במוצאי יום שבת האחרון שודר פרק ההדחה הראשון אחרי שלב האיחוד של "הישרדות", בו יצא מהמשחק השורד גיא רוזן. כמי שהתחיל את דרכו בשבט טגאלוג, עבר לבייביאן ולבסוף התאחד לשבט אולן, רוזן הספיק להכיר את כל השורדים מקרוב, ובעיקר להיכוות מלא מעט בהם במהלך המשחק. תפסנו את המושבע הראשון של העונה לשיחה קצרה על החוויה באי, על אופן המשחק בו בחר ועל הקשיים הלא צפויים במאבק מול איתני הטבע. 

מבין כל משתתפי הראליטי, רוזן הגיע למשחק עם הרבה הכנה וחשיבה מראש ברמה האסטרטגית, ועם זאת, "הישרדות" הוכיחה שאף אחד אף פעם לא יכול להיערך מספיק או להרגיש בטוח בצעדיו. בריאיון ל-TMI סיפר רוזן על ההדחה המפתיעה: "באותה השנייה, גם הצופים ראו, שהשתחרר לי המון לחץ. קיבלתי את זה בצורה הכי ספורטיבית שיכולתי, אבל גילוי נאות, כשחזרתי לווילה כן התפרקתי וזה כן העציב אותי, הרגשתי שיש לי עוד הרבה מה לתת". 

גיא רוזן, ''הישרדות'' (צילום: נוי עינב)
גיא רוזן, ''הישרדות'' (צילום: נוי עינב)

במבט לאחור, ועל אף הצפייה הממושכת של רוזן בכל פרקי הראליטי לדורותיו, הוא העיד כי באמת לא ציפה להתרחשויות על האי. "חשבתי שאני מכיר ויודע למה אני הולך, וגיליתי שלא. עוברים שם שבעה מדורי גיהנום, לא האמנתי להפצצות והפרנויה שאני אתמודד איתם", סיפר המודח ואף הדגיש כי זה לא היה החלק הקשה ביותר.

ודאי לא ידעתם, אך הטיימינג בו המריאו משתתפי התוכנית לצילומים היה ממש יממה אחת אחרי הפיגוע הירי האכזרי שהתקיים ברחוב דיזינגוף באפריל האחרון. "הקושי הכי גדול שלי היה געגועים לבית, זה לא היה קל, אתה כל הזמן אוכל סרטים על מה קורה בבית. נסענו בתקופה מאוד בעייתית ולא בהרגשה טובה, כולנו חשבנו על הפיגוע והיינו מנותקים מהעולם החיצון, לא היה קל להתמודד עם זה", סיפר ל-TMI.

ועל אף שהחוויה לא תמיד הייתה פשוטה, זרקנו אחורה את רוזן לימים ההם כדי שיצליח להיזכר, אפילו במעט, בהלך הרוח של אותם הימים. רוזן העיד כי העובדה שהיה למוד ניסיון מצפייה עזרה לו לגבש אסטרטגיה שהוא גאה בה עד היום: "הצלחתי לעשות ניתוק מהמשחק לחיים האמיתיים, אחרי שבוע המתמודדים נהיים משפחה ואתה לא רוצה לפגוע בהם, אז המנגנון שלי לבחור בקפידה למי להתקרב כדי לא סתם להבטיח הבטחות. מי שלחצתי לו את היד באמת נכנס לי ללב", סיפר והצהיר: "אי אפשר להציע לכולם ברית ולהגיד לכולם 'אתם אחים שלי', ולבגוד בהם", כבמעין עקיצה. 

מועצת השבט של ''אולן'' (צילום: נוי עינב)
מועצת השבט של ''אולן'' (צילום: נוי עינב)

כזכור, רוזן הודח הרבה בגלל המהלך האסטרטגי שבנה טל מורד, מי שהיה בן בריתו בתחילת המשחק. בהתייחס לכך סיפר לנו רוזן כי לדעתו מורד לא עשה זאת בכוונה זדונית. "אני לא חושב שהוא מההתחלה בא בכוונה לבגוד או להיות השחקן הזה", סיפר והוסיף: "זה משהו שפגע בו במהלך הדרך, אולי כי אני בוגר יותר הצלחתי לעכל את כל הפרנויה שיש במשחק, אבל אני חושב שבשלב מסוים הוא איבד את הדרך". 

ולעומת כל אלו, לא יכולנו שלא להעיף מבט קדימה יחד עם השורד על העתיד שלו תחת התואר "יוצא ראליטי" - ותופתעו, כי ייתכן שממש לא מדובר בסוף דרכו על המסך שלנו. רוזן העיד כי לפני "הישרדות" אפילו לא החזיק בעמוד אינסטגרם, מה שלטענתו אומר שהוא בכלל לא הגיע לחפש פרסום. "באתי לחוות את המשחק הזה שאני כל כך אוהב. אני בא להרפתקאות", סיפר לנו, וזרק כי ייתכן ובעתיד, אם תגיע ההצעה הנכונה, הוא ירצה להמשיך את דרכו בתעשיית הבידור. 

"שמתי לב שאני מאוד אוהב להיות בפאנלים, כיף לי שאני מגיע, אז לא היה לי אכפת להצטרף לפאנל, או אפילו להחליף את גיא זוארץ", צחק רוזן, מה שהשאיר לנו פתח לצפות ולגלות לאן פניו מועדות בהמשך הדרך. ועל אף שבסך הכל הוא נהנה מהחוויה המשחקית, וגם הפרסומית, לרוזן היה מסר חשוב להעביר שלא יכול היה לוותר עליו: "שמתי לב לדבר אחד שתמיד ידעתי שהוא קיים ואל הייתי חלק ממנו, אנשים באמת קלים על המקלדת ולא רואים בעיניים. אני מבין שאנשים משחקים איתנו דרך המסך, אבל צריך לזכור שזה רק משחק". 

גיא רוזן, ''הישרדות'' (צילום: נוי עינב)
גיא רוזן, ''הישרדות'' (צילום: נוי עינב)