כמה ימים לפני שקיבלה את פרס אבירת עד של מרכז פרס לשלום, התקבלה הודעה מכוכבת ההצגה "אני סבתא שלך" בתיאטרון הקאמרי רבקה מיכאלי, שיש לה קורונה. השחקנית עירית קפלן נכנסה לנעליה ובעזרת לחשן צלחה שלוש הצגות. מיכאלי חזרה בגדול בחמישי שעבר להצגה בקאמרי.

מיכאלי, איך את מרגישה?
״תודה לאל. גם המחליפה הצליחה מאוד, וגם אני מהבהלה החלמתי במהירות״.

נועה קירל, רבקה מיכאלי, דנה אינטרנשיונל (צילום: אדה בר אור)
נועה קירל, רבקה מיכאלי, דנה אינטרנשיונל (צילום: אדה בר אור)

קפלן, מבצע סבתא?
״הייתה התנסות מדהימה, משום שהפחד הכי גדול של שחקן הוא לעמוד על במה ולא לדעת טקסט או לאן ללכת. זה הסיוט של כל שחקן. זה היה לקפוץ לתוך בריכה שלא ידעתי מה העומק שלה. אהבתי את זה, זה דורש שחרור שמאוד נהניתי ממנו. המחזאי איתי סונטג לחש לי באוזנייה. היו פשוט שלוש הצגות מעולות. כמובן שכל הזמן בדקנו מה שלום רבקל'ה האהובה, שהיא דמות נערצת ללא ספק. הקאמרי זה הבית שלי, כשהבית קורא לך אתה חייב להתייצב. כמו שאומרים, the show must go on״.

מה הייתה אומרת מרקדה ארמוזה (הדמות שאותה מגלמת קפלן ב״מלכת היופי של ירושלים״ - לג"ש) על המצב?
״הכי ברור - משפחה לפני הכל״.

עירית קפלן (צילום: רפי דלויה)
עירית קפלן (צילום: רפי דלויה)

> בתור המטורף במסעדת “השווארמה בפיתה" אצל ג׳מיל בהרצליה עמדה אישה אחת וחיכתה לתורה. קבלו את אורנה ברביבאי, השרה לשעבר, שבטח ביקשה להתנחם בפחמימה לנוכח המצב במדינה.

> תמ״א 48: את הבית של משה שמיר, גדול סופרי דור תש״ח, שכתב את ״הוא הלך בשדות״, ״מלך בשר ודם״ ועוד, ברחוב קהילת סופיה 16 בת"א, הרסו, ועכשיו בונים עליו וילה. ליאורה יצאה למסע נדל״ני סוחף.

יעל פיינגולד־שמיר, בתו של שמיר ז״ל, תהיה שם הנצחה לסופר המיתולוגי?
״אני לא מכירה אותך, ליאורה, אני בטוחה שאת עיתונאית מצוינת, אבל לי נראה שהאייטם הזה רכילותי לגמרי. מה זה בכלל מעניין בימים טרופים אלו כשהמדינה עומדת על סף תהום? את מי מעניין הבית של משה שמיר? וההנצחה של משה שמיר היא בספרים הרבים שנמצאים בכל כך הרבה מדפי ספרים בבתים הישראליים״.