מלבד להיות אחת מני פנים יפות שמייצגות את ישראל ברחבי העולם, השחקנית נועה תשבי כיהנה במהלך השנה האחרונה כשליחה מיוחדת למאבק באנטישמיות. שר החוץ בזמנו, יאיר לפיד, מינה את תשבי לתפקיד, ואילו היום (א') הודיעה השגרירה כי סמנכ"ל במשרד החוץ החליט לסיים את דרכה. 

View this post on Instagram

A post shared by Noa Tishby (@noatishby)

בפוסט ואליו צורף המכתב שנשלח אליה מהממונים על תפקידה כתבה תשבי: "באכזבה ובעצב, אך בנחישות מתמשכת, אני יכול לאשר שממשלת ישראל הנוכחית פיטרה אותי כשליח מיוחדת למאבק באנטישמיות ובדה-לגיטימציה של ישראל".

תשבי העלתה סוגיה, לפיה ייתכן והקשר בינה לבין משרד החוץ נותק בעקבות תמיכתה ההפגנתית בהתנגדות לרפורמה המשפטית, כאשר לדבריה, "קשה היה לה להגיע למסקנה הגיונית אחרת", לאור המציאות האנטישמית המתמשכת. 

יאיר לפיד ונעה תשבי (צילום: בועז אופנהיים, לע״מ )
יאיר לפיד ונעה תשבי (צילום: בועז אופנהיים, לע״מ )

במילות הפרידה שלה היא סיפרה: "כשקיבלתי את תפקיד השליחה המיוחדה משר החוץ לשעבר לפיד, עשיתי זאת משום שהאיום על יהודים ברחבי העולם משמעותי כיום כמו כל נקודה אחרת מאז השואה". 

ועם זאת, עמדה מאחורי ההחלטה להביע את דעתה בפומבי והצהירה: "זה לא אומר שאני חייבת להדחיק את דעותיי וההחלטה שלי להתבטא לא התקבלה בקלות ראש. הבעתי את דאגתי כי אני מאמינה לחלוטין בחשיבותה של מערכת משפט עצמאית בשמירה על הדמוקרטיה".

במשרד החוץ התייחסו לנושא בציוץ קצר שפרסמו בו נכתב: "מודים לנועה תשבי על פעילותה ומאחלים לה הרבה הצלחה בהמשך!".