כוכבת "האח הגדול" ו"הישרדות", אלינה לוי, שעברה כזכור הליך גיור שנעצר על ידי הרבנות כי סירבה להפסיק את לימודי המשחק, התארחה בתוכנית "מדברות על זה" וסיפרה על החששות הכבדים שלה כאישה לא יהודייה במדינה, בעקבות הממשלה החדשה והרפורמה המשפטית שעברה כידוע בקריאה ראשונה.

לוי אמרה: ״בג"צ תמיד שמר על זכויות האדם - לא ימין ולא שמאל. אם תעבור הרפורמה, תהיה מעורבת פה דעה פוליטית. אני כאישה, שזה כבר מיעוט לצערי בישראל, וכלא יהודייה, מרגישה פחד ממשי לחיות במדינה הזאת. עכשיו כשהפוליטיקאים ימנו את השופטים יוכלו לעבור חוקים שפוגעים בי כאזרחית״.

אילנה לוי על הרפורמה המשפטית החדשה (באדיבות קשת 12)

כמו כן, הביעה חשש גדול שתסולק מהמדינה: ״אני מפחדת שיגיע יום ממש שיעבור חוק שיגידו לי לעזוב את המדינה כי אני לא יהודייה״. עוד התייחסה לוי להדרת הנשים בממשלה הנוכחית והפרדת דת מדינה: ״אנחנו רואות הצעות חוק הזויות של ענישה על לבוש לא צנוע, אין הפרדה בין דת למדינה ואותי אישית זה מפחיד. הפחד שלי כבר עבר בריאה ראשונה, זה ממשי. אני מקימה כאן משפחה, ויש לי קריירה פורחת, ואני שואלת את עצמי איפה אגדל את הבן שלי אם יום אלד יעבור פה חוק שיערער את כל השורשים שאני בונה כאן״. לוי בת ה-32 נולדה באוקראינה לאם נוצרייה ואב יהודי. היא החלה בעבר הליך גיור שהופסק על ידי הרבנות, לאחר שנדרשה להספיק את לימודי המשחק וסירבה. כיום היא נשואה ואמא טרייה לאוליבר. 

אלינה לוי, דור פרי (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
אלינה לוי, דור פרי (צילום: צילום מסך אינסטגרם)