ביום הראשון של השנה קיבלה יהודית באומן שיחת טלפון קשה מאחת הנשים שנאבקות באנורקסיה ובפיה בקשה לבוא להתארח בביתם של באומן ושימי תבורי ולהתפנות מבית האבות שבו היא נמצאת.

באומן, זה קרוב ללבך.
"נכון. היא טלפנה בבכי, ביקשה שאאסוף אותה אליי כי אין לה לאן ללכת. היא נמצאת בבית אבות גריאטרי בצפון, בודדה לגמרי. היא נשמעה נורא והלב נשבר לי. היא מספרת שאמא שלה לא רוצה לבוא ולא לעזור, מה נעשה? היא מבקשת שאקח אותה אליי הביתה".

עצוב.
"היא האנורקסית השלישית שמבקשת ממני עזרה ושאקח אותה אליי. אחת אחרת זרוקה בשינקין ללא קורת גג ורעבה. בישלתי, הבאתי לה לגינה שם מרק אורז ושמיכות. אני בהלם מהבקשות האלה. איפה המדינה? מה עם המשפחות?".

יהודית באומן, קארין באומן, שימי תבורי (צילום: צילום עצמי)
יהודית באומן, קארין באומן, שימי תבורי (צילום: צילום עצמי)

אחרי שליאורה חשפה את מצבו הקשה של המיליארדר לשעבר, הנרי זימנד, הסכים הנדבן לשעבר לספר בגוף ראשון וכואב על מצבו, שממשיך להידרדר מיום ליום.

זימנד, שתף אותנו.
"לאחר 74 שנה של בריאות טובה מצאו בתוכי את אחת המחלות הקשות ביותר שקיימות, ALS (ניוון שרירים), שלצערי אין לה כרגע תרופה. יש גלולה אחת בשם Rilutek שמאיטה את המחלה. פרופסור דרורי מבית החולים איכילוב נתן לי את ההזדמנות להשתתף בבדיקה קלינית שאמורה להאט עוד יותר את המחלה. החלטתי להילחם במחלה ולדחוק אותה הכי רחוק שאני יכול. אני מתאמן, עושה הליכות ואוכל את המזונות הנכונים שעוזרים למחלה להאט עד למקסימום. אף אחד לא יודע בדיוק מתי זה יחמיר ואיך. כרגע זה פגע בי ברגליים ואני מקווה שייקח זמן עד להחמרה. מקווה שהמחקר ימצא פתרונות. בישראל יש כ־700 מקרים כאלו".

אבל להיכן נעלם כל הכסף שלך?
"כפי שאת יודעת, נתתי הרבה לצדקה וגם לזכר אשתי אנדה ז"ל. אינני מתחרט על זה. כמובן שאם הייתי יודע שאנוצל על ידי אנשים שונים, נוכלים ורמאים, הייתי נזהר יותר ולא מגיע למצב של היום. דעו שכשאתם נופלים, כולם שוכחים אתכם ומתרחקים מכם בין אם אנשים או ארגונים. אלה החיים למען האמת. אני מגרד את החודש ומצליח לחיות. בינתיים אני כותב את הזיכרונות שלי. ואחרי שחייתי 40 שנה לסירוגין בחו"ל ובישראל, ביקשתי אזרחות ישראלית, שאני מקווה לקבל בימים הקרובים".

הנרי זימנד (צילום: פרטי)
הנרי זימנד (צילום: פרטי)

רק אחד כמו הרב יוסי ערבליך, יו"ר ארגון למענכם לזכויות רפואיות, יכול לרכז בערב אחד את כל הצמרת הרפואית של מדינת ישראל, אנשי "המילואים" של הארגון, תחת הכותרת המבטיחה "רפואה בשנת 2040". בין השאר היו שם פרופ' רן בליצר, פרופ' גבי ברבש, איש העסקים בני שטיינמץ בהופעה פומבית נדירה, פרופ' יוסף פרס, נשיא הארגון, ראש השב"כ רונן בר ועוד. מייסד צ'ק פוינט, גיל שוויד, שרואיין על ידי העיתונאי אטילה שומפלבי, הרגיע את הקהל לגבי הממשלה החדשה: "מבלי להביע דעה פוליטית, עברנו בהצלחה כל כך הרבה משברים מאז שהחברה הוקמה", אמר, "אני מניח שגם העתיד יהיה מבטיח".

יוסי אערבליך עם בני שטייניץ (צילום: יהודה אורשלימי)
יוסי אערבליך עם בני שטייניץ (צילום: יהודה אורשלימי)