המודח ה-11 של "הישרדות" גיא שיקר, שהודח אמש (ראשון) והפך להיות אחד מחבר המושבעים, שישפיעו על בחירת הזוכה הגדול של העונה, מסכם את החוויה שלו בריאליטי "הישרדות". "הייתה חוויה חיובית, למדתי לא מעט על האי. חוויתי חוויות של טבע, נוף ואנשים, לרבות יהדות שספגתי, כי זכיתי להניח תפילין בבקרים", סיפר שיקר בראיון ל-TMI.

בראיון ראשון לאחר הדחתו מהריאליטי המצליח, סיפר שיקר איך גל רובין הפכה מחברה לאויבת, על האכזבה ממי שהיה חברו הטוב במשחק, אבירן שמואל, למה בחר לפרק את המשולש של מאיה קיי, קייסי זפטה וסהר כהן, והאם הוא כועס על אלית מוסאיוף לאחר ששמר עליה לאורך המשחק ולבסוף שמחה ממהלך הדחתו. 

"למדתי ב'הישרדות' והתחדד לי לא רק איך נכון להתנהג בחיים אלא איך גם להיזהר יותר ומה לא לעשות בחיים, על מנת לא לפגוע באחר באמירות או בכוונות. כולנו ב'הישרדות', לא רק אני, פיתחנו רגישות לכוחן של מילים. ראינו שם מצבים והתנהגויות שאני באופן אישי מוקיע ונגעל מהם, כמו להוריד ולהנמיך אחרים בביקורתיות או השמצות, מה שחידד לי יותר את הצורך להיות רגיש בבחירת מילים שלי", סיפר שיקר.

גיא שיקר, גיא זוארץ, הישרדות (צילום: נוי עינב)
גיא שיקר, גיא זוארץ, הישרדות (צילום: נוי עינב)


מי לדעתך הנמיך אחרים? 
"ישנם שורדים שסכסכו והשמיצו ועל ידי ניסיון ליצור חוסר לגיטימיות כלפי אדם אחר. כמו שכבר אמרתי, היה לי מאוד קשה עם גל רובין וההתנסויות שלה ובחירת המילים שלה לגבי אנשים אחרים. בעיקר כלפי נשים שהייתה מנמיכה אותן ומשפילה אותן. לא רק את מאיה קיי, גם את דורין דותן היא השפילה ואת ירדן זוהר". 

אז איך אתה היית כל כך קרוב לגל?
"התחברתי עם גל וממה שחוויתי אותה על האי די אהבתי אותה וראיתי בה חברה טובה ואישה מהממת וחזקה, אבל מהר מאוד המהממת והחזקה הפכה לשתלטנית ואובססיבית. ככל שזיהיתי בה את הפן האגרסיבי והשתלטני, דבר שיש לי סלידה ממנו, הבנתי שבטווח הארוך היא מסוכנת לי על מנת להתקדם במשחק. כבר מהיום של משימת האוכל והבשר הבנתי שאני צריך לעשות מהלך על גל".

איך מרגיש להיות מודח פעמיים?
"מה שלא הורג אותנו - מחשל אותנו. הפעם הראשונה יצרה אצלי תחושת החמצה ואכזבה וגם כעס. אבל בפעם השנייה זה הרגיש יותר קליל כי כבר הייתה יותר מודעות ופחות הפתעה. הרגשתי שהודחתי ברוח ספורטיבית. התאכזבתי שלא הגעתי לגמר, אבל זכיתי להיות על אי המתים ולחזור לאיחוד ואני היחיד שחווה שהלפיד שלו ייכבה פעמיים. לקחתי משם רק את הדברים הטובים".

גיא שיקר (צילום: שלומי אלדו, ויז׳ואל ארט)
גיא שיקר (צילום: שלומי אלדו, ויז׳ואל ארט)


עד ההדחה הראשונה היית איש של שלום עם כולם, אבל אחרי ההדחה חזרת גיא שיקר אחר.
"כמובן שעדיף במשחק הזה להיות מוביל ולא נגרר. הבחירה שלי בלפרק את המשולש של קייסי, מאיה וסהר כהן באה מתוך אסטרטגיה נטו, כי זיהיתי אצל קייסי יכולת רגשית לחבור לבבות של אחרים ולהשפיע עליהם. הבנתי שהיא מסוכנת יותר מכוח פיזי של שורד אחר שייקח שרשרת חסינות. ראיתי שקייסי הכי מסוכנת בשלישייה הזאת ולכן רציתי להדיח אותה".

ממי התאכזבת במשחק?
"התאכזבתי מאבירן, שלא בחר בי במשימת האוכל ולא לקח אותי לאכול. הנחתי איתו תפילין כל בוקר, הייתי איתו בברית חזקה וראיתי בו חבר שאני הולך איתו לטווח ארוך - עד הגמר, ואני גם חבר שלו היום בארץ ואוהב אותו. אבל הייתה לי אכזבה רבה שהוא לא בחר בי ללכת לאכול בשר. התאכזבתי אתמול שראיתי שהוא הלשין לגל רובין על המהלך שרציתי לעשות נגדה. התאכזבתי ממנו שניסה לעשות מהלך עליי. זה שהוא הלשין זה יותר גרוע מההדחה עצמה, כי הוא בסך הכל הגן על נטשה כשנתן לה שרשרת חסינות. היא הייתה חברה טובה שלו וזה מובן ולגטימי. התאכזבתי גם מגל רובין שנתנה לי מילה כחברה טובה, כי אמרה לי שמדיחים את קייסי. היא כל פעם מרחה אותי למה קייסי תהיה בפעם הבאה וניסתה להסית להדחה אחרת".

אבל אתה בעצמך רצית להדיח אותה, אז איך התאכזבת ממנה?
"כשחזרתי באיחוד רצו להדיח את גל, ואני הלכתי איתה בברית והגנתי עליה. אם הייתי הולך עם הצד השני, גל הייתה בחוץ. הימרתי על גל ויצרתי איתה ברית. אבל בהמשך ראיתי שהיא מורחת אותי ולא וזרמה איתי על ההדחה של קייסי ואז הבנתי שיש בעיה שהיא לא באמת איתי".

גיא שיקר (צילום: שלומי אלדו, ויז׳ואל ארט)
גיא שיקר (צילום: שלומי אלדו, ויז׳ואל ארט)


אלית ששמרת עליה פתחה עליך בגדול במועצת השבט ובראיונות.
"התאכזבתי מאלית בפרק ההדחה שלי. כשהיא לחצה לאבירן את היד ואמרה לו 'כל הכבוד', זה היה מבאס לראות את זה. היא פתחה עליי במועצת שבט כי לא זרמתי איתה לברית עם קייסי. היום אני ואלית חברים טובים. לגיטימי שהיא בחרה בדרכה ולגיטימי שאני בחרתי בדרך חדשה לחבור לשורדים משבט טאגלוג".

עם מי נשארת בקשרים הדוקים כיום?
"אני חבר של נטשה,  אלית, אבירן, מאור, דורין, גיא רוזן וקייסי. יש עוד אנשים שלא ציינתי אותם, לא כי אני לא חבר שלהם, כי פשוט לא יצא לי להיפגש איתם מלבד אירועים חברתיים".

מה שראינו על המסך זה אתה? 
"להערכתי פספסו לא מעט שיחות אסטרטגיות שלטעמי היה חשוב להראות. העורך בחר שלא וזכותו, הוא מספר את הסיפור, לא אני. זה בסדר שאנשים יחוו מה שהם רואים על המסך. שלוש פעמים בשבוע להיות בטלוויזיה, זה בסוף מוציא את עצמך. אני מקווה ששמרתי על הקו של הערכים שלי בארץ, תוך כדי קידום המהלכים שלי במשחק".

גיא שיקר  (צילום: באדיבות רשת 13)
גיא שיקר (צילום: באדיבות רשת 13)


איך יכול להיות שלא מצאת את פסל החסינות? 
"כפי שניתן היה לראות בפסגת ההחלטות אני מצאתי עבורי ועבור אבירן דרך לחשב את המספרים ולהגיע למיקום המדויק של פסל החסינות. מה שבה בסוף בעוכרי כי הוא השתמש בספלון הזה, שעזרתי לו למצוא, וגרם להדחה שלי". 

למה אתה לא מצאת את הפסלון?
"אני הגעתי למיקום המדויק של הפסלון, אבל לצערי לא ניתנה לי ההזדמנות לחפש אותו. אני לא אוסיף מעבר לזה". 

למה הלכת ל"הישרדות"? 
"בסופו של דבר אני סוכן ביטוח פנסיוני עצמאי. פרסום והכרה זה דבר מאוד חשוב לסוכן ביטוח פנסיוני שמטפל לאנשים בכסף הפנוי שלהם, וחשוב לאנשים שיסמכו עליך ויראו מי אתה ומה אתה, וראיתי בפרסום הזדמנות עסקית שיראו את הלב שלי וירגישו בנוח להתחבר איתי ולהיות לקוחות שלי".

התהילה לא קסמה לך? 
"לא".

הייתי הולך שוב להישרדות ואם כן מה היית עושה אחרת?
"כן, הייתי הולך שוב. הייתי מנסה הפעם יותר ליזום מהלכים ועושה יותר שיחות נפש עם אנשים, לצד זיהוי אנשים שאני יכול להתחבר אליהם ברמה הרגשית ולרוץ איתם עד הסוף. מהדחה להדחה מחפש את הסיבות באופן מכובד על השורדים האחרים, למה הם צריכים להיות המודחים הבאים".

גיא שיקר (צילום: שלומי אלדו, ויז׳ואל ארט)
גיא שיקר (צילום: שלומי אלדו, ויז׳ואל ארט)


מה למדת על עצמך?
"שאני יכול להסתפק במועט, במינימליזם, אני יכול ליהנות מהדברים הקטנים והפשוטים, יכול לא לאכול ימים, ובעיקר שצריך לשקול מילים ולמדתי להכיר את הגוף שלי ועד לאן אני יכול למתוח את הגבולות הפיזיות שלי, שחלקן נובעות מעניין מנטלי, לא רק פיזי". 

מה אתה יכול לספר לי על המשולש הרומנטי של טל מורד, מאיה קיי וגל רובין, כפי שראית בעיניים שלך על האי.
"לתחושתי זאת קנאה של גל וחוסר פרגון וצרות עין כלפי מאיה והקשר שלה עם טל, שהיה חבר שלה במשחק. כאשר הוא מצא את אהובת ליבו, את מאיה, וגל יכלה לבחור להתקדם לתוך המשולש הזה עם מאיה וטל והם היו יכולים להיות שלישייה מאוד חזקה עד הסוף, ופה הטעות שלה. אבל גל העדיפה להקטין את מאיה קיי ולגרום לטל להתהפך על מאיה משחקית, שזה דבר בעיני פסול וזה מונע מקנאה וחוסר פרגון לקולגה במשחק שמצא אהבה. טל מסכן, נאלץ להסתובב עם התחושה פה בארץ שגל הצליחה לפלג בינו ובין זוגתו. מאיה וטל הם זוג מדהים בעיני והם מתאימים ואני מאחל להם שהם יתחתנו".

גל באמת הייתה מאוהבת בטל?
"אני לא יודע מה זה אהבה ומאוהבת בתנאים של שטח. כן הייתה שם קנאה וחוסר פרגון לזוג שיש ביניהם אהבה באוויר. היא הייתה צריכה לשחרר. כולם ראו את המשולש הזה, לא רק אני".

ראיתי שפורסם כי חלק מהמתמודדים לא מתכוונים להגיע לגמר. מה איתך?
"אני מגיע לגמר, אני כן מתארח בתוכניות כשמזמינים אותי. יחד עם זאת, יש לא מעט ביקורות נגד ההפקה מצד השורדים, על לא מעט נושאים נגד העריכה של הדברים, אני מבין שהזכות באיך לספר את הסיפור ומה הנרטיב שיסופר שייך להפקת התוכנית, יחד עם זאת היה מן ראוי שהיו שמים דיסקליימר לפני כל פרק כמו ב"ארץ נהדרת", שכותבים שזאת רק תוכנית סאטירה ואין לקחת ברצינות את הדברים שנאמרים. מן הראוי שהיו מסבירים לצופים בבית שכל מה שהם רואים זה טלוויזיה ערוכה, והשורדים הם בעצם רק שחקנים שמשתתפים בתוך עלילה מתוסרטת. היה מן הראוי שהציבור ייקח את זה בפרופורציה כתוכנית בידורית שבאה לספר סיפור עם נרטיב מסוים".

אתה נחשב מאוד אהוב בצופי הישרדות. איזה תגובות אתה מקבל?
"אני מרגיש שאני מקבל אהבה ללא הבדל מין, דת וגיל. אני מקבל פניות מילדים, מבוגרים, דתיים. הרבה שואלים שאלות לגביי המשחק, הם מאוד סקרנים לקבל תשובות על דברים שלא הובנו להם על המסך, וזה מעיד על חוסר ההבנה שלהם שמדובר בתוכנית בידורית".

גיא שיקר (צילום: שלומי אלדו, ויז׳ואל ארט)
גיא שיקר (צילום: שלומי אלדו, ויז׳ואל ארט)


כמה רזית?
"להערכתי רזיתי 15 קילו בתוכנית. אחלה דיאטה לאכול קוקוס ומים רואים שם את הצלעות שלי. אין לנו שם מזון והדברים כמו שנראים על המסך.  מאז שחזרתי לארץ העליתי כבר שמונה קילו. חזרתי לספורט הפשוט שלי, שזה בעיקר הליכות ומעט חדר כושר".

ראיתי שהתארחת בתוכניות כלכליות בערוץ 14. זה אומר שדעותיך הפוליטיות ימניות?
"אני נטו מגיע להתראיין בנושאים כלכליים בשוק ההון ובתוכנית על צרכנות. אני מתמקד בהיבטים המקצועיים של התרחשויות שוק ההון וכלכלת ישראל ואני לא נכנס לדיונים פוליטיים כשאני בא להתארח. התראיינתי גם בערוץ 12 ו-13 וגם בערוץ 14 בנושאים כלכליים".

מה אתה חושב על המצב בארץ?
"המצב כרגע גרוע מאוד כשיש כזה פילוג גדול בעם ודווקא בעם החילוני שאני חלק ממנו. אני מניח שיפה שעה אחת קודמת שכולם יתכנסו למצוא את עמק השווה. כמובן שמי שמנהל אורח חיים חילוני, גם מהשמאל וגם מהימין, היה רוצה לדעת שהממשלה לא עושה הדתה. בנושא הכלכלי, אני בטוח שכלכלת ישראל חזקה מאוד, לראייה השווקים לא ירדו למרות ההפגנות, הבורסות אפילו בעלייה, והמשקיעים מנצלים את זה שיש אנשים שתחת פאניקה מכרו בכל מחיר. אל תפעלו מפאניקה, תחסלו תיקים ותוציאו כסף לחו"ל, כי הבורסה יציבה ואפילו גומרת בעליות קטנות. אנחנו נעבור את המשבר הזה והכלכלה תהיה פה חזקה".

מה עם אהבה ?
"אני כרגע לא בזוגיות. אני כן רוצה זוגיות אוהבת מכילה, ובעיקר נאמנה".

מה הלאה?
"הולך להתמקד בעסק שלי בעולם הפיננסי שממנו באתי, וכמובן אני אבא פעיל מאוד. אני גרוש עם שני ילדים. חמישים אחוז מהזמן שלי אני עם הילדים, אבא במשרה מלאה. מגדל אותם באהבה ונהנה לראות אותם מתפתחים ולומדים. אני אעשה הכל על מנת להשקיע בהם". 

יש לך איזה מילה לסיום?
"אני אגיד תודה רבה על הזכות להשתתף ב'הישרדות', לא מובן מאליו שבחרו בי ואני מוקיר תודה".

גיא שיקר (צילום: שלומי אלדו, ויז׳ואל ארט)
גיא שיקר (צילום: שלומי אלדו, ויז׳ואל ארט)