בפרק אמש (מוצ"ש) ב"הישרדות" טל מורד הדיח את אהובתו על האי ומי שהפכה היום לאהובתו בחיים האמיתיים, מאיה קיי. בפרק מהדורת השבט ששודר אמש אחרי ההדחה המפתיעה של קיי, התארחה הדוגמנית באולפן עם אין סוף דמעות זולגות מעיניה ושיתפה על הכאב שחוותה כשבן זוגה ואהובה שם את שמה על הפתק במועצת השבט. כעת מסביר מורד לעוקביו מה גרם לו לעשות את המהלך הקשה שעשה וכותב: "התעוורתי, אני מודה. היום צפיתם ברגע הכי קשה שעברתי בדבר הזה שקוראים לו 'הישרדות'. חשוב לי לדבר אתכם ובאמת לקחת אחריות מלאה על הנושא. אני בטוח שאמרתם - 'מההההה!? הוא דפוק! מה נסגר איתו לעזאזל!?'".

"היו לי רגעים נורא נורא קשים, שהייתי צריך להתמודד עם עיוורון מוחלט בתוך המשחק וזה הוביל להחלטה להדיח את מאיה ולרשום את השם של שזה הדבר האחרון שרציתי. נקלעתי לסיטואציה שוברת לב, בה גם כל בני בריתי רצו בהדחתה והיו לא מעט רגעים שעבר לי בראש. רגע, אולי לא? אולי אתה צריך פשוט לעזוב הכל וללכת מפה כי אתה באמת לא מסוגל לעשות את זה וזה חוצה כל גבול אפשרי של האופי והדרך שלך אבל בשלב כל כך קיצוני וקרוב לסוף, אמרתי לעצמי שאני בוחר במשחק, ונאלץ לעשות את הבחירה הקשה לי מכל, ולא להסתכן בשום צורה שהיא. מהרגע שרשמתי מאיה על הפתק והכנסתי לכד התמלאתי בחרטה והיא רודפת אותי עד היום הזה".

מאיה קיי (צילום: נוי עינב)
מאיה קיי (צילום: נוי עינב)

עוד מוסיף וכותב מורד: "חשוב לי להגיד לכם שאני יודע - אני את המיליון שלי עשיתי עוד שם. שום כסף שבעולם לא שווה את הרגשות שיש לי למאיה, זכיתי באישה לחיים, לשותפה, לפסיכולוגית, ליועצת, תומכת, זכיתי באמא שלה שהיא מראה לי המון והיא מכוונת אותי, זכיתי בה בכל מובן אפשרי, זכיתי בלהרגיש שאני אשכרה מוכן לוותר על החיים שלי בשבילה, אני יודע שאני בר מזל, לא כל אחד מוצא פרח מוגן באמצע שום מקום רחוק מהכל, אבל אני ניצחתי בזה שזכיתי בה, באהבת חיי! היום אנחנו צוחקים על הכל. אבל בהחלט היה ערב קשה לצפייה, חשוב לי באמת מעומק ליבי שתבינו שהיא אהבת חיי ושום דבר בעולם לא יגרום לי לפגוע בה אפילו עם הזרת שלי. אנחנו בחיים האמיתיים. ושורה תחתונה אני שוב אומר אני לוקח אחריות, אני אוהב אותך".

מאיה קיי וטל מורד בהישרדות (צילום: צילום מסך רשת 13)
מאיה קיי וטל מורד בהישרדות (צילום: צילום מסך רשת 13)

גם מאיה קיי סיכמה את החוויה שלה על האי וכתבה: "לפני שנה נחתתי בפיליפינים. יצאתי למסע בעיניים עצומות, סומכת על עצמי ויודעת למה שאני מסוגלת. במשחק מסוג הישרדות יש כל כך הרבה סוגי שחקנים. אין דרך אחת מוחלטת שבה אפשר לקבוע איך משחקים. במשחק האכזרי הזה כל יום את ממציאה את עצמך מחדש. אני לא מתכוונת להתנצל על זה שהתאהבתי. אני לא מתכוונת להתנצל על זה שמצאתי חברויות לחיים, זה בטוח לא היה חלק מהמטרות שלי או מרשימת המשאלות שלי לפני שהחלטתי להיכנס למשחק הזה, הגעתי לתוכנית הזו בגיל 19, ושרדתי 40 יום. אני גאה על המקום שלי ועל הדרך שבחרתי, על ההתמודדות הפיזית, המנטלית ותת התנאים שעברתי. אני מבינה את הבריתות שנקלעתי אליהן, ושהיה צריך לקבל החלטות כואבות בנוגע אליי, שהגיעו דווקא ממעגל האנשים הכי קרובים אליי. האכזבה של ההדחה מלווה אצלי בתחושת גאווה. הייתי חלק ממשחק מטורף, הבאתי את עצמי לקצה וגיליתי כל כך הרבה צדדים בי שלא ידעתי שקיימים. כי אתם יודעים מה? לא כל אחד יכול לעבור את זה, ואם כבר עברת את זה, לך תנסה להסביר לעצמך שזה רק משחק. אבל, זה לא משחק מחשב, זה משחק לחיים, שמלמד, ומביא אותך לקצה הכי טוב והכי גרוע שלך. ואתה מרגיש את זה בעורקים. זה אולי לא רק משחק אבל, זה רק ספורט. החוויה שעברתי, האנשים שהכרתי שווים מעל לכל מיליון".

טל מורד (צילום: נוי עינב)
טל מורד (צילום: נוי עינב)