ביום שבת האחרון עלתה לאווירה עונה חדשה של הראליטי הוותיק "הישרדות" - והפעם, במקום סלבס הגיעו לתוכנית אנשים אנונימיים. אחת המשתתפות, טניה לאורן, היא אמנם לא כוכבת המוכרת בכל בית, אך את צעדיה הראשונים בביצת הבידור הישראלית היא עשתה כבר לפני 4 שנים כשהצטרפה ללהקת הבנות "פורמולה" איתה הוציאה שירים והופיעה ברחבי הארץ. רגע לפני עליית התוכנית לאורן סיפרה ל-TMI על הקשיים שחוותה על האי, השורדת שהיא לוקחת ממנה השראה ועברה הקשה כילדה שחוותה חרם.

טניה לאורן בראיון ל-TMI (צילום: קיץ ברבנר)

ספרי על עצמך

"אני טניה לאורן, בת 22, במקור מירושלים, עכשיו מראשון, זמרת ודוגמנית. הייתי בעבר משתתפת בלהקת 'פורמולה'. הופענו בארץ, עניינים, בת מצוות. עכשיו יוצאת לסולו, ומשתתפת ב'הישרדות'. הכי חשוב".

למה הגעת ל"הישרדות"
"זה סיפור שלם, בגדול רציתי להראות את כל הצדדים שלי, שאנשים באינסטגרם לא יגידו 'טוב, היא סתם פרצוף יפה'. לראות מי אני באמת, הבוכה, הצוחקת, המעצבנת, הדרמטית. הכל מהכל, זה מה שבאתי להראות".

מה את חושבת שגרם למלהקים לבחור בך? מה הבאת לאודישן?
"את סיפור החיים שלי, חתיכת סיפור. אני פותחת את זה ככה בתוכנית, כולם יכולים לראות, ראו בי משהו שאולי אני לא יודעת".

סיפרת על קושי שעברת בילדות עם המוצא שלך
"עברתי בריונות מאוד מאוד קשה, בגלל שנולדתי בירושלים, הייתי בסביבה די מזרחית. פחות קיבלו את זה שאני האשכנזיה היחידה, או הרוסיה, לא משנה מה. תמיד היו חרמות, הייתי נשארת לבד, מכות, בריונות ממש ממש קשה קללות של 'רוסיה ככה וככה', 'אוכלת חזיר'. דברים כאלה, זה הגיע למצב מאוד קשה בחיים. רגע המעבר שלי, שפתאום כל החיים שלי השתנו, זה שנכנסתי לכל התעשייה והדוגמנות וגיליתי את עצמי מחדש".

את חושבת שהרקע הקשה הפך אותך לאדם חזק יותר?
"ברור, ללא ספק. אני אפילו מברכת על כל מה שעברתי בילדות, כי בזכות זה פשוט נהייתי חזקה, לא פראיירית, למדתי איך לעבוד עם בני אדם, עם כל התגובות".

באי, מה היה הרגע הכי קשה או מאתגר עבורך?
"היה מלא. היה רקע אחד קריטי בו אני עוד לא יכולה לשתף. היו המון עליות וירידות, בוקר אחד אתה מתעורר, בצהריים אתה כבר לא שם, הכל משתנה".

משהו שאת גאה בו בעצמך? משהו שבא לידי ביטוי?
"באתי לשם יחסית מפונקת, באתי להשתנות, להתבגר, ואני שמחה שנכנסתי בן אדם א', יצאתי בן אדם ב'. התבגרתי, התעשתתי על עצמי, הבנתי מה קורה בחיים, ואני מברכת על זה מאוד".

היו רגעים שהאי והקושי הביאו אותך לרגעים בהם היית פחות גאה בעצמך?
"אני חושבת שכרגע לא. אולי אני אראה משהו אחר במסך, אבל בינתיים אני שלמה".

את חוששת מאיך שהעריכה תוציא אותך?
"תמיד אפשר לחשוש, אבל אני בסדר, אני זורמת. אני בטוחה בעצמי".

טניה לאורן ומאור שושן (צילום: נוי עינב)
טניה לאורן ומאור שושן (צילום: נוי עינב)

איזה שינוי עשתה בך התוכנית?
"היא מאוד ביגרה אותי, פיתחה אותי, גם מנטלית, נפשית, פיזית, הכל. חזרתי בן אדם הרבה יותר מאופק, הרבה יותר רגוע, ואני מקווה שזה יישאר ככה".

כשפורסם הטריילר, שורדים רבים פחות אהבו את זה שהם לא קיבלו המון זמן מסך
"נכון. אין מה לעשות, זה העולם, זה מה שיש. קיבלתי את זה, יכולה להגיד שאולי קצת התבאסתי. אבל בסדר, הכל עובד. יהיה עכשיו את כל התוכנית".

את רואה בתוכנית מקפצה לעולם הבידור?
"כן. עד עכשיו הייתי יותר בתחום הנוער. ועכשיו אני נחשפת לקהל יותר בוגר, לקהל שאני מתחברת אליו. ובעזרת השם שיקבלו את מה שאני מציגה".

שורד או שורדת עבר שקיבלת מהם השראה?
"רוסלנה רודינה, ללא ספק. עם הערכים שלה, הנאמנות שלה, האהבה שלה, היא לא פראיירית, מה שהיה לה להגיד היא אמרה, אבל בדרכי נועם וזה הדרך חיים שאני מאמינה בה".