השחקנית והאמא הטרייה שנמצאת גם בזוגיות חדשה אותה חשפנו לראשונה, פתחה את הבוקר שלה בדוכן הכנסת. מורן אטיאס, שידועה לאורך הקריירה שלה כמי שמובילה מאבק למען נשים, הנחתה את הכנס המיוחד ליום האישה 2023 שערכה הועדה לקידום מעמד האישה.

כנסת ישראל לרגל יום האישה הבינלאומי (צילום: יחצ)
כנסת ישראל לרגל יום האישה הבינלאומי (צילום: יחצ)

אטיאס, השחקנית ומייסדת ״מיפירסט", אמרה על דוכן הנאומים: "בשבוע זה מציינים בכל רחבי תבל את מעמדן של נשים בעולם, את תרומתן לכלל החברה האנושית, ואת השינויים והתמורות שעברנו בישראל, ואת אלו שעוד נוביל. גם אנחנו כאן, לא שוכחות את כנפי ההיסטוריה הארוכה עליה אנו נישאות, היסטוריה של נשים שפעלו באומץ למען נשים והחברה בכלל, שינו מבנים חברתיים, פילסו דרך, נאבקו על שוויון ומקומנו בחברה, כדי שנעמוד זקופות, גאות ושוות בכל תחום ותחום, בפוליטיקה, בכלכלה, בביטחון בחינוך, ברווחה ועוד".

בהמשך הנאום הוסיפה: "היום באופן סימבולי הוא גם יום תענית אסתר המלכה, אסתר שבאומץ ליבה הצילה את עם ישראל מגזרת השמדה תוך סיכון חייה. כדי לכבד את יום התענית השתדלנו להימנע מקטעים אומנותיים והקדשנו את היום למספר נושאים מהותיים. אוסיף ואומר שביום תענית אסתר, מציינים גם את יום העגונה ביוזמתה של הקואליציה הבינלאומית למען זכויות העגונה במטרה להגביר את המודעות למצוקות הנשים העגונות".