ליאורה גולדנברג שטרן

צביקה פיק

שנת 2022 הייתה שנה עצובה לשוחרי התרבות. בין השאר הלכו לעולמם, צבי שיסל מחבורת "לול" האגדית, הזמר והמלחין, יצחק קלפטר, חבר להקת "כוורת" המיתולוגית, והשחקן והבמאי, יהודה בארקן, אלוף סרטי המתיחות. אבל התעלומה הגדולה ביותר הייתה ונותרה הייתה המורשת שהותיר אחריו המאסטרו, הזמר צביקה פיק, אחד מענקי המוזיקה שהיו כאן מאז ומעולם, בצוואה שנויה במחלוקת, בה הוריש את רכושו לילדיו מנישואיו השניים לשירה מנור, ולא לילדיו מגרושתו, מירית שם אור, בן, דניאלה ושרונה.

ליאורה שבמהלך השנה האחרונה ציפתה שוב ושוב לקאמבק של פיק, ממופע ענק שתכנן ועד לתחנת רדיו שתשמיע אך ורק מיצירותיו, חשפה כי "הירושה" של פיק כוללת גם שובל בלתי נגמר של חובות עתק ונושים רבים. מדובר בחובות המוערכים בסכומים של כ-9 עד 10 מיליון שקל, לבנקים ולחברות הניהול של דירותיו. ועוד: עיקולים לטובת מס הכנסה ומע"מ על הדירה במגדל השופטים וחוב לחברת כלמוביל פתרונות מימון בע"מ, על ג'יפ המרצדס GLA 400 מודל 2017 שבו נהגה שירה מנור ועוקל לאחרונה. בנוסף, פתחה כלמוביל פתרונות מימון בע"מ תיק הוצאה לפועל נגד עזבון המנוח ושירה מנור.

וזה עוד לא הכל. לאחר ירידת המחזמר המחודש "מרי לו", בהפקת משרד הכרטיסים "הדרן", הוגשו תביעות הדדיות בשנה שעברה ולבסוף נקבע כי פיק ישיב 200 אלף שקל ל"הדרן", ועוד כ-70 אלף שקל עבור שכר טרחה לעורכי הדין. אגב, המחזמר "מרי לו" עולה בימים אלו מחדש עם הצגות בכל רחבי הארץ. סביר מאוד להניח שגם בשנת 2023 ידובר לא רק על המורשת המוזיקלית הנהדרת של פיק, אלא גם על הצוואה השנויה במחלוקת והחובות שהותיר המאסטרו. ליאורה מציעה שבן המשפחה המפורסם, קוונטין טרנטינו, יפיק מהפרשה הזו סרט הוליוודי שובר קופות ולבבות.

צביקה פיק (צילום: משה שי פלאש 90)
צביקה פיק (צילום: משה שי פלאש 90)

סיימון לבייב

"נוכל הטינדר", שמעון חיות, שמזדהה אצל קורבנותיו הרבים בשם סימון לבייב, הוא מתנה בלתי נגמרת לשירות הסטרימינג נטפליקס ולתוכניות החשיפה למיניהם. בצד מיליוני השקלים שהוא מצליח לסחוט מקורבנותיו השונים, הוא גם פצצת רייטינג כאשר כולם נהנים לתאר את קורבנותיו הרבים, אבל גם נותנים לו פתחון פה בלתי נגמר. ליאורה הייתה בין הראשונות שהצליחה מלזהות את טבעו האמיתי (בעצם המזויף) וזכתה בשל כך לככב על שלטי חוצות באיילון. ססיל פלהוי, גיבורת הסרט "נוכל הטינדר" בנטפליקס, הופיעה לראשונה בימים האחרונים לאחר ארבע שנים, בתוכנית "חשיפה" של חיים אתגר בערוץ 12 והתעמתה עם לבייב. בעימות תקפה פלהוי את חיות ואמרה: "שקרן! תהיה גבר ותתייצב בבית המשפט". חיות מצדו השיב: "היא משקרת, נטפליקס שילמו לה מיליונים, אני אתבע אותה".

בתוכנית הופיעה גם קייט קונליין מי שהייתה בת זוגו של חיות במשך שנה וחצי כולל התקופה בה עלה "נוכל הטינדר" לנטפליקס ושבר את כל שיאי הצפייה. אתגר דרש מחיות להתנצל על מעשיו בפני קייט וססיל, אך הוא סירב, כצפוי, וטען כי כולם משקרים. לאחר העימות ציינה פלהוי כי לבייב הוא "פסיכופת אמיתי שיכול להסתכל לי בעיניים ולהגיד לי שאני שקרנית". 

אחרי שנגד חיות נפתחו חקירות בכל רחבי העולם, בשבועות האחרונים נפתחה חקירת משטרה נגדו בישראל והוגשו תלונות במשטרה על ידי קונלין ועל ידי איש העסקים שמימן את חיות, על עבירות של קבלת דבר במרמה, התחזות וזיוף לכאורה. קונלין טענה ב"חשיפה" כי גם היא נפלה כקורבן להונאה של חיות לאחר שביקש ממנה לקחת עבורו הלוואות בסך 400,000 ש"ח והבטיח להחזיר לה במהירות את הכסף. כאשר הבינה שנוצלה, היא באופן מפתיע יצאה להגנתו בכלי התקשורת. 

הדיל לדבריה עם חיות היה להמשיך להציג כלפי חוץ ובפני כלי התקשורת זוגיות נוצצת כדי לחזק את תדמיתו, ובכך לקבל בחזרה את הכסף שהלוותה לו. בפרקים הקודמים, שחלקם כיכב אצל ליאורה, נאמר כי חיות שקוע בחובות של מאות אלפי ש"ח ובשנים האחרונות מימן אותו איש עסקים שנפל גם הוא להונאה שלו בסכום הגבוה ביותר שדווח עד כה - 4 מיליון ש"ח. בתחקיר ב"חשיפה" ציין איש העסקים כי "עם המידע שיש לי עליו, הוא יכול למצוא את עצמו בכלא לפחות לחמש שנים. מה שראית בנטפליקס זה רק קצה הקרחון" וטען כי הוא זה שלמעשה מימן בשנים האחרונות את רוב אורח החיים הראוותני של חיות שכלל: מגורים בדירות יוקרה, מסעדות, בילוי במועדונים, רכישת כרטיסי טיסה במחלקה ראשונה ועוד.

פראירים כנראה שלא מתים, אלא מתחלפים וחיות עדיין מבוקש בסרטי ברכות לארועים שונים. בתשלום כמובן. ליאורה מהמרת שגם בשנת 2023 ימשיך חיות לשקר מבלי להניד עפעף וימשיך לנסות ולהונות נשים תמימות וקורבנות מתחלפים. משפחת לבייב, אגב, שגם היא עברה שנה לא קלה, כפי שנמיתן היה להתרשם מעל דפי ליאורה, מכחישה כל קשר לשמעון חיות.

סיימון לבייב (צילום: פרטי)
סיימון לבייב (צילום: פרטי)

מורן בן אסולין

בתחילת חודש ספטמבר השנה, בעוד שבעולם כולו עסקו בנושא השולי של מותה של מלכת אנגליה, אליזבת', בישראל געשה הארץ מהסרטונים החושפניים מחתונתה של מורן בן אסולין. אמנם הזמרים עומר אדם ועידן חביב, הופיעו בה, אבל מי שגנבה בענק את ההצגה הייתה בן אסולין עצמה. למי שאולי שכח את המחזה (והחזה) המרהיב, ליאורה מזכירה רואים בסרטון כיצד בן אסולין לוקחת מאדם את המיקרופון פעם אחר פעם, ופוצחת באמירות כמו: "אמא'לה, איזו יפה אני! איזו שווה אני, אבא". אם אומרים, שתמונה אחת שווה אלף מילים, הרי שהתמונות שריצדו בסרטון בו שמלת הכלה מכסה טפח מזערי ומגלה טפחיים בלתי נגמרים, גררו מאות אלפי מילים ועוקבים ברשת שהגיבו על התמונות הקשות. רובם טענו שזו עוד עדות לרמה הירודה וההידרדרות המוסרית בארצנו הקטנטונת.

בן אסולין שנחשפה לראשונה וחשפה את מידותיה לעולם, דווקא שמחה "חתונת השנה ללא ספק", היא כתבה בעמוד האינסטגרם שלה. "תודה לכולכם שהתעסקתם בי, זה מחמיא", והמשיכה עם מילותיה של שרית חדד: "אני יודעת שכולם חושבים שאני קצת משוגעת, אבל לא רק באמת אכפת לי, כי רק אני יודעת. לא חשוב אתמול, לא חשוב מחר, הכל אותו דבר. ולסיכום... אמאל'ה איזו יפה אני". בניגוד לבן אסולין, רבים דווקא לא אהבו את ההתנהגות המוחצנת שלה ואת החשיפה, תרתי משמע, שבאה בעקבותיה. "ערימות של אנשים פה בפיד, מעבירים כבר 48 שעות על איך ציצי של איזה כלה לא בורח מהשמלה", צייץ אחד העוקבים בטוויטר, "אבל לא מוכנים להשקיע שנייה בלהבין איך העולם שהם הכירו הולך לקיבינימט". צייצנית נוספת הגיבה: "אלוהים אדירים תן לי את הכוח רצון שיש למדבקות ציצי שלה". עוד ממבחר התגובות. "אל תצחקו, זה היה או שמלת כלה שלמה או עומר אדם, אין תקציב לשניהם". והיו גם רבים שאהבו את הסרטון וכעסו על המלגלגים. תגובה חיובית לדוגמא: "בפעם הבאה שאתם שופכים את הרעל והרפש שלכם על כלה ביום חגה שלא עשתה לכם שום דבר רע ולא חייבת לכם שום דבר תחשבו אם זו הדרך הטובה ביותר להוציא אתכם גדולים בעיני עצמכם ובעיני אחרים. תירו למעלה, פחדנים. אף פעם לא למטה".

מורן בן אסולין, איתמר (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
מורן בן אסולין, איתמר (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

מיקי לוין

עדן חסון

עדן חסון בן ה-28 שפרץ לחיינו עם הלהיט "שמישהו יעצור אותי" לפני ארבע שנים וחצי, הוא הבחירה שלי לאנשי השנה. חסון הוא איש השנה במוזיקה במצעדים השנתיים, בתחנות הרדיו האזורי וב"כאן גימל", הזמר הכי מושמע בישראל באפל מיוזיק וספוטיפיי ומכונת להיטים בלתי נגמרת. הזמר כבש שש הופעות בהיכל מנורה בשנה אחת בלבד, וההישג המרשים ביותר של חסון נרשם על במת הענק בפארק הירקון מול קהל של 30,000 אנשים. חסון הוא האומן הצעיר ביותר שפתח קופות בפארק הירקון. במקביל, בימים אלה הוא מסיים סבב הופעות של הפסטיגל, גם שם רשם הישג חסר תקדים וגרף את השכר הגבוה ביותר שקיבל אי פעם אומן בפסטיגל - 1.4 מיליון ש"ח, ובכך עקף את הזמרים הענקיים עומר אדם ואיתי לוי, שגרפו 1.2 מיליון ש"ח. לצד ההישגים המרשימים, חסון, כך על פי מקורביו ניחן בצניעות וענווה, תכונה שקשה מאוד לשמור עליה, בעיקר כשמטפסים לפסגה.

עדן חסון (צילום: יובל אראל)
עדן חסון (צילום: יובל אראל)

אנה זק

אנה זק רשמה השנה קפיצת מדרגה משמעותית בקריירה המוזיקלית. זק פרצה השנה עם שני להיטי ענק, עימם רשמה הישג גדול וזכתה במקום הראשון לפי אקו"ם בשיר המושמע של השנה "לך לישון", וגם קטפה את המקום השלישי בשיר הכי מושמע "מי זאת". זק בת ה-21 רק השתחררה השנה משירותה הצבאי וכבר זוכה לככב בסדרה ענקית המבוססת על סיפור חייה שצולמה ל"יס". כמו כן היא גם מככבת זו השנה השנייה לצד עדן חסון בפסטיגל, והגיחה במופע אורח על במת הענק בפארק הירקון במופע של אותו זמר. זק זכתה השנה לשני חיקויים ב"ארץ נהדרת", וחברה לדואט הזמרות הענקיות עדן בן זקן ונונו עם הלהיט "ראשון בבוקר". היא מתפארת בחשבון טיקטוק מרשים עם חמישה מיליון עוקבים ובאינסטגרם עם 1.4 מיליון עוקבים. בחיים האישיים היא שומרת על קו יציב ומנהלת זוגיות עם רועי סנדלר.

אנה זק (צילום: תום סיימון)
אנה זק (צילום: תום סיימון)

נועה קירל

אשת השנה האחרונה שלי לשנת 2022 היא נועה קירל בת ה-21 שמככבת עם 1.3 מיליון עוקבים באינסטגרם. קירל זכתה במקום השני בשיר הכי מושמע ביותר לשנה "פעמון" על פי נתוני אקו"ם ומקום שביעי עם הלהיט "פנתרה". כמו כן, השיקה את הלהיט "שלושה בנות" עם גיתית פישר. כמו עדן חסון, גם היא רשמה הישג חסר תקדים והיא הזמרת הישראלית הראשונה שכבשה את במת הפארק הירקון במופע סולד אאוט ראשון שלה במכירת כרטיסים עם קהל של 30,000 איש. במקביל לקריירה בינלאומית שהיא מטפחת, קירל השתחררה השנה משירותה הצבאי והפכה לאזרחית מן השורה. והדובדבן שבקצפת, נועה קירל לקחה החלטה אמיצה והחליטה לייצג את ישראל באירוויזיון בריטניה 2023, כשהיא לוקחת בחשבון את כל ההשלכות והקשיים הצפויים לה בקריירה, במידה ולא תזכה במקומות הראשונים, כשכולנו יודעים שמדובר בתחרות שרובה מבוססת על שיקולים פוליטיים. רק נזכיר כי בין זמרות הפופ - אנה זק ונועה קירל בנות אותו הגיל, נרשמת יריבות סמויה מתחת לפני השטח וכזאת שאנחנו מאוד צמאים לה, עוד מימי שירי מימון ונינט טייב, או ירדנה ארזי ועופרה חזה. 

נועה קירל בפארק הירקון (צילום: קיץ ברבנר)
נועה קירל בפארק הירקון (צילום: קיץ ברבנר)

נועה רחמים

אודיה

אנחנו סוגרים את שנת 2022 כשאין כמעט אחד במדינת ישראל שלא מכיר את השם אודיה. היא הפכה להיות האמן הצעיר ביותר שכבש את קיסריה ועשתה זאת כבר שלוש פעמים והיא תפתח את השנה החדשה עם מופע בהיכל מנורה, כשהיא רק בת 21. אודיה הביאה משב רוח רענן למוזיקה הישראלית. לא רק שהיא יוצרת שכותבת ומלחינה בכוחות עצמה, היא כותבת גם לזמרים מובילים ועושה חיל בתחום עם טקסטים חשופים, ביניהם גם לעומר אדם, שכתבה איתו את השיר "אני" המדבר על השנה האחרונה שעבר והייתה מלאה בשערוריות. אודיה נכנסה להיכל התהילה של הזמרים המצליחים עם דואט עם נועה קירל ושיר חדש בהפקתו של עופר ניסים. היא משלבת את הסלסולים הים תיכוניים עם התייחסות משמעותית למילים, ומכניסה כמה שיותר מהן בבתים, בדיוק כמו האיידול שלה מילדות, אמינם. ב-TMI עוקבים אחריה מרגעי הפרסום הראשונים שלה ואפילו גאים להיות הריאיון הראשון שלה באמצעי התקשורת. לא רק בתחום המקצועי אודיה מעוררת עניין, אלא גם בחייה האישיים, לאחר שפורסם הרומן עם הזמר המצליח עדן חסון ואפילו סיפקה לנו כותרת עסיסית עם נשיקה לוהטת על הבמה בפארק הירקון ודואט עם האקס רואי אדם, אחיו של עומר. נראה שאודיה עשויה מכל מה שכוכבת מצליחה צריכה להיות, ואנחנו בטוחים שזוהי רק ההתחלה שלה. 

אודיה אזולאי (צילום: יניר סלע)
אודיה אזולאי (צילום: יניר סלע)

הנסיך הארי ומייגן מרקל

אם יש משהו שאנחנו אוהבים במערכת TMI זה פורצי דרך, ואם יש מישהו שפרץ את כלוב הזהב בו הוא היה נעול, זה הזוג הכי פרוקטיבי של שנת 2022, הנסיך הארי ואשתו השחקנית ההוליוודית מייגן מרקל. כזכור, מרקל עוררה את זעם הממלכה כולה כשהחליטה יחד עם בעלה לוותר על התארים המלכותיים הרשמיים שלהם ולערוק לארצות הברית, ארץ מוצאה. האירוע המכונן קרה בעקבות ביקורת בלתי פוסקת של אמצעי התקשורת כלפי מרקל וכפי שהסתבר לאחר מכן מראיונות שערכו הזוג המלכותי, הביקורת נשמעה גם בתוך בית המלוכה, לאחר שחששו מצבע עורו של בנם הבכור, ארצ'י, בטרם נולד. בניגוד לכל הסיכויים, כשברקע הצלקת ממות אמו של הארי, הנסיכה דיאנה ז"ל, שנהרגה בעקבות מרדף של צלמי פפראצי אחריה, החליטו השניים לשים את האושר שלהם ושל ילדיהם במקום הראשון, ולהתנתק משליטתם של אמצעי התקשורת בחייהם, בלי לגלות פחד מההשלכות שצעד סנסציוני כזה יכול להביא איתו.

הארי ומייגן  (צילום: נטפליקס)
הארי ומייגן (צילום: נטפליקס)

יהונתן מרגי

נראה שמאז שמרגי גזר את החוגר והשתחרר מצה"ל, הוא החל במסלול מהיר של התבגרות ובשלות מוזיקלית. מרגי שכזכור לא נפרד רק מהמדים אלא גם מזוגתו המפורסמת, נועה קירל, החליט שהוא זונח את תדמית כוכב הפופ המתקתק ומתחבר יותר לאמת שלו. הוא ספג הרבה ביקורת על השינויים האופנתיים שעשה במהלך השנה האחרונה, כשהחליט להאריך שיער וללבוש חולצות בטן בצבעים זוהרים. מה שחיזק עוד יותר את השונות שלו מאמני פופ מלוקקים, מהם כבר ממש נמאס לנו. מרגי אמנם בונה את הקריירה המוזיקלית שלו בלי הרבה רעש וצלצולים ובעיקר באמצעות מוזיקה באמת טובה ואיכותית, וזה מרגיש שהדרך שלו בקריירה הבינלאומית אמנם מנפיקה פחות כותרות, אבל לגמרי נותנת את התפוקה. הוא מתארח בתכניות אירוח שונות בארצות הברית ומעורר עניין רב, ובצדק. החשיפה הגדולה מנפשו וחוסר ההיצמדות שלו לפוליטקלי קורקט הגיעו במיני אלבום האחרון שהוציא "Dark Side of the Rainbow" ובו חשף את סיפור הפרידה שלו ושל קירל. ייתכן שאנשיה של קירל פחות אהבו את הכנות המוזיקלית של הזמר, שכבר לא כל כך נפוצה בימנו, בעקבות השאיפה ליצירת להיטים קליטים, אבל הוא לגמרי הלך אחרי הלב שלו, ללא חשש לאיך זה יצטייר ומה יגידו. שאפו מרגי. 

יהונתן מרגי (צילום: אמיר יעקבי )
יהונתן מרגי (צילום: אמיר יעקבי )

שי רגב

עדן דניאל גבאי

כוכב הרשת הכי מצחיק שיש בימים אלו בפלטפורמות החברתיות השונות הוא בדיוק ההומור המרענן והאותנטי שכולנו היינו צריכים. מלבד יכולות המשחק המושבחות שלו וכישרון הליפסינק המרשים, דניאל-גבאי השכיל לקחת את הרגעים הכי שגרתיים שנמצאים בחיים של כל אחד ואחת מאיתנו, והפך אותם לבדיחה אחת גדולה שאי אפשר שלא להזדהות איתה. השנה, עמוד הטיקטוק והאינסטגרם של הכוכב זכה להיות מהמובילים בישראל, ולאחרונה הוא גם החל להתגנב לאט לאט אל עולם המבוגרים, כשגילם תפקידים (שלגמרי היו קטנים עליו) בסדרות ישראליות מצליחות כמו "המפקדת" ובקרוב יופיע גם לצד איציק כהן בסדרה "השגרירות". כפרה עלייך עדן, בוא יותר, טוב?

עדן דניאל גבאי (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
עדן דניאל גבאי (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

טליה ברטפלד

השחקנית, הקומיקאית ואושיית הרשת, שהיא ללא ספק גם האהובה עליי בז'אנר, לגמרי הפכה את שנת 2022 לשנה שלה. הצלחנו ב-365 ימים לראות על את הכוכבת העולה על כל סוג מסך שרק סובבנו את העיניים אליו, והיא דאגה שלנו ממש לא ישעמם. מההומור המשובח והכנה שלה, שגם הפך למופע סטנד-אפ חדש ומצליח, דרך הדמויות הרציניות שגילמה בסדרות הטלוויזיה השנה, "מי שמע על חווה ונאווה" או "חאנשי" ודרך הדמויות הקומיות הנפלאות שהיא הציגה לנו בסרטים וסרטוני הרשת בהם השתתפה. אין ספק שמדובר בדמות שהיא הכל מהכל. ובמקרה כזה, ועוד אחד שמעביר גם מסר עמוק ורלוונטי על קהילת הלהט"ב וגיל ההתבגרות, לי רק נותר להודות לה על שפרצה לחיינו בסערה, ואולי גם לבקש ממנה להישאר.

טליה ברטפלד (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
טליה ברטפלד (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

עומר ירדני

אנו רגילים לתפוס את אנשי התקשורת והעיתונאים בחיינו כדמויות רציניות המדווחות לנו על נושאים כבדים ולעיתים אפילו קשים, עד כדי כך שקשה לזכור שמאחורי החליפה עומד אדם מעניין עם לא מעט הומור משלו. ירדני, העיתונאי והמגיש של רשת 13, הצליח לעשות מיקס מדהים של רצינות ושטותניקיות, מהסוג שגרם לי להתאהב. הוא השתמש באולפן החדשות המקובע לדיווחי אקטואליה והפך אותו לסט צילומים של סרטוני טיקטוק שהפכו לוויראליים וזכו למיליוני צפיות ברשת. הוא לקח את המיינסטרים הישראלי והפך אותו למיינסטרימי אפילו יותר, ובעיקר העלה לי חיוך על הפנים. עומר ירדני – אתה פנתרה, ושאף אחד לא יאמר לך אחרת.

עומר ירדני (צילום: צילום מסך רשת 13)
עומר ירדני (צילום: צילום מסך רשת 13)

עידן זקן

נדיר אליהו

אם השם נדיר אליהו לא אומר לכם הרבה, ברכותיי אתם מנותקים מהרשתות החברתיות. אליהו, בלוגר אופנה וסטייל, פרץ השנה כל גבול אפשרי שלאינסטגרם יש להציע עם קהילת העוקבות האדוקות שלו (הקסקסות כמו שהוא קורא להן), שהובילו אותו ל-112 אלף עוקבים באחד העמודים היותר שנונים ברשת. בין חופשות מעוררות קנאה להזמנות אישיות לאירועים של "Lacoste" בפריז, יצר השנה אליהו רגעים ויראליים ושוברים מצחוק. תשאלו אפילו את אמא שלו, סיגל אליהו שהפכה לסמל לכל האימהות החרדתיות במדינה או את הקסקסות שמקבלות ממנו הוראה ללכת להטריל כוכבות טלנובלות מתחילת שנות ה-2000 וצובאות את העמודים שלהן עם מאות תגובות מצחיקות. סמדר מלחיי האהבה עוד מתאוששת מהלינץ' שעשית לה נדיר. היא גם מוסרת שהיא לא דחפה את איריס, היא נפלה לבד מהגג אז די להעליל עליה. 

נדיר אליהו (צילום: טל חמדי)
נדיר אליהו (צילום: טל חמדי)


קורין גדעון

קורין גדעון הייתה אחת המנחות המבוקשות במדינה עם ג'וב מעורר קנאה לצד ארז טל בפריים טיים הישראלי, אלא שאז "האח הגדול" עבר לרשת 13, מגפת הקורונה הגיעה וגדעון מצאה את עצמה מחוץ למסך. השנה היא עשתה את אחד משינויי הקריירה המוצלחים שקרו פה והפכה לכוכבת רשת מהגדולות והמשפיעות במדינה. בין חיים מסורתיים לצד בעלה חילי שמגיע ממשפחה חרדית, לחיי חילוניות מהם היא הגיעה, מתפעלת גדעון אינסטגרם שמשלב את כל העולמות בהרמוניה. תוסיפו לכל זה קמפיינים לחברות איפור והלבשה תחתונה מהמובילות בעולם וכמובן את ביתה אלונה שהפכה לתופעת טיקטוק עם מיליוני צפיות, והרי לכם אשת שנה למופת. קורין, מי ייתן ושנת 2023 תביא לך ברכה, הצלחה ומינימום חמישה חלונות פנורמיים כדי שלא יחסר, אמן. 

קורין גדעון (צילום: קובי שרביט)
קורין גדעון (צילום: קובי שרביט)

רוסליה

אחרי קורין גדעון, הגיעה תורה של הכפילה הבינלאומית שלה - רוסליה. הזמרת הקטלאנית נמצאת כבר שנים בתעשיית הבידור העולמית, אבל נדמה שהשנה הנוכחות שלה הגיעה לשיא בכל מקום אפשרי. Motomami, אלבום האולפן האחרון שלה שיצא בחודש מרץ היה לאחד המושמעים השנה, הטור העולמי שהגיע בעקבותיו הופך לסולד אאוט בקצב מסחרר והמועמדויות לגראמי 2023 לא איחרו להגיע. בין לבין מתחזקת הכוכבת עמוד עם עשרות מיליוני עוקבים, ועם חברות כמו קיילי ג'נר שטסה איתה במטוס הפרטי וקארדי בי שמשתפת איתה פעולה בשיר חדש, נדמה שגם 2023 הולכת להיות לא רעה בכלל עבור כוכבת הפופ. אין משפט שנון לסוף, כל שנותר לומר זה רק - לה רוסליההה.

רוסליה (צילום: רויטרס)
רוסליה (צילום: רויטרס)

קיץ ברבנר

אתי כרייף

היא פרצה לחיינו כמו דמות מספר של רם אורן - יפה, חכמה ומעורבת בפרשה אפלה שנושאת את השם המסקרן "מין תמורת מינוי". לאחר שהשופטת בדימוס אתי כרייף התראיינה לעמרי אסנהיים בתוכנית "עובדה", היא הפכה לאושייה בביצה מהר יותר מכוכבת ריאליטי, שרק חזרה מהאי ב"הישרדות". כרייף מחקה את הקו האדום שעבר בין עולם הבידור לעולם המשפט, והפכה את בית המשפט, למקבילה מרתקת ומציצנית לבית "האח הגדול". עם הגעתה של כרייף להשקה הנוצצת הראשונה שלה, כלי התקשורת עטו על הכוכבת הנולדת שרק הסירה את הגלימה, ודיווחים על הסכום שקיבלה עבור ההשתתפות באירועי יצרו סביבה באז חסר תקדים. לרגעים היה נראה כי לכרייף עתידה להיות קריירה ענפה בעולם התקשורת, עם הצעות שונות להגשה בטלוויזיה ותוכנית רדיו. כמעט שנה עברה מאז פרצה כרייף לחיינו, ונראה כי כמו אחרונת כוכבות הריאליטי, חמש דקות התהילה שלה התאדו להן ברוח, ותוכנית משלה בטלוויזיה עדיין לא נראית באופק. כך שאולי ניתן להבין שיש שדורך בביצה, גם אם הוא שופט רם מעלה, עלול בסופו של דבר לטבוע או לכל הפחות לתבוע.

אתי כרייף  (צילום: רמי זרגנר)
אתי כרייף (צילום: רמי זרגנר)

וויל סמית'

וויל סמית' הסעיר את העולם במחי כף יד בתחילת השנה והפך לאחד האנשים המדוברים ביותר ב-2022. כעת, עם שוך הסתירות, ניתן לראות כי מעניינת אף יותר מהכאפה שהעניק לכריס רוק מעל במת האוסקר, לאחר שזה השמיע בדיחה על חשבון אשתו, הסובלת ממחלה הגורמת לשיערה לנשור, היא הסערה הציבורית הסתירה הזו יצרה, והפכה את הטקס הוותיק והמעונב לזירת קרב. הצילומים של רוק סופג סתירה הפכו לוויראליים, וזמן קצר אחרי האירוע רבים התמיכה תמיכה בסמית' שהגן על אשתו, ורבים אחרים גינו את המעשה האלים. זמן לא רב אחרי, השיח התהדק, והיה נראה כי רבים יישרו קו עם הנרטיב השני, של גינוי אלימות גורף, בעוד התומכים בזכותו של סמית' "להגן על אשתו" נעלמו. כך שאם ניתן ללמוד משהו מהתקרית, הכה כואבת הזו, זה יותר מאשר על וויל סמית' או כריס רוק, אלא על גבולות השיח.

וויל סמית סותר (צילום: רויטרס)
וויל סמית סותר (צילום: רויטרס)

מיכל גלנטי

טניה כהן עוזיאלי - מנכ"לית מוזיאון תל אביב

טניה כהן עוזיאלי מנכ"לית מוזיאון תל אביב לאמנות מובילה כבר ארבע שנים את המוזיאון שמשך השנה למעלה ממיליון מבקרים ודורג במקום ה-56 ברשימת 100 המוזיאונים המובילים בעולם. עוזיאלי חתומה על התערוכה הכי מצליחה שאי פעם הוצגה בישראל של האמנית היפנית יאיוי קוסאמה וגם על תערוכות של מגוון אמניות ואמנים ישראלים בני דורות שונים כמו מיכה בר-עם, גיא בן נר, דרורה דומיני, הילה טוני-נבוק, שירה זלוור, ורה ולדימירסקי ועוד. ממש לאחרונה נפתחה במוזיאון תערוכה מפעימה של הצייר מריאן (פנחס בורשטין, 1977-1927), מחשובי האמנים הבינלאומיים שעסקו בגורל האדם במאה ה-20. מוזיאון תל אביב שחגג השנה יום הולדת 90 ממשיך בהובלתה של עוזיאלי לחדש ולמשוך אליו קהלים שונים ומגוונים. 

טניה כהן עוזיאלי (צילום: גבריאל בהרליה)
טניה כהן עוזיאלי (צילום: גבריאל בהרליה)

יפעת אירני מבעלי פקטורי 54 

יפעת אירני, מבעלי רשת האופנה 'פקטורי 54', מובילה ומחזקת בשנים האחרונות ובשנה האחרונה ביתר שאת, את הקשר שבין עולם האופנה ועולם התרבות. בהובלתה, הרשת תומכת ביוצרים וביוצרות, בפרויקטים אמנתיים ממגוון תחומי התרבות. בשנה האחרונה תמכה החברה בין היתר ב"לה טרוויאטה", שעלתה בהפקה מקורית באופרה הישראלית; ב"הורה – הסרט" - עיבוד קולנועי של אוהד נהרין ליצירה הבימתית והיצירה החדשה "MOMO" של להקת בת שבע;  "NOT IN MY NAME", בתערוכת הדגל השנתית של המרכז לאמנות עכשווית CCA; "אלבר אלבז: מפעל החלומות", התערוכה שאצרה יערה קידר עבור מוזיאון העיצוב חולון; השקת "ז'ה טם- רונית אלקבץ" של היוצרת מורן איפרגן, וכן העניקה מלגה ליוצרים וליוצרות צעירים של בית הספר לקולנוע סם שפיגל.

יפעת אירני (צילום: סימון אלמלם)
יפעת אירני (צילום: סימון אלמלם)


יערה קידר - היסטוריונית ואוצרת אופנה 

יערה קידר היא היסטוריונית ואוצרת אופנה, שאצרה חלק מן התערוכות המדוברות של השנים האחרונות. בין הפרויקטים הבולטים שהובילה השנה הייתה התערוכה 'אלבר אלבז: מפעל החלומות' – המהווה מסע בעולמו האישי והמקצועי של אלבר אלבז - המעצב הישראלי המצליח בכל הזמנים. קידר מספקת גם חוויה משלימה למבקרי התערוכה הכוללת הרצאה, ומעניקה הצצה בלעדית אל מאחורי הקלעים של התערוכה. קידר השיקה גם את הקטלוג ״אלבר אלבז: מפעל החלומות״. הקטלוג מאגד את אוצרות התערוכה כולה במהדורה מודפסת יחידה במינה הכוללת מאות תצלומים, איורי אופנה שאייר מילדות ועד בגרות, צילומים מתוך התערוכה עצמה, סיפור חייו, טקסטים וציטוטים בלתי נשכחים שלו, שכולם מזמינים להכיר את אלבר ופועלו – ולהתאהב.

יערה קידר (צילום: מאיר כהן)
יערה קידר (צילום: מאיר כהן)