיים אתגר - עדויות חדשות בתחקיר על היהלומן ישראל אור. באדיבות קשת 12

חמישי שעבר. הלוקיישן: גני התערוכה, תערוכת מוני אקספו (muni expo) של מרכז השלטון המקומי. האיוונט: יו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס, מזמין כאורח כבוד את ראש עיריית פס שבמרוקו, עבד אל־סאלם בקאלי, ואת סגנו, עזיז אייברי. ביבס, בן לעולי מרוקו, מבקש מסגנו במרכז השלטון המקומי, ראש עיריית דימונה, בני ביטון, שאף גם הוא מאותה תפוצה, "לטפל" באורח כמה דקות, ואז נעלם. ביטון מחליט להפוך את הבאסה לסבבה ומיד מזמן אליו את חבריו ראשי הערים ממוצא מרוקאי, ואלה מגיעים בהמוניהם. החבורה מחליטה לפצוח בריקודים ובשירים מרוקאיים לרגל ניצחון נבחרת מרוקו בכדורגל על נבחרת ספרד, עוד לפני החגיגה הגדולה בניצחון על פורטוגל.

עבאד אל סאלם, רפי סער וכדור המזל  (צילום:  רמי זרנגר )
עבאד אל סאלם, רפי סער וכדור המזל (צילום: רמי זרנגר )

רגע, זה לא הסוף. האורחים מקבלים הזמנה לשישי־שבת בעיירה הציורית דימונה מביטון, אבל הם דוחים אותה בנימוס בנימוק של "כדורגל דוחה ארוחת שבת". לדבריהם, הם טסים ביום המחרת (שישי שעבר) לקטאר, כדי לצפות במשחק של נבחרתם נגד פורטוגל.

ובשולי הביקור: ביטון הציע לראש העיר של פס לכרות ברית ערים תאומות עם דימונה, שהיא עיר "מרוקאית" כהגדרתו. האורח המבויש דחה בנימוס את ההצעה בטענה ש"כבר סגרתי עם ראש עיריית כפר סבא, רפי סער". "אבל כפר סבא היא עיר אשכנזית", פלט ביטון באכזבה, וזאת אף שתחקיר מעמיק של ליאורה גילה כי רעייתו של ביטון היא ממוצא פולני.
סער, הקדמת את ביטון, וגם הברכות שלך לניצחון של מרוקו על פורטוגל הועילו.
"ראש העיר פס הגיע לכפר סבא בשבוע שעבר, חתם איתנו על הסכם ראשון והיסטורי בישראל לשיתופי פעולה. זאת אחרי שהוא אמר בחום ובהתרגשות שהוא מרגיש אצלנו כמו בבית. אפילו כבר הסכמנו על משלחת ראשונה שתגיע לעירו מכפר סבא".