בסוף השבוע האחרון התרחש גל טרור אכזרי שהותיר אחריו משפחות שכולות ועם כואב, פצוע ומדמם. המדינה כולה הרכינה ראש לזכר הנרצחים בפיגועים האחרונים, וכך גם הסלבס של ארצנו. בין כל הפוסטים קורעי הלב על האובדן הגדול, מי שתפסה את תשומת ליבנו היא ההריונית מעיין אדם, שהחליטה להציג את הצד שלה בכאב הלאומי - כאמא ולעתיד ובת בהווה. 

"אבא שלי לא התכוון להשלות אותי בכוונה, אבל האמנתי לו כששר לי בכל ערב לפני השינה:‬ 'אני מבטיח לך, ילדה שלי קטנה, שזו תהיה המלחמה האחרונה'. נולדתי לאינתיפאדה הראשונה, אחי נולד למלחמת המפרץ ואחותי לגל הפיגועים של סוף שנות ה-90 הקשות.‬
‫האיש הזה, שהבטיח שלא יהיו מלחמות - גידל לוחם יחידה מובחרת ושתי קצינות.‬ הוא לימד אותנו שהבטחות צריך לקיים, אבל גם מילואים, ולכן יש לי את כל הסיבות לחשוש - ילדיי ילכו לצבא כמו אבא שלי, כמוני, וכמו הילדים של חורף 73'". 

"כי אין בכוחנו להפסיק את השאיפה לסלקנו בחזרה לגלות, ואין ביכולתנו למנוע מהאסלאם הקיצוני לקדש פיגועי התאבדות. אין לנו דרך להפוך את מי שרוצח אנשים תמימים לחסיד של שפיות. לעולם לא נוכל לדבר עם מי שמשימתו היא שלא שנהיה פה - זאת המציאות. ‫כשאנשים נרצחים בערב שישי כשמחבלים יורים בנו ברחוב אני לא אבטיח לביתי שהיא לא תלך לצבא, ‬‫אבל אבטיח שיש לה את הצבא הכי טוב".

"‫כי כל שביכולתנו לעשות, הוא להציב חומה איתנה, בין מדינת היהודים ובין מבקשי רעתה. יש לנו את כל היכולות, אבל חסרה ההבנה: בניסיון להימנע ממלחמות, נמשיך להירצח פה בשגרה.‬ אנחנו יותר מידי אדישים, וסלחנים ופוחדים ממה יגידו זרים, בורים וצבועים. אנחנו נותנים יותר מידי הסברים. כשהיחידים שצריך לתת להם דין וחשבון הם הדורות הבאים. וכרגע, ילדה שלי קטנה אני עוד לא אמא וכבר מוצפת רגשות אשמה".