עם המשך ימי ההפגנות נגד הרפורמה המשפטית, שחקנים ואנשי תרבות לא נשארים אדישים למהפכה המשפטית, ולא רק שמשתפים בדעותיהם הפוליטיות אותם נהגו להסתיר עד כה, הם גם הופכים לפעילים בעצמם שיוצאים לרחובות להפגין נגד הממשלה המכהנת ונגד ניסיון ההפיכה שלה. השחקן וסטנדאפיסט רשף לוי הביע את דעתו בעקבות ההפגנות הסוערות אמש.

"ב-2023 נוסד מחדש העם הישראלי", כתב לוי בחשבון הפייסבוק שלו. "אתמול בלילה הוא הדליק מדורות באיילון ורקד. כמו שאבותיו רקדו עם קום המדינה. העם הישראלי חזר והוא כאן להישאר".
 
 

"בשנים האחרונות קיללו אותו לא מעט. אמרו שהוא לבן ופריבילגי", הוסיף הקומיקאי. "אמרו שהוא שכח להיות יהודי. איימו עליו שייקחו ממנו את החופש כעונש. והוא? העם הישראלי הלך לצבא ואז עשה טיול במזרח או בדרום אמריקה. הוא למד במכללה או באוניברסיטה. הוא עבד במקביל בשתי עבודות, ולפעמים נשאר יותר מידי זמן בבית של ההורים כי הדיור פה אתם יודעים לא בר השגה. הוא עישן ג'וינטים רפואיים של סבתא שארגנה אותו.  הוא עבד בהייטק או במסעדה או כעובד סוציאלי והלך להופעות של עומר אדם וטונה. הוא חובש כיפה, אבל עובד עם חילונים. או שהוא לא מאמין באלוהים אבל צם ביום כיפור. הוא מקבל להט"בים כי הוא התקדם יותר מהישראלי של שנות התשעים והוא יודע שלהט"ב זה הגרלה שיכולה לצאת אצל כל אחד".

"קל להתקבל להיות חלק מהעם הישראלי", המשיך לוי. "הכי קל זה לעשות צבא. אבל גם מי שלא. אם עוברים לגור שלושה חודשים בתל אביב או ברמת גם זאת גם דרך. אם לומדים משפטים ועובדים בארומה. אם גרים עם ישראלי אחר בדירה שכורה במשך שנה ורואים סרטי בורקס או המפקדת. אם הולכים על שביל ישראל או מתנדבים במד"א. או נוסעים לגואה. יש כאלה שמרגישים שהעם הישראלי פגע בהם. הם זוכרים מה עשו להורים שלהם כשעלו ממרוקו. הם זוכרים מה עשו להם כשהיועצת בבית ספר אמרה להם לשנות את השם משפחה למשהו ישראלי ולא להישאר 'זריהן'. עלבון נצרב. הם נעלבו כשהישראלים לא התנגדו להתנתקות".

רשף לוי  (צילום: צילום מסך פייסבוק)
רשף לוי (צילום: צילום מסך פייסבוק)

"אבל העם הישראלי שרקד אתמול באיילון מחכה להם", הוסיף השחקן. "רוצה שכולם ייכנסו תחת כנפיו. זה לא שאלה פוליטית זה שאלה של עם, של ביחד. הישראלים אוהבים להפוך את כל החבר'ה לישראלים. ושווה להצטרף, זה כיף להיות ישראלי. יש לנו מוזיקה מעולה. ונשים אמיצות ומצחיקות וגברים שווים שאוהבים להיות אבות. ויש אחלה סדרות. והווי מגניב. ואוכל, ואו, האוכל הכי טוב בעולם.  וישראלים עוזרים אחד לשני. כל מי שהעלבון עדיין צורב בו - העם שלך כאן. רוצה שתצטרף אליו. זאת הרפורמה האמיתית שכולם יחזרו להיות ישראלים ביחד".