בלאגן בר"ג. מספר 3 ברשימה של ראש העיר כרמל שאמה, הגר יעקב, שהייתה מקורבת ושותפה שנים רבות, החליטה לעבור לאופוזיציה ואף כתבה פוסט תמיכה בדוברת העירייה הפורשת, לבנת נזרי, שתבעה לאחרונה את שאמה על התעללות נפשית, כהגדרתה, בדרישה לפיצוי בסך 730 אלף שקל.

שלום להגר יעקב, יש אולי קשר בין התמיכה שלך בנזרי לכך שלא מונית למ"מ המנכ"לית של החברה הכלכלית?
״ראשית, ברצוני להעמידך על טעותך. כחברת מועצה אינני יכולה בהתאם לחוק להתמודד על אף תפקיד בעירייה, או בחברות הבנות בה, לכן הדבר מייתר את האמירה שהביקורת שלי נובעת מכך שלא מוניתי לתפקיד זה או אחר. לעניין תמיכתי בפוסט בלבנת, דוברת העירייה, כתבתי פוסט תמיכה בלבנת כאישה לאישה, נגד טענתה שהוקטנה על ידי המעסיק שלה, קרי ראש העיר כרמל שאמה הכהן. כאישה וכנבחרת ציבור בעיר ר"ג, תמיד אתמוך בנשים שנפגעו על ידי המעסיק שלהן ובכלל. אינני מתייחסת לתוכן ומהות התביעה, ואני סומכת על בית המשפט ורשויות החוק״.

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>


שלום ללבנת נזרי. מה דעתך על הפוסט של הגר?
״כתב התביעה מדבר בעד עצמו והוא הוגש לאחר ייסורים נפשיים רבים. עוצמת התמיכה מקיר לקיר של נשים וגברים אישי ציבור, ראשי ערים, ח"כ ועוד מחזקת. בית דין לעבודה הוא הסמכות לבחון את הדברים ולעשות צדק״.

שאמה הכהן סירב להגיב.

כרמל שאמה הכהן (צילום: משה שי פלאש 90)
כרמל שאמה הכהן (צילום: משה שי פלאש 90)

> אחת העצורות בהפגנות המחאה היא גילי לוי, בתו של ירון לוי, שופט המחוזי בת"א, שדן באחד התיקים הכי מפורסמים במדינה (משפט פאינה קירשנבאום).

עו"ד דניאל חקלאי, לא שופטים אדם בזמן מעצר בתו?
“גילי היא בחורה רגישה ומרשימה, שנעצרה ביום ד' במעצר שווא של מספר שעות. המשטרה מנעה ממנה ומארבעת חבריה שנעצרו גם הם ללא עילה, להפגין בהרצליה במשך 15 יום. החלטה מופרכת, שפוגעת אנושות בחופש ההפגנה. עתרנו לבית המשפט, שקיבל את בקשתנו לבטל את ההרחקה. גילי היא סטודנטית מצטיינת לפוליטיקה וממשל באוניברסיטת רייכמן בהרצליה. היא בת 24. בעברה הייתה לוחמת ויועצת פרלמנטרית. מדובר בצעירה נבונה, שחרדה למשטר הדמוקרטי ולזכויות האדם, ולכן משתתפת בהתנגדות האזרחית הבלתי אלימה. היא לא עברה כל עבירה. זהו כמובן מקור לגאווה שלה ללא קשר לזהות הוריה".

מדוברות בתי המשפט ביקשו לא להגיב.

> הרב יוסי ערבליך, יו"ר ארגון “למענכם" לזכויות רפואיות, זכה להשתתף באירוע הוקרה לארגון שנערך במיאמי. אלי דדון ושלומי עזרא, ממנהיגי הקהילה היהודית במיאמי, ארגנו את האירוע. הרב ערבליך, חתן אות הנשיא להתנדבות, נשיא הארגון פרופ' יוסף פרס ואיש העסקים בני שטיינמץ סיכמו עם מנהיגי הקהילה על מפגש נוסף בעוד מספר חודשים.