לרגל יום הולדתו ה-69 החליט הגיטריסט האגדי יהודה קיסר לשתף בפרט משמעותי בביוגרפיה שלו, ולהציף את נושא ילדי תימן החטופים. לפי פוסט שכתב, מתברר שגם הוא אחד מניצולי הפרשה. “משתף אתכם שבט"ו בשבט, בתאריך העברי, לפני הרבה הרבה שנים, נולד תינוק תימני ומתוק בשם מיכאל בקריית אונו. והתינוק הזה היה אני", כתב קיסר. “כשבאו לחפש את התינוק מיכאל, ראו אותי, ואמי ז"ל, אמרה שזה לא מיכאל אלא יהודה, ומכאן שמי וכך ניצלתי".

קיסר, וואו. איזו חשיפה.
“זה סיפור ארוך ובשנתיים האחרונות הנושא עלה לכותרות. כשידעו שנולדתי, באו לחפש אותי. אמא שלי הייתה במעקב של טיפת חלב והם רצו אותי. היא ילדה אותי בבית וכשהיא הניקה אותי אמרו לה: ‘תשאירי את הילד ותבואי מחר'. היא חזרה הביתה בלעדיי, כי אמרו שיבוא רופא גדול. אבא שלי אמר: ‘תחזרי מהר לקחת אותו'. היא שינתה לי את השם באינסטינקט שלה. במקום מיכאל, יהודה, כדי שלא יידעו שזה התינוק. היא חטפה אותי מהחוטפים וסיפרה לי את זה כשקראו לי לצה"ל בצו הראשון. אז היא גילתה לי ששמי האמיתי הוא מיכאל. כשהתגייסתי בגיל 17, קראו בכריזה לפי שמות, ‘מיכאל קיסר'. אמרו לי: ‘אתה הרי יהודה, באת במקום אח שלך?׳. בצבא כולם קראו לי יהודה והמשכתי הלאה כיהודה. כשהוצאתי רישיון נהיגה, חשבו שאני מתחזה. בגיל 25 החלפתי את השם שלי ליהודה בתעודת הזהות כדי למנוע טעויות".

מה חדש אצלך?
“מנסים לעבוד. אני סוגד לשימי תבורי, שעשה את הצעד הנועז ולא התבייש וזה עזר. מקווה שהרשויות המקומיות יכירו באומנים שעברו את גיל 60 ויעסיקו אותם. הן מקבלות את התקציב ממשרד התרבות, וצריכים להתייחס לאומנים כראוי ולא לתת להם להיעלם".

יהודה קיסר, שימי תבורי וזוהר ארגוב  (צילום: אריק סולטאן)
יהודה קיסר, שימי תבורי וזוהר ארגוב (צילום: אריק סולטאן)