מי שהייתה בעברה זמרת וכיום משמשת כמאמנת לחיים בריאים, מיכל צפיר, סיפרה בסרטון תמים באינסטגרם על מקרה שקרה לה עם בתה, כשישבו בבית קפה ובתה בחרה להזמין כוס גדולה של קפה עם חלב סויה. צפיר שנדהמה כי בתה לא ידעה את כמות הקלוריות שיש בכוס קפה כזאת, שיתפה את עוקביה בסיפור. 

"השבוע אני יושבת עם הבת שלי בבית קפה ואני מזמינה אמריקנו והיא הזמינה קפה על סויה, ואני פתאום מסבה את תשומת לבה מה זה הכוס שהיא בוחרת לשתות. היא אמרה לי 'אבל אמא, זו כולה שתייה', אמרתי לה: 'זה נכון, זה שתייה, אבל זה כמות מאוד גדולה של קלוריות שאנחנו שותים'. זה בדיוק כמו משקה מתוק. אני לא אומרת את זה בגלל הקלוריות, אני אומרת את זה בגלל שנדהמתי שהבת שלי לא ידעה את זה ואז נזכרתי שאני בעברי לא ידעתי את זה. אולי גם פה יש אנשים שלא יודעים, לא כל שתייה זה מים, גם קפה יכול להגיע מבחינת קלוריות לכריך", סיפרה צפיר.

אלא שעוקביה פחות אהבו את המסר של צפיר לבתה ובין היתר נכתב: "אני חושבת שאת מראה לבת שלך שצריך למנוע מאיתנו את הנאות החיים. מותר לשבת בבית קפה וליהנות ולא כל יום וכל היום לספור קלוריות, מסר גרוע". עוד נכתב: "אני חושבת שהמילה נדהמת היא קצת מוגזמת ביחוד שמדובר בבחורה צעירה שיכולה לפתח הפרעות אכילה בקלות. גם ככה כל הרשת עסוקה בניראות, בקלוריות, כמויות חלבון ודיאטות. נהינו עולם שמתעסק רק בזה ולצערי אני נתקלת בהמון נשים צעירות ומבוגרות שמפתחות הפרעות אכילה בעקבות ההתעסקות הזו".

מיכל צפיר (צילום: אביב חופי)
מיכל צפיר (צילום: אביב חופי)