אמש השיקה קשת 12 את לוח סדרות הדרמה שלה לשנת 2023, כאשר אחת ההפקות המסקרנות בה היא "הראש" - דרמת מתח וריגול על ראש השב"כ בכיכובו של יהודה לוי. הסדרה תעסוק בעולם של קץ הפרטיות וביכולת של גורמים עוינים, לצד המדינה ומוסדותיה – לפרוץ לכל מכשיר טלפון נייד, מצלמה או מחשב, ולרגל אחר הסודות הכי כמוסים שלנו. לצד לוי, יככבו בסדרה גם אושרי כהן, מלי לוי, יעל אלקנה,  אימרי ביטון, גיא עמיר, אור בן מלך, אמיר בנאי, תיקי דיין ולונא מנסור.

באירוע הנוצץ פגשנו את אושרי כהן, שסיפר לנו על הסדרה החדשה והתפקיד שלו בה, יחסיו המורכבים עם בנות זוגו לשעבר וגם על הביקורת שיש לו על גופי השלטון בעולם.

אושרי כהן בראיון בלעדי ל-TMI על הסדרה החדשה "הראש" (צילום: קיץ ברבנר)

"היום אנחנו חוגגים את החגיגה של קשת, כל הדרמות שהולכות להיות בשנה הקרובה, ולי יש חלק באחת מהן, היא נקראת 'הראש' - סדרה על השב"כ. בעצם יש חפרפרת בשב"כ, ויש חשודים מיידיים, ואנחנו חלק מהחשודים האלו. אנחנו חלק מהשב"כ האלו, אנחנו בתוך השב"כ, והשב"כ בעצם מנהל חקירה נגדית בתוך עצמו - מי החפרפרת. סדרת מתח שכתובה היטב. עם שחקנים מדהימים. אני מקווה שנראה חתיכה קטנה היום".

זה מזכיר לי ריאליטי מלפני 20 שנה - החפרפרת
"כן. כתב את זה רון לשם, שהוא מדהים, ואנחנו שיתפנו פעולה בפעם הראשונה בבופור ועכשיו אנחנו משתפים עוד פעם פעולה. הוא מדהים הוא כבר כותב מעבר לים. הוא באמת כותב נפלא, ואני שמח לקחת בזה חלק".

ספר על הדמות שלך
"אני משחק את גל נאווי, ראש הלשכה, בחור תמים, טוב לב, שהולך תמיד למען המשימה ולמען הצוות שלו. מאוד חדור מטרה שכל עולמו נופל עליו כשהאקסית שלו חוזרת לתמונה ומערערת לו גם את הביטחון האישי וגם את הביטחון המקצועי. כי הוא באיזשהו שלב הופך להיות חשוד בעצמו ומתערער עליו עולמו".

מהן נקודות החיבור שלך לדמות? איך עבדת עליה?
"זה מסוכן להגיד, כי זה ישר ימשוך כותרות".

זה מה שאנחנו רוצים
"היה מאוד קל לי להתחבר, מספיק שאומרים לי את המילה 'אקסית'. אקסיות זה משהו שאף פעם לא ידעתי להתמודד איתו. קשרים מהעבר וכל הפרידות שהיו לי מהעבר תמיד גרמו לי לסערה, ותמיד קשה לי עם זה. אז כל ההתמודדות שלו עם העניין הזה שאהובת ליבו חוזרת אליו אחרי הרבה מאוד שנים גרם לי למין רצון לצלול בעצמי למקומות של עצמי עם זה".

אתה בקשר עם אקסיות שלך? אתה מהאנשים שמנתקים לגמרי?
"מנתק לגמרי. זה מין קאט כזה, בדיוק כמו נאווי. אני לא מצליח להכיל, אני מקנא באנשים ששומרים על קשר עם האקסיות, זה נראה לי משהו מדהים ומואר ורוחני גבוה. אבל אני לא כזה".

יש אנשים שאנחנו אוהבים אותם בלי קשר למערכת היחסים שלנו
"נכון. זה העניין. אני לנצח אוהב את כל הקשרים שלי, ופתאום לעשות לזה קאט זה נורא קשה. במיוחד שהן קצת כועסות עליך וכזה. זה גם לא עוזר".

עשית דברים רעים אושרי?
"לא, לא, לא".

''הראש'' (צילום: צילום מסך קשת 12)
''הראש'' (צילום: צילום מסך קשת 12)

אנחנו חוגגים והכל כיף, אבל מוטל צל כבד על כל התעשייה הזו, עם האיומים על התאגיד. מה דעתך על העניין הזה?
"אני לא מופתע. אני שמח אבל שכולם התעוררות באיזה שלוש שנים יותר מאוחר הדיקטטורה כאן מרגע שהכניסו אותנו לסגרים, מרגע שדחפו לנו זריקות שאנחנו לא צריכים. אני יצאתי וצעקתי לרחובות כשהיינו נחשבים למשוגעים, וצעקנו 'דיקטטורה, דיקטטורה' - כולם אמרו לנו 'חבר'ה, שימו מסיכה ותחזרו לבתים' ועדיין צעקנו. היום כולם מתעוררים ואני שמח, אבל יש מצב שזה קצת מאוחר מדי כי הדבר הזה שנקרא שלטון וממסד קיבע את חוזרו בצורה כל כך חזקה שאני בספק אם נצליח לנצח את זה אחרי שהוא השאיר אותנו בבתים וגרם לנו להבין שאנחנו לא חיוניים. אני מקווה שההתעוררות הזאת כן תעשה טוב וכמובן שאני נגד הדיקטטורה הזאת, שהיא לדעתי לא דיקטטורה ספציפית פה היא לא ספציפית ישראלית, אני חושב שמדובר בסדר עולמי חדש של דיקטטורה ממשלתית על אזרחים, זה קורה בכל העולם, והנה זה קורה כאן".

אתה אומר דברים די חריפים, שנאמרים הרשת אבל לא תמיד נאמרים ככה על ידי שחקן. אתה חושב שזה פגע בך מקצועית, תדמיתית, להיות בחוד החנית של הדבר הזה.
"כן, יש מצב שזה פגע בי. אבל הפגיעה היותר חזקה הייתה הפגיעה האמיתית, הפגיעה מהדיקטטורה, לא יכולתי לעבוד במשך שנתיים כי לא הסכמתי להתחסן ולא הסכמתי ללכת עם הזרם. לא הכניסו אותי למקומות ולבתי קפה וכל הדברים שאתה יכול לחשוב עליהם ואתה אומר. 'איך יכול להיות' שלא מכניסים בן אדם רק בגלל מה שהוא מאמין בו. יושב אדם שלא הכניסו אותו לא לבתי קפה ולא למסעדות ובטח לא לקבל עבודה. וזה היה הקושי האמיתי, יותר מלהגיד מה אני חושב".

זה די אמיץ, כי, תשמע כולנו היינו באותה הסירה באותו הזמן. אבל אתה בחרת לעשות את הצעד הנוסף
"לגמרי וזה בעיקר מתבטא באמנות שלי, אני יצרתי סרטים, ביימתי וכתבתי סרטים שנוגעים ממש בנקודה, אני ממליץ  לכל מי שצופה ממש ללכת ולראות את זה. אנחנו יכולים לדבר על זה שעות אבל מספיק שהם יראו את שלושת הפרקים האלו, שזה נקרא 'Project OUT', זה ביוטיוב, זמין לכולם, שם נתתי את משנתי בצורה מאוד ברורה לגבי מה קורה פה מאחורי הקלעים ואיך זה משפיע בסופו של דבר עלינו, על האזרח הקטן, על אוכל שלנו, על המשפחתיות שלנו, על העבודה שלנו, איך החוקים הנוקשים האלו בסוף תמיד מתגלגלים אלינו".