לידיעת הקורא שלמה ארצי. אחרי שליאורה שמעה על מתן פרס ישראל לאהוב לבה, הזמר דקלון, הלא הוא יוסף לוי, היא מיהרה להתקשר לקולגה הוותיק, רמי דנוך, כדי לקבל ממנו תגובה. למי שלא היה כאן בעשורים האחרונים, בין השניים התחוללה מלחמת עולם ארוכה, שהגיעה לשיאה כשאלבום הבכורה של צלילי הכרם בראשות דקלון, “בזֹכרי ימים ימימה", יצא ב־1975 במקביל לאלבום הבכורה של צלילי העוד, היריבה המרה, כאשר חלק מהשירים בשני התקליטים היו זהים. השניים השלימו לפני כחמש שנים בסולחה מתוקשרת ואף יצאו לסיבוב הופעות משותף.

שלום לרמי דנוך, מה דעתך על הענקת פרס ישראל ליריב המיתולוגי, דקלון?
“יש בעיה איתו. הוא לא עונה לטלפונים ולא מחובר לוואטסאפ. אתמול בירכתי אותו בכל הקבוצות ושמחתי מאוד על זה שהוא קיבל את הפרס".

אולי עכשיו זה הזמן לגלות מי גנב ממי את התקליט המפורסם?
״אף אחד לא גנב. צלילי העוד עדיין חיים ונושמים וצלילי הכרם כבר לא קיימים יותר. אנחנו עדיין מופיעים. ברוך השם, הלהקה הזו חיה, קיימת ונושמת. ב־9 ביולי אנחנו עושים מופע זמר גדול, 50 שנה לצלילי העוד עם השקת ספר שלי, ‘אבני דרך'".

דקלון (צילום: אבשלום ששוני)
דקלון (צילום: אבשלום ששוני)

יש לך קצת קנאה בלב שהוא זכה ואתה לא?
״לי חורה רק דבר אחד: למה הוא נבחר כברירת מחדל? למה לא מגיע לו הפרס על אמת, אלא רק בגלל ששלמה ארצי ביטל את קבלת הפרס? למה?״.

זה מרגיז אותך?
“אני אומר לך דוגרי. אם זה היה קורה לי, אם היו מעבירים את הפרס אליי כאופציה שנייה, לא הייתי מוכן לקבל. למה? לא מגיע לנו? אנחנו 50 שנה בזמר הים תיכוני. אנחנו היסוד של המוזיקה הים תיכונית. ב־2016 מירי רגב נתנה לי לשיר בטקס המשואות. מה עכשיו? בגלל ששלמה ארצי ויתר אז מעבירים את זה לדקלון? זה לא פייר! פשוט לא פייר. דקלון קיבל? רצה? סבבה. עשה לו טוב? רומם לו את המצב רוח והבריאות? אז נהדר. שמח בשבילו".

לדעתך, גם אתה היית צריך לקבל את הפרס?
״אני לא אחד שמחפש פרסים. אם זה יבוא, זה יגיע בזמן שלו. כל דבר בעתו. אני לא מחפש ולא רודף אחרי. יש לאנשים את הכתובת והטלפון שלי. אם ירצו, בכבוד רב״.

אתה חולם לקבל פעם את פרס ישראל?
״בטח! למה לא? אני חי במדינה הזו. תרמתי הרבה למוזיקה שלה. באמת״.

שימי תבורי, מה אתה אומר על הזכייה של דקלון?
“הפרס הזה לא אומר לי שום דבר. זכיתי בפרס הכי גדול בחיים, שזה יהודית באומן הלביאה, לדעתי את צריכה להציע אותה להדליק משואה".

שלום לדקלון, ברכות על הפרס.
״קשה לי מאוד לדבר, אני אחרי אירוע מוחי״.

רציתי לברך אותך על קבלת הפרס.
״המון המון תודה״.

דקלון בלהקת צלילי הכרם (צילום: ראובן קסטרו)
דקלון בלהקת צלילי הכרם (צילום: ראובן קסטרו)