הזמרת ריטה נמנעה במשך שנים מלהביע את דעותיה הפוליטיות והחליטה לשמור את האג'נדה שלה לעצמה, ופשוט להתמקד במוזיקה. אולי כי לאחרונה הפכה לסבתא, ואולי כי המצב פשוט עולה על גדותיו, אך הפעם היא החליטה שלא לעמוד מנגד ולשתף ברשתות החברתיות את עמדותיה, תוך קריאה לאזרחים: "עצרו ודברו, לפני שיהיה מאוחר מדי". 

View this post on Instagram

A post shared by | ריטה (@i_m_rita)

"זאת הפעם הראשונה שאני חורגת מהחלטה שלי לא להביע עמדות בנושאים אקטואלים, כי תמיד בחרתי יותר מכל, לחבר דרך השירה שלי, האמנות שלי, לחבר בין כל קצוות העם המגוון הזה שלנו, להאיר באנרגיה של ריפוי ואהבה. אבל הפעם אני כבר דואגת ומבוהלת! כל כך רוצה לעצור את הרכבת הדוהרת לתהום", כתבה ריטה.

בהמשך הפוסט הסבירה את עצמה: "הדמוקרטיה שבנינו פה ב-75 שנה, בטוויה רגישה ככל שניתן, בין אנשים שונים שהתקבצו מכל קצוות תבל -בסכנה. הביחד שלנו, שרקמנו ב-75 שנה - בסכנה. תסתכלו, התפרים עוד רגע נקרעים. אני פונה לנבחרי הציבור שלנו: שבו ודברו. תגיעו להסכמות. תראו דוגמה לעם איך מרפאים אחד את השני ולא פוצעים אחד את השני. עצרו את הרכבת הדוהרת לתהום. לא כל מה שיש לו רוב בחדרי הוועדות בכנסת, מחליף את התחושות בחדרי הלב. שינויים כל כך דרסטיים נעשים בתהליך, בסבלנות, בהתייעצות והסכמה רחבה ככל האפשר. חיכינו 75 שנים. קחו חודש חדשיים, עיצרו ודברו, לפני שיהיה מאוחר מדי. בתקווה לעתיד, זהו כל מה שיש".